Domov TESTY Nové vozidlá Fiat Grande Panda Hybrid prináša veľa priestoru za rozumnú cenu

Fiat Grande Panda Hybrid prináša veľa priestoru za rozumnú cenu

Fiat Grande Panda Hybrid
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Fiat Grande Panda Hybrid prináša prekvapivo veľký kufor, spoľahlivý hybridný pohon a pohodlie, ktoré zaujme už pri prvom kilometri.

Na prvý pohľad ide o mestské auto, ale pri bližšom zoznámení ukáže širší záber. Jazdí úsporne, ponúka slušnú dynamiku a priestorovo pôsobí väčšie, než by naznačovali vonkajšie rozmery.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Exteriér a dizajn

Grande Panda pokračuje v typickej línii Fiatu. Kompaktná karoséria pôsobí jednoducho, ale funkčne. Auto sa vyrába v Srbsku, v továrni s bohatou automobilovou históriou. Podvozok chráni gumený náter, ktorý zlepšuje odolnosť voči korózii.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nie všetko však poteší. Klavírový lak pri voliči automatickej prevodovky sa rýchlo škrabe – už po niekoľkých tisíckach kilometrov pôsobí opotrebovane. V slnečných clonách chýbajú zrkadielka a zadná časť kabíny nemá samostatné svetlo.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér a výbava

V interiéri dominuje praktickosť. Tvrdé plasty sú spracované precízne, na dverách sa nachádza nápis Fiat, ktorý pôsobí štýlovo. Volant má príjemný tvar a tenší veniec, vďaka čomu sa dobre drží. Ovládacie prvky sú rozdelené logicky: vľavo tempomat a menu palubného displeja, vpravo audio systém.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

K pozitívam patrí bezdrôtová nabíjačka a jednoduché, fyzické ovládanie klimatizácie. Vyhrievanie sedadiel a volantu je dostupné za príplatok 350 eur. Kufor s objemom 412 litrov prekvapí veľkosťou a tvarom – pojme rodinnú batožinu bez problémov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Technika a pohon

Pod kapotou pracuje trojvalcový motor s turbodúchadlom Garrett, doplnený o elektromotor. V praxi sa hybridný systém prejaví hlavne v meste, kde dokáže pri rýchlostiach do 20 km/h poháňať auto len elektricky. To prispieva k nízkej spotrebe aj tichšej prevádzke.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pohon sa vyznačuje okamžitou reakciou. Motor ťahá od nízkych otáčok a auto pôsobí sviežo aj pri vyššom zaťažení. Na okresných cestách si zachováva ľahkosť a pri diaľničnom tempe nestráca dych.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné dojmy

Grande Panda sa v meste cíti ako doma. Vďaka elektrickému režimu je štartovanie z križovatky plynulé a bez zbytočného hluku. Pri parkovaní pomáhajú kompaktné rozmery a dobrý výhľad z kabíny.

Na okresných cestách auto pôsobí stabilne. Podvozok je naladený tak, aby zvládol nerovnosti, no zároveň ponúkal istotu v zákrutách. Diaľničná jazda ukazuje, že hybrid zvládne aj dlhšie trasy – výkon motora sa nestráca a jazda pôsobí svižne.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba a náklady

Hybrid sa najviac prejaví v reálnej spotrebe paliva.

Mesto: 4,0 až 4,7 l/100 km

Okresky: 4,2 l/100 km

Diaľnica: 5,9 až 6,4 l/100 km

Kombinovaná jazda (trimix): 4,7 l/100 km

Hodnoty ukazujú, že Grande Panda dokáže byť úsporná aj mimo mesta. Spotreba sa výrazne nemení ani pri svižnejšom tempe. Prevádzkové náklady sú tak priaznivé, čo hrá v prospech Fiatu najmä oproti konkurencii.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Silné a slabé stránky

Plusy:

Veľký kufor a priestranný interiér

Úsporný hybridný pohon

Dobré spracovanie interiéru

Komfortné ovládanie klimatizácie

Odolná antikorózna úprava podvozka

Mínusy:

Rýchlo sa poškriabe klavírový lak pri voliči prevodovky

Chýbajúce zrkadielka v slnečných clonách

Zadná časť kabíny bez samostatného osvetlenia

Porovnanie s konkurenciou

Najbližším rivalom môže byť Honda Jazz. Fiat ponúka väčší kufor a nižšiu cenu, no hybridná technika Hondy pôsobí úspornejšie a plynulejšie. Motor Fiatu je trojvalec s turbom, zatiaľ čo Jazz stavia na atmosférickom štvorvalci. Grande Panda tak pôsobí dynamickejšie, ale spotreba je mierne vyššia.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zaver

Fiat Grande Panda Hybrid sa osvedčil ako mestské auto so schopnosťou zvládnuť aj dlhšie trasy. Prináša praktickosť, dobrú spotrebu a solídnu dynamiku. Napriek drobným nedostatkom v detailoch výbavy ponúka veľa hodnoty za rozumnú cenu.

Pre vodičov, ktorí hľadajú dostupné hybridné auto s veľkým kufrom a všestranným využitím, ide o atraktívnu voľbu. Grande Panda dokazuje, že aj v segmente menších áut sa dá nájsť model schopný osloviť rozum aj srdce.

TECHNICKÉ ÚDAJE Fiat Panda Hybrid
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 1 199 cm3
Max. systémový výkon 21 kw / 29 k (elektromotor) + 74 kw / 100 k (spaľovací motor) 81kw / 110k (kombinovaný)
Max. krútiaci moment 55 Nm (elektromotor) 205 Nm (spaľovací motor)
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňová dvojspojková AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 3 999 mm
Šírka 1781 mm
Výška 1629 mm
Rázvor náprav 2540 mm
Pohotovostná hmotnosť 1355 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,0 s
Objem bat. priestoru 412 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 4,2 l/100 km
Diaľnica 5,9 l/100 km
Okresky 4,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 18 490 € (akciová cena)
Cena testovanej verzie 22 290 € (akciová cena)

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!