Domov SPRÁVY Doprava Vytiahli sme plány politických strán: táto vás nechá hodinu čakať na diaľnici,...

Vytiahli sme plány politických strán: táto vás nechá hodinu čakať na diaľnici, ak…

Slovenská národná strana

Slovenská národná strana chce podľa svojho volebného programu zrýchliť dostavbu a opravu diaľnic, rýchlostných ciest, mostov a iných strategických objektov cestnej a železničnej infraštruktúry, zvýšiť objem finančných prostriedkov investovaných do dopravnej siete získaných z mýtnych poplatkov, zjednodušiť plánovacie a povoľovacie procesy i verejné obstarávanie. V krajských mestách podporí vybudovanie záchytných parkovísk pri dopravných uzloch. SNS podporí rozvoj ekologickej verejnej dopravy v mestách a budovanie zmysluplných cyklotrás. Zabezpečí tiež, aby medzinárodné letiská zostali v rukách štátu.

Sloboda a Solidarita

Strana SAS vo svojom Programe ekonomického rastu píše, že zavedie prioritizáciu stavby úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Kritériá nastaví podľa vyťaženosti daných úsekov a ekonomickej návratnosti investície. Rozhodujúce teda nebude len to, koľko finančných príjmov získa štát na jedno investované euro, ale aj ako sa zvýši rýchlosť a plynulosť dopravy v dotknutých regiónoch, ako sa v nich zvýši životná úroveň, ako sa zlepší životné prostredie, či ako sa v nich zvýši dostupnosť zdravotníctva a školstva.

voľby
startstop.sk

Aj SAS chce zrýchliť opravy mostov, ktoré sú v havarijnom stave. Strana chce odkloniť nákladnú dopravu z ciest II. a III. triedy zavedením nových poplatkov na týchto cestách, zároveň však zníži poplatky pre kamióny na cestách I. triedy a na diaľniciach a rýchlostných cestách. Takisto chce prísnejšie kontrolovať preťaženosť nákladných vozidiel, aby tieto neničili cesty. Čo sa týka cestnej premávky, strana chce skrátiť lehotu na zaslanie informácie o priestupku na jeden mesiac od jeho zaznamenania. Na vodičov prekračujúcich rýchlosť vymyslela nový bič – povinnosť odstavenia vozidla na stanovený čas, napríklad jednu hodinu na najbližšom bezpečnom mieste.

SAS v programe tiež pripomína, že výška pokuty často nezávisí od závažnosti priestupku. Napríklad pri parkovaní je rovnaká výška pokuty v prípade, že niekto parkoval o minútu dlhšie, ako keď nechal auto zaparkované bez platenia aj týždeň. SAS chce preto zmeniť zákon o cestnej premávke a priestupkový zákon tak, aby aj u objektívnej zodpovednosti za konkrétny priestupok bola výška pokuty podľa preukázanej závažnosti konania. Strana chce tiež zvýšiť tresty za alkohol za volantom, presadiť privatizáciu železničnej spoločnosti Cargo a zrýchliť rekonštrukciu železničnej infraštruktúry.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokPorsche Taycan zachytili na Nürburgringu. Rimac v ohrození?
Nasledujúci článokKórejská X6-ka. Genesis GV80 Coupe oficiálne
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.