Strategický plán Renaulution, ktorý v januári 2021 predstavil Luca de Meo, generálny riaditeľ skupiny Renault, stanovil jasný plán pre značku Dacia: rozšíriť jej územie využitím úspechu značky za posledných 15 rokov. My sme si vo Valčianskej doline na vlastné oči si pozreli, čo ponúkne nový stupeň výbavy Extreme, ktorý bude dostupný pre všetky modely Dacia.
Počas posledných dvoch rokov Dacia presne a pravidelne realizovala stratégiu definovanú v pláne Renaulution. Najprv bol ohlásený vstup značky do segmentu C predstavením konceptu Bigster. V roku 2022 nasledovalo dôrazné potvrdenie modernosti a jedinečného imidžu značky Dacia, a to odhalením jej novej vizuálnej identity. Tú už môžeme vidieť na každom modeli Dacia. A vyjadrením hodnôt, ktorými sa riadi jej činnosť a vývoj. Značka, ktorá je “Essential but Cool: ponúka všetko podstatné a zároveň je cool”, “Robustná a outdoorová”, “Eco-smart: úsporná a ekologická”.
Prvky výbavy Extreme
Tento stupeň výbavy je ľahko a celkom jednoznačne odlíšiteľný. Pribudli nové farby laku: zelená Cèdre pre Sandero Stepway, Duster, Jogger a modrá Slate pre Spring. Tieto nové farby dopĺňajú súčasnú paletu farieb. Ďalej sú to prvky v medenej hnedej, špeciálne vyvinuté pre Dacia Extreme. Táto medená hnedá je na krytoch zrkadiel, v strede kolies, logu Dacia na zadných dverách a na niekoľkých ďalších dizajnových prvkoch. Prvky s topografickým motívom odkazujú na obrysové čiary na mapách. Tento vzor sa nachádza na bočných krytoch a predných dverách modelov Spring, Sandero Stepway a Jogger Extreme, ako aj na stĺpikoch dverí modelu Duster Extreme. 16-palcové disky sú z ľahkých zliatin v čiernej farbe na Sandero Stepway a Jogger, 17-palcové na Duster.
Pack Sleep pre dobrodruhov
Aj keď sme priamo na mieste vo Valčianskej doline nemali možnosť prespať v pripojiteľnom stane, čaká nás test, kedy tento stan vyskúšame. Pack Sleep, ktorý bol uvedený na trh v júni, je prvým prvkom z radu doplnkov Dacia InNature, ktoré premenia Jogger na skutočnú spálňu. Sleep pack pozostáva z drevenej konštrukcie prispôsobenej rozmerom batožinového priestoru vozidla Jogger, ktorá sa rozloží za menej ako 2 minúty a vytvorí veľkú manželskú posteľ s matracom.
Lôžko sa rozprestiera cez celú zadnú časť vozidla, od zadnej časti predných sedadiel až po zadné dvere, nad sedadlom druhého radu, ktoré sa sklopí. Výsledný priestor na spanie je mimoriadne veľkorysý: dĺžka 190 cm, šírka až 130 cm, minimálna výška nad hlavou 60 cm.
S Joggerom do kempu
V zatvorenom stave ponúka Sleep Pack v batožinovom priestore modelu Jogger 220-litrový batožinový priestor, ktorý je pred zrakom okoloidúcich skrytý krytom batožinového priestoru. Časť úložného priestoru Sleep pack možno sklopiť a vytvoriť tak úložný priestor, ktorý umožňuje napríklad pohodlné podávanie jedla z otvorených piatych dverí autosedačky Jogger.
Balík Sleep Pack váži len 50 kg, takže ho možno v prípade potreby ľahko vybrať z vozidla. Je vhodný pre všetky vozidlá Jogger, vrátane tých, ktoré už jazdia. Možno ho doplniť príslušenstvom, ktoré optimalizuje pohodlie: zatemňovacími žalúziami na všetky okná vozidla a vonkajším stanom, ktorý sa pripevní na zadnú časť a umožní tak ubytovanie ďalších cestujúcich.
Aj Spring s výbavou Extreme
Model Spring Extreme Electric 65 je určený pre zákazníkov, ktorí hľadajú vyšší výkon, potešenie a všestrannosť. Ponúka vyšší výkon (65 k/48 kW) ako model Spring Electric 45 (45 k/33 kW), ktorý je stále k dispozícii v úžitkovej verzii Cargo (ktorý taktiež máme naplánovaný na test). Krútiaci moment prenášaný na kolesá je vyšší a umožňuje lepšiu dynamiku pri zrýchľovaní v meste alebo pri jazde po rýchlostných cestách. Nový motor Electric 65 sa vyznačuje najmä vyššími otáčkami, 14 700 ot./min. v porovnaní s 8 500 ot./min. motora Electric 45, čo prospieva jeho výkonu.
Nová technická definícia redukčnej prevodovky, ktorej prevodový pomer sa zvýšil zo 7,162 na 12,057, účinne zvyšuje krútiaci moment prenášaný na kolesá. V meste zrýchli Spring Extreme Electric 65 z 0 na 50 km/h za 3,9 sekundy, čo je o 1,9 sekundy rýchlejšie ako Spring Electric 45. Na ceste sa čas potrebný na zrýchlenie z 80 na 120 km/h skrátil takmer o polovicu (13,5 sekundy oproti 26 sekundám). Spring Extreme Electric 65 ponúka dojazd 220 km v zmiešanom cykle WLTP a 305 km v mestskom cykle WLTP.
TEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme – z núdze cnosť?