Domov SPRÁVY News Smútite za klasickým Defenderom? Vrátiť sa má pod značkou Grenadier.

Smútite za klasickým Defenderom? Vrátiť sa má pod značkou Grenadier.

Napriek tomu, že sú klasické autá v móde, automobilky posielajú svoje ikony do dôchodku. S odchodom jednej, klasického Defenderu, sa nechcel zmieriť britský miliardár Jim Ratcliff. A prišiel s grandióznym plánom.

Bohatý Brit má s ikonou veľké plány. Pôvodne sa so svojou firmou Ineos snažil prevziať výrobu pôvodného modelu, čo sa mu, žiaľ, nepodarilo. Neúspech ho však neodradil, a tak sa pustil do projektu takpovediac od nuly. Jeho auto ponesie meno Ineos Grenadier. Kde sa toto meno vzalo? Možno neuveríte, no je to meno krčmy, v ktorej Ratcliff podpísal zmluvu o spolupráci so spoločnosťou  MBtech (Grenadier pub sa nachádza v londýnskej štvrti Belgravia). Následne vyzval svojich fanúšikov, aby pre znovuzrodenú legendu vybrali meno. A tí, s povestným britským humorom vybrali meno krčmy, v ktorej sa plány o znovuzrodení legendy rodili. Aké Britské.

Moderná technika

Informácie však naznačujú, že s pôvodným modelom bude mať novinka spoločný asi iba dizajn a možno koncepciu podvozka. Na vývoj auta si totiž najal konštrukčnú firmu MBtech, ktorá sídli v Stuttgarte. Už dnes vieme povedať, že zachovaný zostane oceľový rám, karoséria bude vyrobená z hliníka, o dodávku motorov sa má postarať BMW. O pohone sa však vedenie firmy vyjadruje zatiaľ skôr opatrne. Niekde teda nie je napísané, že si novinka z legendy požičia iba dizajn, no technika bude súčasná. A nemyslíme tým len moderné asistenčné systémy a luxusnú výbavu. Pokojne sa môže stať, že bude Grenadier k dispozícii aj ako elektromobil. Túto špekuláciu podporuje fakt, že sa firma MBtech zaoberá vývojom elektrických a elektronických komponentov pre automobilový priemysel. Ako sa miliardár nakoniec rozhodol môžeme dnes iba špekulovať. Každopádne sme radi, že sa s touto automobilovou ikonou budeme na cestách stretávať opäť.

Ratcliff plánuje auto vyrábať doma, a tak investuje do výstavby novej fabriky v meste Bridgend. Vo fabrike by malo nájsť prácu 500 zamestnancov, ktorý majú za rok vyrobiť 15 až 20 tisíc automobilov. Prvé kusy by z výrobných pásov mali zísť už o dva roky.  Čo poviete, je to smelý plán. Keď má však niekto na splnenie sna 600 miliónov libier, nič nie je nemožné.

ssangyong-torres-evx

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPeugeot konečne zverejnil Slovenský cenník modelu 208
Nasledujúci článokHyundai iMax N – šialený ideál pre dobrý teambuilding