Domov SPRÁVY News TEST Ford Puma Vivid Ruby – v kufri umyjete aj psa

TEST Ford Puma Vivid Ruby – v kufri umyjete aj psa

Foto: Marek Görözdös

V segmente B je mestských crossoverov naozaj dosť, konkurencia je preto obrovská. Záujemca o takýto typ auta bude mať naozaj ťažkú voľbu, jednotlivé modely tak musia prichádzať s pridanou hodnotou. 

Popularita malých áut so zvýšenou stavbou karosérie s vyššou svetlou výškou neutícha a prakticky každý výrobca v tomto segmente ponúka nejakého zástupcu. Ford sa už dávnejšie pre tieto potreby rozhodol oživiť meno Puma, ktoré tí skôr narodení poznajú najmä ako cenovo dostupné dvojdverové kupé. Tento model onedlho príde aj v čisto elektrickej verzii, no my sme testovali Pumu s osvedčeným trojvalcom EcoBoost a v štýlovej edícii Vivid Ruby.

Foto: Marek Görözdös
Edícia Vivid Ruby

Edícia Vivid Ruby vychádza z výbavy ST-Line a prichádza s niekoľkými exkluzívnymi prvkami výbavy. Odvážny vzhľad charakterizuje atraktívny metalický lak Beautiful Berry Red. Hypnotizujúci exteriér dopĺňa súprava Edition Body Styling pozostávajúca z veľkého spojlera, čierno lakovaných podbehov kolies a vysoko lesklých kolískových panelov. K tomu sa pridávajú 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s vysoko lesklou päťlúčovou povrchovou úpravou lakované čiernou farbou. Farba karosérie Beautiful Berry Red Metallic, ktorá je zdokonalením žiarivej Hot Magenta, je navrhnutá tak, aby v noci pôsobila tmavočerveno s okázalými rubínovými odtieňmi, ktoré sú na slnečnom svetle ešte viac zvýraznené ako drahý kameň. 

Ford Puma
Foto: Marek Görözdös

Štandardom sú LED svetlomety, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, predné a zadné parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera. Samozrejmosťou je aj infotainment SYNC 3 s navigáciou, Apple CarPlay a Android Auto či audio systém Bang & Olufsen s 10 reproduktormi, vrátane subwooferu a mnoho iného.

Ford Puma interiér
Foto: Marek Görözdös
V hlavnej úlohe priestor pre batožinu

Ak by ste si mysleli, že v B segmente nemajú zástupcovia čo ponúknuť, čo sa priestoru týka, tak Ford Puma vás zbaví predsudkov. Základný batožinový priestor je možno z hľadiska litrov priemerný, no k nemu si treba pripočítať unikátne riešenie v podobe Megaboxu. Takže to máme 376 litrov a k tomu dodatočných 80 litrov, čo je už hodnota C segmentu. Pod dnom batožinového priestoru sa ukrýva vertikálny priestor, kde odveziete vyšší predmet, ale má aj iné využitie. Je to v podstate vanička s plastovým povrchom, kde viete odložiť špinavé gumáky alebo dokonca umyť psa. Na jej dne sa totiž nachádza zátka, kde viete vypustiť špinavú vodu. 

A čo jazda?

Možno trochu podceňovaný zástupca B segmentu má pod kapotou každému už roky známy litrový trojvalec Ecoboost. Ten získal mnoho ocenení (11x cena IEPOTY) a tentokrát je v duchu doby doplnený o mild-hybrid. Čo to v praxi znamená? Mestská spotreba je 6-6,5 litra, čo nie je úplne najmenej a rovnaké hodnoty sme dosahovali s Ecoboostom aj bez elektrickej podpory. V prvom rade je prekvapivý výkon trojvalca (155 koní), ale aj reakcia plynového pedálu pri rozbiehaní. Tá nie je ničím priškrtená a po jeho stlačení riadne nakopne auto vpred. 

Foto: Marek Görözdös
Pomer cena/výkon

Dôležité je v tomto teste spomenúť, že Ford Puma je veľmi nadštandardne vybavené auto za cenu 30 000 eur. Ono to znie možno ako vysoká hodnota, ale v súčasných pomeroch dnešných cien automobilov je to napriek všetkým negatívnym reakciám skvelá hodnota. V tejto limitke tak nejde len o nadpriemernú výbavu, ale aj výnimočné dizajnové doplnky.

2024 Ford Bronco V6 TEST - Toto nám nevyšlo

TECHNICKÉ ÚDAJE Ford Puma
Motor R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 116 kW / 155 k
Max. krútiaci moment 190 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 186 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 805 mm
Výška 1 537 mm
Rázvor náprav 2 588 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 280 kg
Objem batožinového priestoru 402 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,7 s
Rozmer pneumatík 215/50 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,5 l/100 km
Diaľnica 6,8 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 990 eur
Základná cena testovanej verzie 30 530 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 100

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa Slovensku bude vznikať ďalšia beštia s V8
Nasledujúci článokDacia Duster vs Suzuki S-Cross – najlacnejšie SUV s pohonom 4×4

1 COMMENT

Comments are closed.