V dnešnej dobe sme si zvykli na to, že v jednej veci máme ukrytých niekoľko ďalších. Predsa len, predstavte si ten nepohodlný svet, v ktorom by ste museli na sledovanie videí, počúvanie hudby a posielanie mailov používať rozdielne prístroje. A podobne to funguje aj s najnovším VW Polo GTI.
Mám chuť napísať, že Polo GTI bolo akýmsi retrospektívnym návratom do minulosti. Nebolo to však určite po dizajnovej stránke. Modernizácia mu upravila predné aj zadné svetlá, kde a tam pridala ostrejšiu krivku a v noci ohúrite všetkých naokolo svetelnou líniou spájajúcou predné Matrix LED svetlá.
Ani interiér nepôsobí v žiadnom prípade zastaralo. Pred vami sa rozprestiera 10,25“ digitálny prístrojový štít, za ktorý si ale musíte priplatiť. Neponúka žiadne pretekárske štýly zobrazenia, je to úplná koncernová klasika, ktorá nič nepokazí. V strede máte k dispozícii 8“ dotykový displej, ktorého softvér fungoval pomerne spoľahlivo a pod ním dotykový panel klimatizácie.
Ten je na pol ceste medzi tradičným a plne dotykovým, ale predsa len ešte elegantnejšie a praktickejšie riešenie nájdeme napríklad v novej Audi A3. Športový volant, výborné sedačky s ikonickým károvaným poťahom a plaketky GTI vám dajú jasne najavo, že nesedíte v obyčajnom Pole.
Parádny motor
Pod kapotu si našiel možno naposledy cestu plnotučný dvojlitrový štvorvalec TSI. Jeho výkon 206 koní a 320 Nm síce nie sú nijako závratné čísla, ale šprint na stovku zvládne za slušných 6,5 sekundy. Úprimne, pri jazde by som aj povedal, že tých koní je tam viac. Motor má nádhernú krivku nástupu výkonu, keď máte maximálny krútiaci moment k dispozícii už od 1 500 otáčok. V našom prípade 7-stupňová DSG si samozrejme častokrát robila veci po svojom a pri preraďovaní smerom na hor ani nestojí za reč s ňou bojovať. Aspoň pri podraďovaní je relatívne poslušná.
Zábava v rámci normy
Polo GTI váži 1 394 kg, čo je primeraná váha a jeho podvozok s ňou krásne pracuje. Elektronický samosvorný diferenciál stráži trakciu a naladenie tlmičov zabraňuje výraznému poskakovaniu. Nie je to po šoférskej stránke žiadne terno na úrovni i20N alebo Fiesty ST, ale úsmev na tvári vám zaručene vyčaruje. Hlavne pri pomyslení, že sedíte stále v aute, ktoré bez problémov zoberiete zajtra, pozajtra, o týždeň, o rok,… hocikedy kamkoľvek.
Je dostatočne pohodlné a kultivované na to, aby to bol hothatch na každý deň. Práve to je ten retrospektívny zážitok. V dobe, kedy je každý hothatch stavaný ako pretekárske auto, ktoré plieska do výfuku, je veľmi tvrdé a často na hranici každodennej využiteľnosti, to Polo GTI robí ako typický Volkswagen. A takmer aj s ľudovou cenou. Len inflácia sa na ňom podpísala a časy, kedy začínalo okolo 20 tisíc eur sä zdá sa nenávratne preč.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
VW Polo GTI |
Motor |
R4 |
Zdvihový objem |
1984 cm3 |
Max. výkon |
152 kW/206k |
Max. krútiaci moment |
320 Nm |
Palivo |
benzín |
Pohon |
FWD |
Prevodovka |
7 st. DSG |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 074 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 751 mm |
Výška |
1 431 mm |
Rázvor |
2 549 mm |
Objem palivovej nádrže |
40 l |
Objem batožinového priestoru |
305 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
6,5 s |
Maximálna rýchlosť |
240 km/h |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
8.0 l/100 km |
Diaľnica |
7,2 l/100 km |
Okresky |
6,1 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
27 690 € |
Cena testovanej verzie |
29 810 € |