Trojliter, šesťvalec, tri krát oturbené a 388 koní. Nie je to síce žiadny svalovec, takisto nevystrelí ako nejaký superšport. Ide však o unikát vo svojej triede. Prosím zoznámte sa, Alpina D5 S.

Pred pár týždňami bola predstavená nová Alpina D5 S, ktorá ašpirovala na titul najrýchlejšieho dieselového auta sveta. Hlavným náprotivkom by malo byť Porsche Panamera 4S Diesel, ktoré má výkon 422 koní a točivý moment 850 Nm. Vďaka týmto hodnotám zrýchli z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,3 sekundy a svišťať môže až do hranice 285 km/h. Novinka z Buchloe prehráva hneď v troch aspektoch, okrem maximálnej rýchlosti, ktorá je o 1 km/h vyššia. S takouto maximálkou žiadny sériový dieselový automobil nezoženiete.

Alpinu však nemožno vnímať ako úpravcu BMW. Ide o samotného výrobcu, ako sme ho vám predstavili v staršom článku. Preplňovanie agregátu prebieha v dvoch fázach. Všetci vieme, čo Alpina dokáže spraviť s benzínovými motorom, nie to ešte s dieselovými. Podľa grafov, ak prekročíte hranicu 2 000 ot./min máte k dispozícií 238 koní a maximálny výkon 388 koní máte v rozmedzí 4 000 – 5 000 ot./min. Najvyšší možný krútiaci moment 800 N.m. je dostupný v rozmedzí od 1 750 až 2 650 ot./min. Z dostupných údajov je jasné, že nová D5 S za svojim súperom Panamera 4S Diesel zaostáva. Z pokoja Alpina akceleruje na 100 km/h v priebehu 4,4 sekundy (Touring dokonca až 4,6s). Po prvom ostrom nádychu sa roztiahnu pľúca a potom sviští až do maximálnej rýchlosti 286 km/h.

Priemerná spotreba automobilu, ktorý váži necelé dve tony je veľmi pôsobivá. Veď uznajte sami. 6,6l / 100 km je úctyhodné číslo. Môžeme však tvrdiť, že reálna spotreba bude o čosi väčšia, keď troška zahrejete pod kotlom. S úpravou motora je úzko spojená aj úprava podvozku. Ten dodala firma Bilstein. Dorazili aj kratšie a tuhšie pružiny. Za príplatok bude k dispozícií aj natáčacia zadná náprava. Ako už býva zvykom, k Alpine dostanete štandardné 20“ kolesá na pneumatikách Pirelli P Zero s rozmermi 255/35 vpredu a 295/30 vzadu. Pneumatiky boli špeciálne vytvorené pre Alpinu, čo značí aj označenie na bežcoch pneumatík ALP. Základné cenovky štartujú na 87 900€ pre sedan a 90 400€ pre kombík.

ssangyong-torres-evx

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToto je nová generácia Nissan LEAF
Nasledujúci článokLamborghini Aventador S Roadster – žralok je pripravený vyraziť!