Domov SPRÁVY News Renault Clio po facelifte: celulózové vlákno namiesto kože a pohon na LPG

Renault Clio po facelifte: celulózové vlákno namiesto kože a pohon na LPG

Vzhľad Clia je po novom technickejší a dynamickejší, zmenili sa použité materiály v interiéri a pribudla nová výbava. Najvýkonnejšou verziou zostáva samonabíjateľný hybrid E-Tech.

Nové Clio prichádza s prepracovanou koncepciou osvetlenia, ktoré sa v budúcnosti dostane do všetkých vozidiel značky Renault. Usporiadanie svetelných diód je inšpirované logom Renaultu. Denné LED svetlá na oboch stranách tvoria polovicu vzpriameného kosoštvorca, čo robí dizajn Clia konzistentným s imidžom značky. Štíhle fullLED svetlomety, ktoré súčasťou všetkých výbav, poukazujú na presnosť a technickú dôvtipnosť a zostrujú vzhľad vozidla. kompaktnejšie a kombinujú päť lúčov (v minulosti tri), ktoré automaticky prispôsobujú distribúciu svetla medzi diaľkovými a stretávacími svetlami
Renault Clio
Úpravou prešiel aj zadný nárazník. Aerodynamické lopatky vizuálne zväčšujú zadnú časť a zvyšujú priľnavosť k ceste. Podľa zvolených ozdobných prvkov obloženia zostávajú koncovky výfuku viditeľné alebo skryté difúzorom. Modernizované zadné svetlá teraz obsahujú krištáľovo čisté kryty, ktoré poskytujú pohľad dovnútra.
Renault Clio
Nové Clio bude k dispozícii v siedmich farbách karosérie a šiestimi vzormi 16 alebo 17-palcových diskov kolies. Všetky majú v strede nové logo Renault z brúseného hliníka. Vonkajšie rozmery vozidla sa nezmenili.
Renault Clio
Celulózové vlákno namiesto kože
Renault hovorí o ešte kvalitnejších materiáloch použitých v interiéri. Tie sú zároveň vyrábané udržateľnejším spôsobom. Priestrannosť a ergonómia stále kľúčovými silnými stránkami vozidla. Sedadlá, výplne dverí či palubná doska  potiahnuté špeciálne vyvinutou udržateľnou tkaninou, pozostávajúcou zo 60 % modálnych vlákien značky TENCEL, celulózového vlákna vyrobeného na biologickej báze skupinou Lenzing Group.
Renault Clio
Nové Clio, ktoré prispieva k stratégii dekarbonizácie značky Renault, nie je len prvým vozidlom vybaveným vláknami TENCEL, ale je to vôbec prvýkrát, čo sa tieto udržateľné vlákna vo veľkej miere používajú vo vozidle. Vlákna známe svojou výnimočnou mäkkosťou  vyrobené z obnoviteľného zdroja prírodného dreva, ktoré pochádza z trvalo udržateľných poloprírodných lesov v Európe. Tieto poloprírodné lesy absorbujú veľké množstvo CO2 a nevyžadujú žiadne chemické hnojivá ani umelé zavlažovanie. Modálne vlákna sa vyrábajú z obnoviteľných zdrojov energie a certifikované environmentálnou značkou , ktorá sa udeľuje produktom a službám spĺňajúcim vysoké environmentálne normy počas celého ich životného cyklu. Dôležité je aj to, že v novom Cliu nie je koža. Namiesto toho povrchy pokryté TEP, zrnitou tkaninou vyrobenou z biologických a polyesterových vlákien. Jednou z výhod je, že na farbenie TEP je potrebných menej vody a energie ako na farbenie vlákien konvenčným spôsobom.
Renault Clio
Esprit Alpine

Novinkou faceliftovaného modelu je športovejšia výbava Esprit Alpine. Zvonku zaujme výraznejším dizajnom a v interiéri používa napríklad anatomické sedadlá s kvalitnejšími materiálmi a ozdobnými prvkami v tvare francúzskej trikolóry.

Pred vodičom sa stále nachádza digitálny prístrojový štít so 7″ alebo 10″ displejom, multimediálny systém Renault Easy Link so 7″ alebo 9,3″ dotykovou obrazovkou a s bezdrôtovou konektivitou mobilných telefónov s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Renault Clio

Čo sa týka motorov, v Európe sa očakáva motorové portfólio tvorené benzínovým trojvalcom TCe 90 s výkonom 90 koní a šesťstupňovým manuálom. Alternatívou naftového pohonu, ktorý sa síce pod kapotou Clia objaví, ale nie na našich cestách, je trojvalec TCe s výkonom 100 koní spaľujúci benzínu a LPG. Táto verzia ponúkne kombinovaný dojazd až 1000 km. Na vrchole bude stáť hybrid E-Tech so systémovým výkonom 145 koní.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFacelift Cayenne: osemvalec pre verziu S, plugin s väčšou batériou
Nasledujúci článokFord Mustang Mach-E zrazu zlacnel o tisíce eur. Prečo?