Domov SPRÁVY News Mitsubishi Express Van ako najhoršia dodávka? V testoch bezpečnosti získala 0 hviezd

Mitsubishi Express Van ako najhoršia dodávka? V testoch bezpečnosti získala 0 hviezd

Mitsubishi dosiahlo nelichotivé prvenstvo: dodávka Express Van, postavená na základe Renaultu Trafic, ako prvá získala 0 hviezd v nárazových testoch ANCAP.

Nárazové testy už desiatky rokov predstavujú dôležitý benchmark bezpečnosti áut. Okrem u nás známeho EuroNCAP a NHTSA v Spojených štátoch existuje aj Australasian New Car Assessment Program (ANCAP), ktorý testuje autá určené pre austrálsky trh. Práve v poslednom menovanom dosiahlo veľmi nelichotivé prvenstvo Mitsubishi Express Van, ktoré je v podstate rebrandovaný Renault Trafic či Fiat Talento: ide vôbec o prvé auto od roku 1992 (kedy program ANCAP vznikol), ktoré nezískalo ani jednu hviezdu.

Je to naozaj také zlé?

V troch z celkovo štyroch nárazových testov (čelný náraz s plným a čiastočným prekrytím a bočný náraz simulujúci kolíziu so stĺpom) došlo k „značnému riziku vážneho poranenia hrudníka“. Ďalšie hviezdy boli strhnuté za „potenciálne vážne poranenie kolena vodiča“ kvôli tvrdým plastom v nárazových zónach pri čelných nárazoch a za “veľmi nebezpečne deformujúce sa bočné posuvné dvere” pri bočných testoch.

Okrem toho, predné sedadlá sú tak nešťastne navrhnuté, že vodičovi a spolujazdcom hrozí pri náraze poranenie krčnej chrbtice a do kariet nehrá ani malé množstvo airbagov. „Ochrana dospelých cestujúcich“ bola ohodnotená na 55 percent. Ako najväčší dôvod zlého hodnotenia však komisári uviedli “nedostatok technológií v oblasti prevencie nehôd”.

ssangyong-torres-evx

Bezpečnostné asistenty Express Vanu dosiahli hodnotenie sedem percent, dôvodom je chýbajúce autonómne núdzové brzdenie (AEB) a upozornenie na nezapnuté bezpečnostné pásy. Jedinou bezpečnostnou funkciou, ktorou Mitsubishi disponovalo, bol manuálny obmedzovač rýchlosti, ktorý vo svojej kategórii dosiahol skóre 1,25 z 3.

Dodávky a bezpečnosť

Bezpečnosť v tejto kategórií áut zvyčajne nehrá takú dôležitú úlohu ako v prípade osobných automobilov, najmä pokiaľ ide o asistenčné systémy. Euro NCAP, ktorého testovaciu metodiku aplikuje aj austrálsky ANCAP, otestoval pred časom 19 dodávok, ktoré v roku 2019 predstavovali 98 percent predaných modelov v kategórii na európskych trhoch. Výsledky boli zmiešané.

Žiadny z testovaných modelov nezískal najvyššie hodnotenie „Platinum“, päť vozidiel nedosiahlo ani hodnotenie „Bronze“. Euro NCAP ich označil za „nevhodné pre ich všeobecný nedostatok bezpečnostných systémov“. Medzi nimi boli okrem iných práve Renault Trafic a Fiat Talento.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=vlTeIuxVCLY]

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHonda prichádza s autonómnym riadením tretej úrovne
Nasledujúci článokFord Mustang so zásadnými novinkami aké tu ešte neboli!