Honda reaguje na reakcie a podnety od zákazníkov a v tomto duchu priniesla facelift, ktorý však nie je plný dramatických zmien, ale skôr drobných úprav.
Museli by ste vedľa seba postaviť verziu pred a po, aby ste si všimli jednotlivé zmeny. Prinášajú nový, ostrejší dizajn prednej časti s novou povrchovou úpravou hornej lišty v krištáľovo čiernej farbe a tmavšími vnútornými časťami svetlometov pre výraznejší vzhľad. V zadnej časti sú svetlomety s LED diódami po celej šírke a tiež upravenú grafiku. Kompaktné SUV kupé, ako ho nazýva Honda, však vonkoncom nie je kompaktné. Aj keď sa Honda HR-V stavia do B segmentu a konkurovať by mohla Škode Kamiq, rozmery sa skôr približujú Karoqu. Jeho elegantná silueta je dosiahnutá aj vďaka svetlej výške 188 mm – čo je takmer ako u vozidla s pohonom všetkých kolies, aj keď v tomto prípade ide o predokolku.

Detaily, ktoré (ne)potešia
Honda HR-V si zachováva praktické vlastnosti, takže v druhom rade nájdeme magické sedadlá. Sedák sa vie odklopiť a my sme tak mohli previezť vyššie predmety ako mop alebo ventilátor. Nepochopenie u nás našlo riešenie roletky panoramatickej strechy. Zatiaľ čo v prednej časti je klasická roletka, vzadu sú časti oddelené, ktoré sú prichytené nie práve najlepším spôsobom a ak ich dáte dole, budú musieť zavadzať v batožinovom priestore. Zmenilo sa manuálne ovládanie výduchov, kedy si viete nastaviť, či má vzduch fúkať priamo na vás alebo obtekať do priestoru. Spodná časť stredovej prístrojovej dosky a stredová konzola boli prepracované tak, aby bol prístup k podložke na bezdrôtové nabíjanie jednoduchší zo sedadla spolujazdca aj vodiča.

Hybrid funguje dobre
V praxi budete v meste jazdiť veľmi často na elektrinu, čo sa premietne do spotreby okolo piatich litrov. Okrem úspornej jazdy sme ocenili aj ticho na palube, no na diaľnici sa už benzínový motor predsa len ozýva. Pri rýchlosti okolo 120 km/h to nie je nič strašné, no spotreba narastie na sedem litrov. Diaľnične presuny nie sú pre hybridy príjemné, do kariet mu nehrá ani menšia 40-litrová nádrž. V meste a satelitoch sa však HR-V cíti ako doma.

Pohonná jednotka e:HEV pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré spolupracujú s benzínovým motorom DOHC i-VTEC s objemom 1,5 litra DOHC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a prevodovkou s pevným prevodom spojenou s riadiacou jednotkou výkonu. Pri dobrzďovaní pred križovatkou alebo pri jazde z kopca si môžete dobíjať batériu rekuperáciou. Buď zvolíte na automate jazdný režim B, alebo si pomôžete páčkami pod volantom. V praxi tak budete môcť viac využívať elektrickú jazdu a šetriť benzín.

Rodinné SUV?
Áno aj nie. Ľahký prístup do batožinového priestoru neohrozuje ani línia strechy inšpirovaná modelmi kupé. Dno v kufri je dosť plytké, čo určite uberá na potrebných litroch. Ale dá sa to vyriešiť využitím druhého dna pod vyberateľnou časťou, kedy sa objem zväčší z 319 litrov na 335 litrov. Ale to je podľa nás stále dosť málo. Dvojicu detí, ale aj dospelých, usadíte s rezervou do druhého radu, ale objem pre batožinu by si zaslúžil pár desiatok litrov navyše. Tu je konkurencia určite štedrejšia. Vnútri auta je síce možné odviezť surfovacie dosky a dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami), ktoré je možné ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe, ale len po sklopení sedadiel v druhom rade. K dispozícii je tiež priestor pre ďalší úložný box, ktorý sa nachádza pod podlahou batožinového priestoru, ale to je stále nedostatočné.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Honda HR-V |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1498 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 96 kW / 131 k |
Max. krútiaci moment | 253 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | e-CVT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 340 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 790 mm |
Výška | 1 590 mm |
Rázvor náprav | 2 610 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 140 kg |
Objem batožinového priestoru | 319/335 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Rozmer pneumatík | 225/50 R18 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Hybrid | |
Mesto | 5,1 l/100km |
Diaľnica | 7,2 l/100km |
Okresky | 4,9 l/100km |
Dojazd | 700 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 30 390 eur |
Základná cena testovanej verzie | 36 790 eur |