Domov TESTY Nové vozidlá Z Bratislavy až do… Kam sa dostane Škoda Elroq bez nabíjania?

Z Bratislavy až do… Kam sa dostane Škoda Elroq bez nabíjania?

Škoda Elroq má jedno tajomstvo..

Interiér

Škoda Elroq 85 vo vnútri pôsobí dospelo a premyslene. Už pri prvom usadnutí do kabíny cítiť dôraz na kvalitu spracovania aj na funkčný dizajn. Testovaná verzia vo výbave Lodge stavila na kombináciu látky a umelej kože doplnenej o oranžové prešívanie, ktoré decentne oživuje celkový dizajn. Špeciálny materiál s názvom TechnoFil, použitý v čalúnení, je vyrobený zo 75 % recyklovaných vlákien ECONYL a 25 % z polyesteru. Ide o inovatívny prístup – ECONYL vzniká z odpadu, ako sú rybárske siete či staré koberce, ktoré by inak skončili na skládkach.

Pocitovo interiér pôsobí ticho a útulne, s výbornou zvukovou izoláciou. Sedadlá sú pohodlné aj na dlhých trasách. Predné aj zadné sedadlá sú vyhrievané, volant ponúka tri úrovne ohrevu a v zimných mesiacoch určite poteší aj vyhrievané čelné sklo. Trojzónová klimatizácia zvláda teplotné rozdiely v kabíne s prehľadom a v kombinácii s veľmi dobrou zvukovou izoláciou si jazdu užije každý člen posádky, bez ohľadu na vek či polohu v aute.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dominantou palubnej dosky je veľký 13-palcový infotainment, ktorý pracuje rýchlo, bez zaváhaní a ponúka intuitívne rozhranie. Odozva na dotyk je okamžitá, plynulé animácie uľahčujú orientáciu v menu a nastaveniach. Pár klikov stačí na to, aby ste mali všetko podľa seba. Užívateľsky prívetivé prostredie ocenia nielen technicky zdatní mladí vodiči, ale aj tí, ktorí nemajú s modernou technikou veľké skúsenosti.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Head-up displej

Zábavu aj informácie dopĺňa rozšírený head-up displej s funkciou AR (augmented reality), ktorý premieta navigáciu priamo do zorného poľa. Nie je to len efektný trik – v praxi to funguje výborne, najmä v mestách a neprehľadných križovatkách. Systém Canton sa zase postará o kvalitný zvuk s čistými výškami aj príjemne hutnými basmi – či už si púšťate podcast, jazz alebo rap, auto hrá na úrovni. A drobnosti, ktoré spravia radosť? Jedným klikom sa dá vypnúť notifikácia o prekročení rýchlosti – funkcia, ktorú ocení každý, kto jazdí plynulo, no nechce, aby ho zbytočne rušili výstrahy.

Škoda Elroq 85
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Motor a podvozok

Elroq 85 prichádza s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm, čo v praxi znamená svižnú jazdu s príjemnou rezervou. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 6,6 sekundy, a hoci je maximálna rýchlosť obmedzená na 180 km/h, na bežné používanie to úplne postačuje. Auto pôsobí dynamicky, ale zároveň vyrovnane. Vždy presne vie, čo od neho chcete, a reaguje s istotou, ktorá dáva vodičovi pocit kontroly a pohodlia. Veľký podiel na tom má adaptívny podvozok DCC, ktorý umožňuje výber až z 15 úrovní tlmenia. Rozdiel medzi komfortným a športovým nastavením je skutočne cítiť – zatiaľ čo jeden režim vyhladí nerovnosti mestských ciest, druhý spevní karosériu a spraví z vozidla obratného partnera aj na kľukatých okreskách.

Škoda Elroq 85
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na testovanom modeli boli nasadené 21-palcové disky, ktoré by mohli evokovať tvrdšiu jazdu. Napriek tomu nás podvozok prekvapil vysokou úrovňou komfortu a dobre zvládnutým odhlučnením. Auto sa správa vyvážene a dokáže pohltiť nerovnosti s ľahkosťou, ktorá sa pri tejto veľkosti kolies len tak nevidí. V meste oceníte výborný polomer otáčania a prirodzenú odozvu na plyn, vďaka čomu je jazda uvoľnená aj v hustej premávke. Elroq pôsobí premyslene a kultivovane – ako auto, ktoré zvládne každodenný režim aj víkendové výlety bez zbytočného napätia.

