Domov TESTY Nové vozidlá Z 0 na WOW za dve sekundy. Toto auto je magnet na...

Z 0 na WOW za dve sekundy. Toto auto je magnet na pohľady

Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

Od uvedenia elektrického modelu IONIQ 5 ubehlo už pár rokov, čo znamená ideálne obdobie na modernizáciu. Tá prišla a zamerala sa nielen na technické zlepšenia, ale aj na praktické návrhy od samotných majiteľov, ktorých automobilka vypočula.

Dizajn bol zmenený len minimálne. Ide o drobné vylepšenia, aj keď jedno je tu výrazné. Na piate dvere pribudol stierač, ktorý tu predtým nebol. Niekto si povie, blbosť, ale je to zlepšenie nielen z hľadiska komfortu, ale aj bezpečnosti. Vylepšenia exteriéru ďalej zahŕňajú prepracované nárazníky. IONIQ 5 je tak dlhší o 20 mm (teraz 4 655 mm), zatiaľ čo šírka aj výška zostali nezmenené. Aby sa ešte viac zlepšil aerodynamický výkon, zadný spojler bol predĺžený o 50 mm a vozidlo sa teraz môže pochváliť novými aerodynamickými kolesami.

Hyundai IONIQ 5 N Line
Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

N Line

Novinkou je stupeň výbavy N Line, ktorý vypĺňa medzeru medzi základnými modelmi a športovým variantom IONIQ 5 N. Verzia N Line sa môže pochváliť agresívnejším, športovejším dizajnom prednej a zadnej časti s jedinečnými nárazníkmi, štýlovými bočnými prahmi a sadou špeciálnych 20-palcových hliníkových kolies. Aj kabína sa snaží navodiť športovú atmosféru, obsahuje prepracovaný volant, kovové pedále, čierne čalúnenie stropu, anatomické sedadlá s logom N a červené kontrastné prešívanie.

Hyundai IONIQ 5 N Line
Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

Na stredovej konzole sa teraz nachádza skupina tlačidiel na ovládanie často používaných funkcií, ako je vyhrievanie a ventilácia sedadiel, vyhrievanie volantu a parkovací asistent. Bezdrôtová nabíjacia podložka smartfónu bola tiež premiestnená zo spodnej časti do hornej, čo výrazne zvyšuje jej použiteľnosť.

Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

Komfortnejšia jazda

Pri elektromobiloch sme si už akosi zvykli na vyššie sedenie a tuhšie nastavenie podvozka kvôli uloženiu batérie. IONIQ 5 po modernizácii má tlmič, ktorý pomáha zmierňovať vibrácie z vozovky a poskytuje plynulejší zážitok z jazdy. Zvýšila sa aj tuhosť priečnika kapoty, aby sa znížili vibrácie vo volante. Výstuhy na zadných kolesách a spodnej časti vozidla boli zdvojnásobené, čo viedlo k zlepšeniu stability a obratnosti. Tuhosť karosérie vozidla bola zosilnená, aby sa znížil nízkofrekvenčný dunivý hluk.

Hyundai IONIQ 5 N Line
Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

Optimalizovaná bola aj hlučnosť zadného elektromotora pridaním dodatočne zvukovej izolácie. Ani na diaľnici pri vyššej rýchlosti tak do interiéru nepreniká takmer žiadny zvuk vrátane toho aerodynamického. Pokiaľ ide o bezpečnosť, karoséria, predné a zadné dvere a časti B-stĺpika boli zosilnené, aby sa zlepšila ochrana pred bočným nárazom. Vozidlo je tiež vybavené 8 airbagmi vrátane bočných airbagov v druhom rade sedadiel.

Foto: startstop.sk/Marek Gorozdos

Rýchlejšie nabíjanie

Modernizovaný IONIQ 5 sa teraz vyznačuje vyššou kapacitou batérie, ktorá vzrástla zo 77,4 na 84 kWh, čo zase zvyšuje jeho dojazd na plne elektrický pohon. Reálne sme dokázali prejsť okolo 450 kilometrov vrátane diaľnic. Ak budete jazdiť hlavne po meste, pridajte si pokojne ďalších 150 kilometrov. Vďaka 800-voltovej architektúre sa batéria dokáže nabíjať výkonom až 260 kW. My sme skúšali dostať z auta maximum a po predhriati batérie sme sa dostali niekam k hodnote 225 kW, čo je naozaj top výkon spomedzi elektromobilov aktuálne predávaných na slovenskom trhu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Synchrónny s permanentným magnetom
Kapacita akumulátora  84 kWh
Max. výkon 325 koní
Max. krútiaci moment 255+350 Nm
Dojazd 495 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 655 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 890 mm
Výška 1 605 mm
Rázvor náprav 3 000 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 065 kg
Objem batožinového priestoru 520 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,3 s
Rozmer pneumatík 225/45 R20
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 19 kWh / 100 km
Diaľnica: 23 kWh / 100 km
Okresky: 28 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 260 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 35 min
Doba nabíjania 20 – 80% 20 min
CENA
Základná cena modelu 46 590 eur
Základná cena testovanej verzie 64 390 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokModernizovaný Voyah Free prišiel o jednu z obrazoviek
Nasledujúci článokŠok, Volkswagen končí s elektromobilmi ID
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.