Podľa údajov zverejnených Čínskou asociáciou osobných automobilov bola zisková marža čínskeho automobilového priemyslu od januára do novembra 2025 iba 4,4 %, čo je druhá najnižšia hodnota v histórii (nižšia bola len v roku 2024 – 4,3 %). Priemerný hrubý zisk na vozidlo bol v prepočte iba 2 000 dolárov.
Tržby v odvetví prekročili podľa carnewschina.com 10 biliónov juanov (1,42 bilióna dolárov), čo predstavuje medziročný nárast o 8,1 %; náklady však dosiahli 8,84 bilióna juanov (1,26 bilióna dolárov), čo predstavuje medziročný nárast o 9 %; a zisky dosiahli 440,3 miliardy juanov (62,6 miliardy dolárov), čo predstavuje medziročný nárast o 7,5 %. Za nízkymi ziskami stojí tlak v podobe nákladov a konkurencie. Čínske automobilky okrem toho museli čeliť aj kolísavým cenám surovín pre batérie a rastúcim nákladom na pracovnú silu.

Zisky znižovala aj cenová vojna medzi elektromobilmi a plug-in hybridmi, ktorá sa neskôr rozšírila aj na vozidlá s tradičnými spaľovacími motormi. Podľa čínskeho spravodajského portálu Autohome teraz viac ako polovica predajcov stráca peniaze a viac ako 70 % automobilov sa predáva so stratou. Od januára do novembra 2025 bolo v Číne vyrobených 31,09 milióna vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 11 %. Vyrobilo sa 14,53 milióna NEV vozidiel (EV + PHEV), čo predstavuje medziročný nárast o 27 % a podiel 47 %. Na benzín bolo vyrobených 16,57 milióna vozidiel.
| Rok | Zisková marža |
| 2017 | 7,8 % |
| 2018 | 7,3 % |
| 2019 | 6,3 % |
| 2020 | 6,2 % |
| 2021 | 6,1 % |
| 2022 | 5,7 % |
| 2023 | 5,0 % |
| 2024 | 4,3 % |
| 2025 | 4,4 % |
Test elektromobilov v extrémnych mrazoch
Najväčší čínsky automobilový predajca Autohome zverejnil výsledky svojich zimných testov, ktoré sa konali vo Vnútornom Mongolsku, čo je autonómna oblasť Číny ležiaca na pomedzí Ruska, Číny a Mongolska. Testovanie sa vykonávalo pri teplotách od -10 °C do -25 °C. Testov sa zúčastnilo až 67 vozidiel, čím sa tieto skúšky zapísali do Guinnessovej knihy rekordov ako najväčší zimný test automobilov. Mimochodom, zakladateľ spoločnosti Autohome Li Xiang je zároveň generálnym riaditeľom a zakladateľom automobilového výrobcu Li Auto.
V teste dojazdu zvíťazil Xpeng P7 s pohonom všetkých kolies s mierou dosiahnutia dojazdu na úrovni 53,9 % z udávaného dojazdu, nasledovaný BYD Yangwang U7 s 51,8 % a Zeekr 001 na treťom mieste so 49,6 %. Toyota bZ4X dosiahla 40 %, Mercedes-Benz CLA 37 % a Tesla Model Y len 35,2 %. V teste spotreby vynikali malé hatchbacky s pohonom jednej nápravy. Víťazom sa stal BYD Seagull (u nás predávaný ako Dolphin Surf) so spotrebou 23,5 kWh na 100 km, nasledoval model Geely Xingyuan s rovnakým výsledkom a tretie miesto obsadil BYD Seal 06 so spotrebou 24,6 kWh/100 km. Napríklad Tesla Model 3 dosiahla spotrebu 24,9 kWh/100 km, Xiaomi YU7 33,7 kWh/100 km a Nio ES8 až 39,2 kWh/100 km. V teste nabíjania z 30 na 80 % triumfoval Avatr 06 s časom 15 minút, Modelu Y od značky Tesla to trvalo až 35 minút. Ďalšie čiastkové výsledky testov si môžete pozrieť TU, video z testovania je k dispozícii TU.





































