Domov TESTY Testovali sme Peugeot za 70 000 € s technikou pretekárskeho auta

Testovali sme Peugeot za 70 000 € s technikou pretekárskeho auta

Peugeot Sport nie je žiadnym nováčikom v disciplíne prenášania motoršportových prvkov na bežné cesty. Dokázal to v divokých 80. rokoch a najnovšie to skúša aj dnes s modelom 508. Je teda možné nájsť ducha Le Mans v rodinnom kombi?

2024 Peugeot 508 PSE vs Peugeot 9X8 - TEST

Pretekárske auto bez krídla?!

Povedzme si najprv, čo-to o predlohe. V roku 2022 debutoval v talianskej Monze revolučný prototyp 9X8. Súperov aj verejnosť šokoval prístup k dizajnu. Naplno totiž využil pravidlá pre triedu Hypercars a Peugeot postavil auto, ktorému chýbal totálny základ – zadné krídlo. V istom slova zmysle ani Peugeot 508 PSE nemá zadné krídlo, ale zároveň ani prudko aerodynamickú karosériu, ktorá generuje prítlak. Agresívnejší bodykit tu slúži skôr pre efekt, ktorý je teda skutočne očarujúci. 

Peugeot 508 PSE
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdoš

Pokiaľ ale nosíte meno Peugeot Sport, byť pekný nestačí. Zdá sa, že inžinieri mali od začiatku výrazne zviazané ruky a postaviť konkurenta pre superšportové nemecké kombíky jednoducho nebolo možné. A tak je Peugeot 508 PSE na akejsi polceste. Inžinieri rozšírili prednú aj zadnú nápravu o 24, respektíve 12 mm, vďaka čomu pôsobí Peugeot 508 PSE oveľa stabilnejšie v zákrutách. Famózne dokáže využiť mechanický grip hlavne na vjazdoch do zákrut a je až prekvapujúce, ako dobre sa dá auto smerovať tam, kam chcete bez prehnanej nedotáčavosti. Rovnako potešia výkonné brzdy, pri ktorých majú predné kotúče priemer 380 mm. Podvozkovú časť však brzdí elektronika. Tú nepovolíte ani o trochu, a tak pri každej rizikovejšej situácii nekompromisne zasiahne. Na okreskovú čistú stopu to stačí, ale dáva najavo, že by dokázal viac.

Elektrický doping funguje

Kde teda leží ten skutočný dôvod, prečo sa na Peugeot 508 PSE pozerať ako na ostrejšie ladené auto? Vyslovene ani pod kapotou to nebude. Tu je pomerne štandardná preplňovaná benzínová 1,6 s výkonom 200 koní. Nie je to málo, ale predsa len tu hovoríme o titule Peugeot Sport. A teraz prichádza to prepojenie s 9X8. Hybridný systém. Spaľovací motor dopujú rovno dva elektromotory, každý pre jednu nápravu a s výkonom okolo 110 koní. Na cestu posiela systémových 265 kW (360 k) a 520 Nm. A to už sú zaujímavé čísla. 

Peugeot 508 PSE
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdoš

Šprint na stovku zvláda za 5,2 sekundy, ale ohurujúcejšie je pružné zrýchlenie. Už za 3 sekundy vie vystreliť z 80 na 120 km/h a v tomto máte pocit, ako by ste mali pod pravou nohou ďaleko viac koníkov. Vyladenie hybridného systému z pretekárskeho prostredia je najlepšie cítiť pri brzdení. Prechod medzi rekuperáciou a brzdami je na nepostrehnutie. Na druhú stranu, sklamala sila rekuperácie, takže pri mestskom jazdení na nejaké jednopedálové jazdenie zabudnite. A vlastne, aká je 508 PSE v bežnom živote?

Na ukážku

Ako väčšina plug-in hybridov žije život dvoch tvárí. V zimnom období sme vedeli prejsť 30-35 kilometrov na čisto elektrický pohon. Ale po vybití akumulátora sa prejaví hmotnosť na úrovni dvoch ton a spotreba sa ťahá k 10 litrom na 100. Jednoducho, keď nenabíjate, nemáte šancu. Rýchlo sme pochopili, že ani jazda na čisto elektrický pohon v prípade, ak za deň najazdíte viac ako 40 kilometrov, nemá zmysel. Preto sme väčšinu času uprednostňovali režim hybrid, v ktorom bez problémov jazdí pod 5 litrov. Ale naďalej si systém neustriehne dostatočné nabitie, na rozdiel od samonabíjacích hybridov, a tak sa nakoniec vždy dostanete na 0 %. 

V konečnom výsledku je tak 508 PSE rovnaká ako 9X8. Tá tiež nie je najrýchlejšia, ale stala sa diváckym favoritom, lebo bola iná. 508 PSE bude tiež skôr diváckym favoritom, keď sa raz za čas objaví na cestách, pretože jeho cenovka je nastavená mimoriadne ambiciózne. Je to skôr ukážka aktuálnych schopností značky a verme, že tak ako upravená a rýchlejšia 9X8 EVO, príde aj skutočne ostrá verzia päťstoosmičky.

2024 Peugeot 508 PSE vs Peugeot 9X8 - TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE Pegueot 508 PSE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 265 kW / 360 k
Max. krútiaci moment 520 Nm
Palivo Benzín/Elektro
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 790 mm
Šírka (so spätnými zrkadlami) 2 079 mm
Výška 1 410 mm
Rázvor náprav 2 793 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 988 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s
SPOTREBA (počas testu v hybridnom režime)
Mesto 4,7 l/100 km
Diaľnica 7,4 l/100 km
Okresky 6,5 l/100 km
Objem palivovej nádrže 43 l
CENA
Základná cena modelu 71 290 €
Cena testovanej verzie od 73 140 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrepad akcií z 28 dolárov na 9 centov. Výrobca EV smeruje do bankrotu
Nasledujúci článokNa bývalom vojenskom letisku učia, ako prežiť ozbrojený útok

1 COMMENT

Comments are closed.