V segmente B je mestských crossoverov naozaj dosť, konkurencia je preto obrovská. Záujemca o takýto typ auta bude mať naozaj ťažkú voľbu, jednotlivé modely tak musia prichádzať s pridanou hodnotou.
Popularita malých áut so zvýšenou stavbou karosérie s vyššou svetlou výškou neutícha a prakticky každý výrobca v tomto segmente ponúka nejakého zástupcu. Ford sa už dávnejšie pre tieto potreby rozhodol oživiť meno Puma, ktoré tí skôr narodení poznajú najmä ako cenovo dostupné dvojdverové kupé. Tento model onedlho príde aj v čisto elektrickej verzii, no my sme testovali Pumu s osvedčeným trojvalcom EcoBoost a v štýlovej edícii Vivid Ruby.
Edícia Vivid Ruby
Edícia Vivid Ruby vychádza z výbavy ST-Line a prichádza s niekoľkými exkluzívnymi prvkami výbavy. Odvážny vzhľad charakterizuje atraktívny metalický lak Beautiful Berry Red. Hypnotizujúci exteriér dopĺňa súprava Edition Body Styling pozostávajúca z veľkého spojlera, čierno lakovaných podbehov kolies a vysoko lesklých kolískových panelov. K tomu sa pridávajú 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s vysoko lesklou päťlúčovou povrchovou úpravou lakované čiernou farbou. Farba karosérie Beautiful Berry Red Metallic, ktorá je zdokonalením žiarivej Hot Magenta, je navrhnutá tak, aby v noci pôsobila tmavočerveno s okázalými rubínovými odtieňmi, ktoré sú na slnečnom svetle ešte viac zvýraznené ako drahý kameň.
Štandardom sú LED svetlomety, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, predné a zadné parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera. Samozrejmosťou je aj infotainment SYNC 3 s navigáciou, Apple CarPlay a Android Auto či audio systém Bang & Olufsen s 10 reproduktormi, vrátane subwooferu a mnoho iného.
V hlavnej úlohe priestor pre batožinu
Ak by ste si mysleli, že v B segmente nemajú zástupcovia čo ponúknuť, čo sa priestoru týka, tak Ford Puma vás zbaví predsudkov. Základný batožinový priestor je možno z hľadiska litrov priemerný, no k nemu si treba pripočítať unikátne riešenie v podobe Megaboxu. Takže to máme 376 litrov a k tomu dodatočných 80 litrov, čo je už hodnota C segmentu. Pod dnom batožinového priestoru sa ukrýva vertikálny priestor, kde odveziete vyšší predmet, ale má aj iné využitie. Je to v podstate vanička s plastovým povrchom, kde viete odložiť špinavé gumáky alebo dokonca umyť psa. Na jej dne sa totiž nachádza zátka, kde viete vypustiť špinavú vodu.
A čo jazda?
Možno trochu podceňovaný zástupca B segmentu má pod kapotou každému už roky známy litrový trojvalec Ecoboost. Ten získal mnoho ocenení (11x cena IEPOTY) a tentokrát je v duchu doby doplnený o mild-hybrid. Čo to v praxi znamená? Mestská spotreba je 6-6,5 litra, čo nie je úplne najmenej a rovnaké hodnoty sme dosahovali s Ecoboostom aj bez elektrickej podpory. V prvom rade je prekvapivý výkon trojvalca (155 koní), ale aj reakcia plynového pedálu pri rozbiehaní. Tá nie je ničím priškrtená a po jeho stlačení riadne nakopne auto vpred.
Pomer cena/výkon
Dôležité je v tomto teste spomenúť, že Ford Puma je veľmi nadštandardne vybavené auto za cenu 30 000 eur. Ono to znie možno ako vysoká hodnota, ale v súčasných pomeroch dnešných cien automobilov je to napriek všetkým negatívnym reakciám skvelá hodnota. V tejto limitke tak nejde len o nadpriemernú výbavu, ale aj výnimočné dizajnové doplnky.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Ford Puma |
Motor | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 116 kW / 155 k |
Max. krútiaci moment | 190 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 186 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 805 mm |
Výška | 1 537 mm |
Rázvor náprav | 2 588 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 280 kg |
Objem batožinového priestoru | 402 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Rozmer pneumatík | 215/50 R18 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,5 l/100 km |
Diaľnica | 6,8 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 19 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 30 530 eur |
Jeden z najlepsich motorov? to snad nie ma problem vydrzat 100000km a je na odpis.