Od uvedenia elektrického modelu IONIQ 5 ubehlo už pár rokov, čo znamená ideálne obdobie na modernizáciu. Tá prišla a zamerala sa nielen na technické zlepšenia, ale aj na praktické návrhy od samotných majiteľov, ktorých automobilka vypočula.
Dizajn bol zmenený len minimálne. Ide o drobné vylepšenia, aj keď jedno je tu výrazné. Na piate dvere pribudol stierač, ktorý tu predtým nebol. Niekto si povie, blbosť, ale je to zlepšenie nielen z hľadiska komfortu, ale aj bezpečnosti. Vylepšenia exteriéru ďalej zahŕňajú prepracované nárazníky. IONIQ 5 je tak dlhší o 20 mm (teraz 4 655 mm), zatiaľ čo šírka aj výška zostali nezmenené. Aby sa ešte viac zlepšil aerodynamický výkon, zadný spojler bol predĺžený o 50 mm a vozidlo sa teraz môže pochváliť novými aerodynamickými kolesami.

N Line
Novinkou je stupeň výbavy N Line, ktorý vypĺňa medzeru medzi základnými modelmi a športovým variantom IONIQ 5 N. Verzia N Line sa môže pochváliť agresívnejším, športovejším dizajnom prednej a zadnej časti s jedinečnými nárazníkmi, štýlovými bočnými prahmi a sadou špeciálnych 20-palcových hliníkových kolies. Aj kabína sa snaží navodiť športovú atmosféru, obsahuje prepracovaný volant, kovové pedále, čierne čalúnenie stropu, anatomické sedadlá s logom N a červené kontrastné prešívanie.

Na stredovej konzole sa teraz nachádza skupina tlačidiel na ovládanie často používaných funkcií, ako je vyhrievanie a ventilácia sedadiel, vyhrievanie volantu a parkovací asistent. Bezdrôtová nabíjacia podložka smartfónu bola tiež premiestnená zo spodnej časti do hornej, čo výrazne zvyšuje jej použiteľnosť.

Komfortnejšia jazda
Pri elektromobiloch sme si už akosi zvykli na vyššie sedenie a tuhšie nastavenie podvozka kvôli uloženiu batérie. IONIQ 5 po modernizácii má tlmič, ktorý pomáha zmierňovať vibrácie z vozovky a poskytuje plynulejší zážitok z jazdy. Zvýšila sa aj tuhosť priečnika kapoty, aby sa znížili vibrácie vo volante. Výstuhy na zadných kolesách a spodnej časti vozidla boli zdvojnásobené, čo viedlo k zlepšeniu stability a obratnosti. Tuhosť karosérie vozidla bola zosilnená, aby sa znížil nízkofrekvenčný dunivý hluk.

Optimalizovaná bola aj hlučnosť zadného elektromotora pridaním dodatočne zvukovej izolácie. Ani na diaľnici pri vyššej rýchlosti tak do interiéru nepreniká takmer žiadny zvuk vrátane toho aerodynamického. Pokiaľ ide o bezpečnosť, karoséria, predné a zadné dvere a časti B-stĺpika boli zosilnené, aby sa zlepšila ochrana pred bočným nárazom. Vozidlo je tiež vybavené 8 airbagmi vrátane bočných airbagov v druhom rade sedadiel.

Rýchlejšie nabíjanie
Modernizovaný IONIQ 5 sa teraz vyznačuje vyššou kapacitou batérie, ktorá vzrástla zo 77,4 na 84 kWh, čo zase zvyšuje jeho dojazd na plne elektrický pohon. Reálne sme dokázali prejsť okolo 450 kilometrov vrátane diaľnic. Ak budete jazdiť hlavne po meste, pridajte si pokojne ďalších 150 kilometrov. Vďaka 800-voltovej architektúre sa batéria dokáže nabíjať výkonom až 260 kW. My sme skúšali dostať z auta maximum a po predhriati batérie sme sa dostali niekam k hodnote 225 kW, čo je naozaj top výkon spomedzi elektromobilov aktuálne predávaných na slovenskom trhu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | Synchrónny s permanentným magnetom |
Kapacita akumulátora | 84 kWh |
Max. výkon | 325 koní |
Max. krútiaci moment | 255+350 Nm |
Dojazd | 495 km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 655 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 890 mm |
Výška | 1 605 mm |
Rázvor náprav | 3 000 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 065 kg |
Objem batožinového priestoru | 520 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,3 s |
Rozmer pneumatík | 225/45 R20 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 19 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 23 kWh / 100 km |
Okresky: | 28 kWh / 100 km |
Maximálny nabíjací výkon | 260 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 35 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 20 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 46 590 eur |
Základná cena testovanej verzie | 64 390 eur |