E-Class sa stal od svojho počiatku najpredávanejším modelom nemeckej automobilky. Aké novinky prinesie jeho nová generácia?
Prvýkrát tento model uzrel svetlo sveta v roku 1946. Aktuálny model je v predaji od roku 2016, takže už je najvyšší čas, aby sa z dielne trojcípej hviezdy vydal na svoju púť E-Class v modernejšej podobe.
Už sme videli mnoho špionážnych záberov z aktuálneho testovania sedanu aj kupéčka, no teraz nastal čas, aby Mercedes vydal prvé oficiálne fotografie a podrobnosti o pripravovanom facelifte ešte pred jeho debutom.
Podľa oficiálnych snímok Mercedesu sa nie príliš maskované modely preháňajú po uliciach Las Vegas. Ako sa dalo očakávať od vozidla v polovici jeho životného cyklu, zmeny nie sú až tak rapídne. Predok a zadok dostane nové nárazníky s prepracovanými svetlami. Zadné svetlomety sa veľmi podobajú na tie, ktoré už má aktuálne model CLA.
Čo by to bol za facelift bez inovačných technológií?
Vylepšená trieda E dostane do svojich útrob najnovšiu technológiu asistencie vodiča, čo zahŕňa aktívnu asistenciu na diaľku s názvom Distronic. Tá dokáže detekovať a reagovať na dopravné zápchy, takže v pomalom prúde sa o svojich pasažierov postará. Ak zistí, že je pred ním dopravná zápcha, rýchlosť vozidla sa zníži na približne 62 km/hod.
Medzi ďalšie bezpečnostné prvky môžme jednoznačne zaradiť aktívneho asistenta riadenia a brzdenia, asistent mŕtveho uhla a parkovací balíček s 360-stupňovou kamerou. A Mercedes sľubuje, že ani interiér nestratil na svojej atraktivite.
Dopomôže k tomu nový volant s dotykovými tlačidlami, štandardné dva veľké 10,25-palcové displeje a informačný systém MBUX. Ďalšou luxusnou novinkou bude nový ukazovateľ kvality ovzdušia a funkcia “osobitného SBS-kára” od Mercedesu, ktorý zaručí nepretržitý dohľad nad zaparkovaným vozidlom.
Na motory trieda E nezanevrie
Aj keď ho emisné normy pritlačili k múru, stále si bude udržiavať istú dávku agresie. K dispozícii bude až sedem hybridných verzií, z ktorých si môžete vybrať variantu 4MATIC alebo wagon. Do tejto zostavy sa zapoja aj dva nové agregáty spolupracujúce s elektromotorom.
Ide o štvorvalcový benzínový motor s objemom 2,0 litra, ktorý vďaka 48-voltovej batérii dosiahne až 268 konských síl. K dispozícii bude aj šesťvalcová benzínová jednotka s integrovaným štartovacím generátorom, ktorý tiež obsahuje 48-voltový systém, no dostane výkon 362 konských síl. Ďalších 20 koní navyše sa im dostane vďaka EQ Boostu.
TEST Mercedes-Benz EQC 400, prvý elektromobil bez kompromisov?