Najnovšia generácia veľkého MINI Countryman sa predstavuje vo verzii JCW. Zachovala si tradičný motor a prináša špeciálny režim motokáry.
Od predstavenia poslednej generácie obľúbeného MINI Countryman neprešla až taká dlhá doba a už sa detailnejšie pozeráme na jeho vrcholnú verziu s legendárnym prívlastkom JCW. Aj napriek tomu, že už to dávno nie je MINI, ako tomu bolo kedysi, automobilka stále sľubuje pocit ako z motokáry, a to dosiahla s novým jazdným režimom.
Ako motokára
Nové MINI Countryman John Cooper Works, ktoré nesie názov po už legendárnom konštruktérovi, nezostalo svojej povesti nič dlžné. Aj napriek tomu, že v poradí už tretia generácia opäť narástla, automobilka uisťuje, že sa šoféruje ako motokára. Nový najväčší model značky ponúka dynamickejší dizajn, silný štvorvalec pod kapotou a pohon oboch náprav. Nová verzia spája minimalistický dizajn najnovšej, tretej generácie so štipľavým chilli. Agresívne červené doplnky sú už akýmsi poznávacím znakom ostrých verzií značky a tak ani tu nemôžu chýbať. Dizajnéri sa pohrali aj so samotným logom, ktoré je teraz modernejšie a prepracovanejšie.
Poriadna strojovňa
Pod prednou kapotou úraduje benzínový dvojliter, ktorý je navyše preplňovaný turbom. Jeho výkon je rovných 300 konských síl (221 kW) a krútiaci moment sa zastavil na hranici 400 Nm. To zaisťuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za veľmi slušných 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pohonný agregát potrebuje aj niečo vydržať, preto ho automobilka vybavila silnejšími piestami, ojnicami a silnejšie sú aj silentbloky. Toto všetko podporuje duálne priame a nepriame vstrekovanie paliva. Podľa automobilky sa s pohonom ALL4 nestratíte ani v teréne. Najlepšie si ho však aj tak užijete na kľukatom asfalte, a to s jazdným režimom GO-KART. Ten zabezpečuje intenzívnejší zvuk v kabíne, ktorý je generovaný v reálnom čase. O zvukovú kulisu z vonku sa však stará aj športový výfukový systém.
V meste sa nestratí
Automobilka počíta s tým, že ich nový model sa bude prevažne vyskytovať v meste, preto ho vybavili poriadnou dávkou systémov. Nechýba mu 12 ultrazvukových senzorov, ktoré spolupracujú so štvoricou kamier. Asi každý chce svoje ostré MINI šoférovať sám, ale v automobilke mysleli aj na prípady, kedy nie. Novinka tak disponuje v príplatkovom pakete čiastočne automatizovanou jazdou druhej úrovne, a tak auto zvládne úplne bez pomoci šoféra jazdiť do rýchlosti 60 km/h.