Suzuki bude do roku 2030 predávať v Európe 5 elektromobilov. Jedným z nich by mal byť aj elektrinou poháňaný Jimny.
Suzuki si stanovilo cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Japonsku a Európe do roku 2050 a v Indii do roku 2070. Automobilka v Japonsku tento rok uvedenie batériové minivozidlo. Do roku 2030 sa predstaví 6 nových modelov vrátane kompaktného SUV. Suzuki sa však nezačne orientovať výhradne na elektromobily, naďalej totiž bude vyvíjať aj hybridné pohonné systémy, aby na domácom japonskom trhu ponúklo zákazníkom rôzne možnosti voľby pohonu.
V Európe 5 elektromobilov
Prvý elektromobil uvedie Suzuki na európske trhy v roku 2024. Do roku 2030 japonská automobilka predstaví v Európe celkovo 5 nových modelov. Jedným z nich by mala byť sériová verzia konceptu eVX predstaveného tento mesiac v Indii. Ďalším bude pravdepodobne elektrický model Jimny. Suzuki bude svoje portfólio modelov flexibilne prispôsobovať environmentálnym predpisom a potrebám zákazníkov v každej európskej krajine.
Aj indický trh sa prvého elektromobilu značky Suzuki dočká v roku 2024. Do roku 2030 tu bude uvedených na trh 6 nových modelov. Na poskytovanie celej škály produktov a služieb bude Suzuki poskytovať nielen elektromobily na batérie, ale aj vozidlá s uhlíkovo neutrálnym spaľovacím motorom, ktoré využívajú CNG, bioplyn a zmiešané palivá s etanolom.
Suzuki tiež navrhne rôzne možnosti elektrickej mobility mimo hlavný prúd. Reč je napríklad o “elektromobile” pre seniorov, čo je nový spôsob prepravy pre ľudí, ktorí dobrovoľne vrátili svoje vodičské preukazy. Ide o viacúčelový robotický vozík, ktorý je vyvíjaný v spolupráci s M2 Labo.
Uhlíková neutralita závodov do roku 2035
Ďalším cieľom značky Suzuki je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu japonských závodov do roku 2035. V závode Kosai, ktorý je najväčším závodom Suzuki v Japonsku, sa vynakladá úsilie na zníženie emisií z lakovacích zariadení o 30 % prostredníctvom obnovy lakovacích zariadení a zlepšovania lakovacích technológií pre efektívne a optimálne využitie energie. Závod tiež vyrába zelený vodík z obnoviteľných zdrojov energie vrátane výroby solárnej energie. V závode Hamamatsu, ktorý je centrom výroby motocyklov, prostredníctvom zníženia spotreby energie a jej premeny na obnoviteľnú energiu vrátane rozšírenia zariadení na výrobu solárnej energie, sa závod teraz zameria na dosiahnutie uhlíkovej neutrality už v roku 2027 namiesto pôvodne plánovaného roku 2030.
Masívne využívanie bioplynu v Indii
Suzuki predpokladá, že indický trh bude naďalej rásť. Už v roku 2022 sa stal tretím najväčším automobilovým trhom na svete. Nárastu celkových emisií CO2 sa tak nedá vyhnúť bez ohľadu na zníženie CO2 jednotlivých produktov. Suzuki ako jedna z najpredávanejších značiek na indickom trhu sa bude snažiť nájsť rovnováhu medzi zvýšením predaja motorových vozidiel a znížením celkového množstva emisií CO2. Jednou z iniciatív Suzuki na riešenie tejto výzvy je podnikanie s bioplynom, v rámci ktorého sa bude vyrábať a dodávať bioplyn pochádzajúci z kravského trusu. Tento bioplyn bude možné použiť pre modely Suzuki na CNG, ktoré predstavujú približne 70 % trhu áut na CNG v Indii.
Suzuki už podpísalo memorandum o porozumení s indickou vládnou agentúrou National Dairy Development Board and Banas Dairy, najväčším ázijským výrobcom mlieka a mliečnych výrobkov, na vykonanie overovania kvality bioplynu. Automobilka investovala aj do Fujisan Asagiri Biomass LLC, ktorá vyrába energiu z bioplynu získaného z kravského trusu v Japonsku.
Pokračovanie spolupráce s Toyotou a masívne investície
Predstavitelia značky tiež potvrdili, že prehĺbia spoluprácu s Toyotou. Bližšie informácie o zamýšľaných výsledkoch tejto spolupráce však zatiaľ nie sú známe. Suzuki do roku 2030 investuje 2 bilióny jenov (cca 14,17 miliárd eur) do vývoja a rozvoja elektrifikácie, z toho 500 miliárd jenov pôjde do vývoja nových batérií. Ďalšie investície v celkovej výške 2,5 bilióna jenov sa Suzuki pripravuje utratiť v súvislosti s výdavkami do transformácie výrobných zariadení, výstavby závodu na výrobu batérií a zariadení na výrobu obnoviteľnej energie.