Škoda Elroq 85
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Bezpečnosť a technológie 

Škoda Elroq 85 ide v oblasti technológií s dobou a ponúka presne to, čo by mal mať moderný rodinný elektromobil už v základe. Už na prvý pohľad zaujmú Matrix-LED svetlomety, ktoré nie sú len dizajnovým prvkom, ale predovšetkým praktickým spoločníkom na nočných jazdách. Svetelný kužeľ sa automaticky prispôsobuje premávke a účinne zabraňuje oslňovaniu ostatných vodičov – bez toho, aby ste museli vypínať diaľkové svetlá. Medzi štandardné asistenčné systémy patrí udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré sa v praxi správa predvídateľne a decentne koriguje volant. Adaptívny tempomat s prediktívnymi funkciami sa dokáže prispôsobiť situácii pred vami a zohľadňuje aj dopravné značky či terén, takže jazda je plynulejšia a príjemnejšia.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Súčasťou výbavy je aj parkovací asistent, ktorý si poradí s pozdĺžnym aj priečnym parkovaním. Ak radi necháte prácu na auto, poteší funkcia Remote Park Assist – auto dokáže zaparkovať aj vtedy, keď vy už nie ste za volantom, stačí použiť aplikáciu v telefóne. Systém rozpoznávania dopravných značiek funguje spoľahlivo a presne, a Side Assist zas sleduje mŕtvy uhol, čo oceníte najmä pri predbiehaní na diaľnici alebo pri jazde v meste. Oproti niektorým konkurentom pôsobia tieto systémy premyslene a zrelšie. Vodiča nezahlcujú zbytočnými výstrahami, neozývajú sa každých pár sekúnd a pôsobia skôr ako tichý, ale ostražitý spolujazdec, ktorý zasiahne, keď to naozaj treba. Výsledkom je vyššia istota za volantom bez zbytočného stresu.

Škoda Elroq 85
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver – výborný elektromobil, ktorý si za svoje kvality nechá zaplatiť

Škoda Elroq 85 Selection ukazuje, kam sa posunuli elektrické SUV strednej triedy. Ponúka presvedčivý výkon, komfortný podvozok, dobre odhlučnený interiér a technológie, ktoré neslúžia len na efekt fungujú spoľahlivo a prirodzene dopĺňajú celkový zážitok z jazdy. Výsledná cena testovaného modelu 54 144 € však nie je pre každého. Za tieto peniaze už vstupujete do zóny, kde začínajú zaujímavé alternatívy, vrátane verzie RS. Ten ponúkne 79 kWh batériu, ešte vyšší nabíjací výkon 185 kW a zrýchlené nabíjanie z 10 na 80 % približne za 26 minút. V kombinácii s pohonom všetkých kolies a športovejším naladením ide o variant, ktorý môže byť ideálnou voľbou najmä pre tých, čo pravidelne jazdia dlhšie trasy alebo hľadajú väčšiu rezervu vo výkone aj dojazde.

Ak však hľadáte dobre vyvážený elektromobil na každý deň za rozumnejšie peniaze, zrejme vás bude najviac zaujímať dostupnejší model Elroq 60. Ten má síce menšiu batériu a nižší výkon, no v pomere cena/výbava/každodenné využitie ponúka ešte atraktívnejšiu kombináciu.

Škoda Elroq má jedno tajomstvo..

TECHNICKÉ ÚDAJE Škoda Elroq 85
Motor elektrický
Kapacita akumulátora 82 kWh (77 kWh využiteľných)
Max. výkon 210 kW / 286 k
Max. krútiaci moment 545 Nm
Dojazd 532-581 km
Pohon RWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 488 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 884 mm
Výška 1 654 mm
Rázvor náprav 2 765 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 919 – 2 256 kg
Objem batožinového priestoru 470 l / 1 580 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Rozmer pneumatík 235/45 R21 (vpredu) 255/40 R21 (vzadu)
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 14,2 kWh / 100 km
Diaľnica: 23,5 kWh / 100 km
Okresky: 16,4 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 175 kW
Doba nabíjania 10 – 80% 28 min
Doba nabíjania 20 – 80% 23 min
CENA
Základná cena modelu 43 810 €
Základná cena testovanej verzie 54 144 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!