Značka MG pôsobí na slovenskom trhu už 3 roky. Za ten čas sa jej podarilo predať už viac ako 3 000 vozidiel. Najnovší model, ktorý uvádza na trh, je S5 EV, ktorý bude konkurovať napríklad Škode Elroq.
Kompaktný mestský crossover je k dispozícii v dvoch rôznych verziách – základ je vybavený 49 kWh batériou a výkonnejšia verzia má pod podlahou uložený 64 kWh akumulátor, z čoho je využiteľných 62 kWh. Menšia LFP batéria sa dokáže nabíjať maximálnym výkonom 120 kW, pričom palubná nabíjačka má maximálny výkon 7 kW. Nami testovaná výkonnejšia verzia s NMC batériou sa nabíja jednosmerným prúdom s výkonom až do 140 kW. Pri striedavom prúde je batériu možné nabíjať vďaka výkonnejšej palubnej nabíjačke s výkonom 11 kW.

Elektromotor v prípade silnejšej verzie má výkon 170 kW a 350 Nm. Vozidlu chýba vpredu akýkoľvek úložný priestor, hoci MG S5 EV je elektromobil s pohonom zadných kolies. Po dizajnovej stránke pôsobí vozidlo dobre, elegantne a uhladene. Súčasťou najvyššej výbavy sú 18-palcové disky kolies, v nižších výbavách sa treba uspokojiť so sedemnástkami. Dvere batožinového priestoru sú ovládané elektricky a za nimi nájdete priestor s kapacitou 453 litrov (Elroq má 470 litrov). Kufor má pravidelne tvary, praktické odkladacie schránky po stenách, dno zarovnané s nakladacou hranou, ktorá je príjemne nízko a pod ktorým sa nachádza ešte ďalší priestor na uloženie príslušenstva a nabíjacích káblov. Po sklopení zadných sedadiel navyše vznikne prakticky úplná rovina. Po stránke praktickosti tak MG urobilo veľký skok vpred a v tejto oblasti sa úplne vyrovná európskym automobilom.

Interiér
Aj v samotnom interiér je cítiť, že automobilka počúva nielen novinárov, ale aj zákazníkov. Na palubnej doske pribudli otočné ovládače klimatizácie a hlasitosti rádia, ktoré sú pekne a minimalisticky zakomponované pod veľký dotykový displej, prostredníctvom ktorého sa ovládajú zvyšné funkcie vozidla. Menu multimediálneho systému nám trochu pripomínalo vozidlá značky Xpeng. Prepojenie aplikácií Android Auto/Apple Car Play funguje bezdrôtovo. Na zadných sedadlách je dostatok miesta. Nemali sme pocit, že by v priestore boli robené nejaké kompromisy, tie sú cítiť len v prípade materiálového vypracovania obkladov dverí. Všetky kontaktné plochy, s ktorými príde cestujúci do styku najčastejšie, sú však príjemne mäkké. Zmena nastala aj v prípade prístupu k úchytom Isofix, ktoré sú schované pod látkovým puzdrom. Takúto zjednodušenú manipuláciu určite ocenia všetci rodičia.

MG je prvou čínskou značkou automobilov, ktorá má na Slovensku prvú generáciu svojich áut odskúšaných na zákazníkoch. Veď S5 EV je nepriamym nástupcom modelu ZS EV a v mnohých oblastiach je cítiť ohromné zlepšenie. Aj čo sa týka akustického komfortu, aj pri vysokých diaľničných rýchlostiach zostáva vozidlo príjemne tiché. Samotný posed za volantom i ergonómia a spracovanie sú na naozaj vysokej úrovni. Samozrejme, všetko je s ohľadom na cenu. To znamená, že síce sú tu mäkčené materiály, ale potom sú vidieť aj miesta, kde sa šetrilo. Miesta na zadných sedadlách je dosť. Sedí sa tam pohodlne, sedáky majú optimálny uhol sklonu a veľa miesta je na kolená aj na hlavu. Zadní cestujúci majú k dispozícii samostatné výduchy klimatizácie, USB-C port aj držiaky na poháre integrované do stredovej lakťovej opierky.

Jazda
Prekvapila nás manévrovateľnosť vozidla. Predné kolesá je možné vytočiť do naozaj veľkého uhla, s autom sa tak ľahko otáča aj na úzkej ceste. V MG zapracovali aj na klimatizácii. Už sme v S5 nemali pocit, že pri nastavenej teplote 24 stupňov na nás fúkal príliš studený vzduch. Hoci má MG S5 EV na pomery svojej kategórie a cenovej hladiny vysoký výkon, riadenie nie je príliš strmé. Naladením pripomína skôr vozidlá značky Volkswagen. To znamená, že riadenie vám bude pravdepodobne vyhovovať na diaľnici a meste, ale na okreskách vám môže chýbať väčšia odozva od volantu. Ani v športovom režime totiž spätná väzba nie je uspokojujúca. Inak MG S5 EV jazdí pekne, budí dojem ľahkosti, agilnosti a posádku hýčka komfortom a tichou jazdou.

Pochvala putuje aj k reproduktorom. Nepochádzajú od žiadnej zvučnej značky a je ich iba šesť, ale poskytujú kvalitný zvuk a na solídnej úrovni hrajú aj basy. Čo sa týka spotreby, na okresných cestách sme jazdili okolo hodnoty 12 kWh/100 km. Pri diaľničnej 130-tke sa spotreba vyštverala na 22,3 kWh/100 km a v meste sme mali priemer 18 kWh/100 km. 100 km dlhý testovací okruh zvládlo MG so spotrebou 17,8 kWh/100 km, čím dosiahlo rovnakú spotrebu ako napríklad Renault 4 E-Tech alebo Volkswagen ID.4 Pure.

Využiť môžete aj funkciu jazdy s jedným pedálom, no celé ovládanie intenzity rekuperácie sa nachádza výlučne v menu infotainmentu, čo nie je úplne šťastné riešenie. Ani adaptívny tempomat nemôžeme hodnotiť na jednotku, pretože jeho reakcie boli mnohokrát prehnané. Takisto nám chýbala funkcia udržiavania jazdy v strede jazdného pruhu. Dynamicky však ide o nadpriemer, po zošliapnutí pedála akcelerátora na podlahu vám MG príjemne zatlačí do sedadla. Výkonová rezerva je skutočne veľká, takže predbiehanie pomalšie idúcich vozidiel je rýchle a bezpečné.

Záver
MG S5 EV je zaujímavý elektrický crossover, ktorý nahrádza model ZS EV a posúva latku kvality v tejto triede opäť o kus ďalej. Prináša výrazné zlepšenia v komforte, ergonómii aj technike. Ponúka dve batérie, vysoký výkon, dobre navrhnutý interiér aj praktický batožinový priestor, len efektivita jeho elektromotora mohla byť o čosi lepšia.
| Automobil | MG S5 EV Exclusive | Škoda Elroq 60 Sportline | 
| Rozmery (mm) | 4476 x 2094* x 1633 | 4488 x 1884 x 1655 | 
| Rázvor (mm) | 2730 | 2765 | 
| Výkon (k) | 231 | 204 | 
| Krútiaci moment (Nm) | 350 | 310 | 
| Kapacita batérie (kWh) | 64 | 63 | 
| Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 6,3 | 8,0 | 
| Dojazd WLTP (km) | 465 | 424 | 
| DC nabíjací výkon (kW) | 140 | 165 | 
| Cena (€) | 37 990 | 40 550 | 
*MG uvádza šírku vozidla vrátane spätných zrkadiel
 
		






























 
        
        





















