Masívne rozmery, pohon všetkých kolies, naftový šesťvalec a unikátna modularita. Prototyp chlapského auta vydrží na slovenskom trhu iba do konca tohto roka.
Jeep Gladiator opúšťa Európu. Stane sa tak už koncom tohto roka. Automobil sa pritom oficiálne začal v Európe predávať iba v roku 2021. Išlo o jedno z vôbec najdlhších vozidiel, aké ste mohli šoférovať s vodičským preukazom skupiny B1. Jeep odovôdňuje stiahnutie predaja Gladiatoru sústredením sa na uvedenie nových elektrických vozidiel. Do roku 2025 by ich mal v Európe uviesť rovno tri. Prvým z nich je model Avenger, ktorý si vyslúžil titul Car of the Year 2023. Druhým elektromobilom by mal byť model Recon a tretím Wagoneer-S. Jeep Gladiator sa bude naďalej predávať v USA, ale v ponuke už nebude obsahovať spomínaný naftový motor.
Kráľ off-roadových ciest
Jeep Gladiator sme už v redakcii otestovali na vlastnej koži. Okrem cool vzhľadu a rozoberateľným častiam karosérie disponuje predovšetkým ultimatívnymi terénnymi schopnosťami. Na Slovensku tak pravdepodobne nenájdete cestu, ktorá by pre Gladiator predstavovala problém. Môžete sa tak pokojne vydať do zahraničia na expedičné výpravy, aby ste z limitov auta vyžmýkali maximum. Pohon všetkých kolies Command-Trac je spojený s redukčnou prevodovkou. Hnacie ústrojenstvo dopĺňajú nápravy Dana 44 tretej generácie, ochranné kryty na podvozku, uzávierka zadného diferenciálu Trac-Lok a off-roadové pneumatiky. Určite však odporúčame mať v garáži miesto aj pre tie klasické, cestné. Terénne pneumatiky totiž zvyšujú hluk aj spotrebu. Na druhej strane, v blate vás podržia. Tam, kde by ste za normálnych okolností už museli volať o pomoc, vďaka ich perfektnej trakcii sa vyhnete trápnym momentom so zapadnutím.
Na Slovensku sa už nepredáva veľa klasických dieselových vidlicových šesťvalcov bez elektrifikácie. Ten v Gladiatore má výkon 264 koní a maximálny krútiaci moment 600 Nm. Nie že by to bolo až také podstatné, ale je to dostatočný výkon na to, aby ste na okreskách či diaľniciach dokázali bezpečne predbehnúť pomalšie vozidlo. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,6 sekundy. Pri konštantnej jazde po diaľnici pritom žerie menej ako 7 litrov nafty na 100 km.
Nákladný priestor má na dĺžku 1,5 metra. Za aj pod zadnými sedadlami sa nachádzajú ďalšie úložné priestory na veci každodennej potreby. Celý interiér je navrhnutý tak, aby bol ľahko umývateľný od špiny. Tlačidlá aj ovládacie prvky sú dostatočné veľké na to, aby sa dali používať aj v (pracovných) rukaviciach. Ako jednoducho sa dajú demontovať časti karosérie, si pozrite vo videu. Jeep Gladiator sa momentálne vo verzii Sport predáva za akciových 59.000 eur.
Na konci článku mohol byť link na cenník…
Mohol, ale nie je to platený obsah. Veríme, že koho by Gladiator skutočne zaujal, dokáže si nájsť cenník aj sám.