Domov TESTY Nové vozidlá Nenápadné, ale návykové. Nové SUV dobre jazdí a šetrí peňaženku

Nenápadné, ale návykové. Nové SUV dobre jazdí a šetrí peňaženku

Honda HR-V
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Honda reaguje na reakcie a podnety od zákazníkov a v tomto duchu priniesla facelift, ktorý však nie je plný dramatických zmien, ale skôr drobných úprav. 

Museli by ste vedľa seba postaviť verziu pred a po, aby ste si všimli jednotlivé zmeny. Prinášajú nový, ostrejší dizajn prednej časti s novou povrchovou úpravou hornej lišty v krištáľovo čiernej farbe a tmavšími vnútornými časťami svetlometov pre výraznejší vzhľad. V zadnej časti sú svetlomety s LED diódami po celej šírke a tiež upravenú grafiku. Kompaktné SUV kupé, ako ho nazýva Honda, však vonkoncom nie je kompaktné. Aj keď sa Honda HR-V stavia do B segmentu a konkurovať by mohla Škode Kamiq, rozmery sa skôr približujú Karoqu. Jeho elegantná silueta je dosiahnutá aj vďaka svetlej výške 188 mm – čo je takmer ako u vozidla s pohonom všetkých kolies, aj keď v tomto prípade ide o predokolku.

Honda HR-V
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Detaily, ktoré (ne)potešia

Honda HR-V si zachováva praktické vlastnosti, takže v druhom rade nájdeme magické sedadlá. Sedák sa vie odklopiť a my sme tak mohli previezť vyššie predmety ako mop alebo ventilátor. Nepochopenie u nás našlo riešenie roletky panoramatickej strechy. Zatiaľ čo v prednej časti je klasická roletka, vzadu sú časti oddelené, ktoré sú prichytené nie práve najlepším spôsobom a ak ich dáte dole, budú musieť zavadzať v batožinovom priestore. Zmenilo sa manuálne ovládanie výduchov, kedy si viete nastaviť, či má vzduch fúkať priamo na vás alebo obtekať do priestoru. Spodná časť stredovej prístrojovej dosky a stredová konzola boli prepracované tak, aby bol prístup k podložke na bezdrôtové nabíjanie jednoduchší zo sedadla spolujazdca aj vodiča.

Honda HR-V
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Hybrid funguje dobre

V praxi budete v meste jazdiť veľmi často na elektrinu, čo sa premietne do spotreby okolo piatich litrov. Okrem úspornej jazdy sme ocenili aj ticho na palube, no na diaľnici sa už benzínový motor predsa len ozýva. Pri rýchlosti okolo 120 km/h to nie je nič strašné, no spotreba narastie na sedem litrov. Diaľnične presuny nie sú pre hybridy príjemné, do kariet mu nehrá ani menšia 40-litrová nádrž. V meste a satelitoch sa však HR-V cíti ako doma.

Honda HR-V
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Pohonná jednotka e:HEV pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré spolupracujú s benzínovým motorom DOHC i-VTEC s objemom 1,5 litra DOHC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a prevodovkou s pevným prevodom spojenou s riadiacou jednotkou výkonu. Pri dobrzďovaní pred križovatkou alebo pri jazde z kopca si môžete dobíjať batériu rekuperáciou. Buď zvolíte na automate jazdný režim B, alebo si pomôžete páčkami pod volantom. V praxi tak budete môcť viac využívať elektrickú jazdu a šetriť benzín.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Rodinné SUV?

Áno aj nie. Ľahký prístup do batožinového priestoru neohrozuje ani línia strechy inšpirovaná modelmi kupé. Dno v kufri je dosť plytké, čo určite uberá na potrebných litroch. Ale dá sa to vyriešiť využitím druhého dna pod vyberateľnou časťou, kedy sa objem zväčší z 319 litrov na 335 litrov. Ale to je podľa nás stále dosť málo. Dvojicu detí, ale aj dospelých, usadíte s rezervou do druhého radu, ale objem pre batožinu by si zaslúžil pár desiatok litrov navyše. Tu je konkurencia určite štedrejšia. Vnútri auta je síce možné odviezť surfovacie dosky a dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami), ktoré je možné ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe, ale len po sklopení sedadiel v druhom rade. K dispozícii je tiež priestor pre ďalší úložný box, ktorý sa nachádza pod podlahou batožinového priestoru, ale to je stále nedostatočné.

TECHNICKÉ ÚDAJE Honda HR-V
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1498 cm3 + elektromotor
Max. výkon 96 kW / 131 k
Max. krútiaci moment 253 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka e-CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 340 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 790 mm
Výška 1 590 mm
Rázvor náprav 2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 140 kg
Objem batožinového priestoru 319/335 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,7 s
Rozmer pneumatík 225/50 R18
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 5,1 l/100km
Diaľnica 7,2 l/100km
Okresky 4,9 l/100km
Dojazd 700 km
CENA
Základná cena modelu 30 390 eur
Základná cena testovanej verzie 36 790 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe pre nich ako šálka kávy. Nový Renault je hitom medzi milionármi
Nasledujúci článokElektrické Lamborghini Urus nateraz nebude. Taliani upustili od plánov, majú však náhradu
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.