Domov TESTY TEST Honda Civic Type R – Porsche GT3 RS pre chudobných?

TEST Honda Civic Type R – Porsche GT3 RS pre chudobných?

„Aké je najlepšie auto, ktoré si šoféroval?“ Otázku, ktorú úprimne nemám vôbec rád, lebo na ňu nikdy nie je ľahká odpoveď. A potom sa objavil jeden modrý japonský hatchback s krídlom. Honda Civic Type R je auto, ktoré sa dotýka pomyselnej dokonalosti.

Láska na prvé krídlo

Už len pri pohľade naň som sa instantne zamiloval. Už to nie je žiadne infantilné okrídlené vajíčko. Nová Honda Civic Type R je nižšia, dlhšia a širšia než predchádzajúca generácia. Zároveň inžinieri tentokrát urobili auto skutočne funkčné. Žiadne zbytočné otvory, alebo nezmyselne veľké krídelká. Nový Type R je auto, ktoré presne vie, čo je. Okruhové náradie.

Test Honda Civic Type R - Najlepšie auto, aké som šoféroval

Honda Civic Type R

Jeho dizajn v sebe skrýva ďaleko väčšiu efektivitu než predchodca. Primárne chladenie je ďaleko lepšie vyladené, vďaka čomu by sa už nemali objaviť problémy s prehrievaním. Stará sa o to premyslený kanálik, ktorý nasáva vzduch v hornej časti prednej masky a ohriaty ho hneď posiela preč skrz otvor na kapote.

Z boku nájdeme 19“ disky kolies. Tie jasne ukazujú, že Honda počúva svojich zákazníkov. 20-tky tu jednoducho boli zbytočné a nové disky sú ideálne pre vzhľad, aj komfort. Zadná časť s trojicou výfukov síce môže byť pre niekoho príliš, ale akékoľvek pochybnosti ničí krídlo. V tomto prípade s prívlastkom plávajúce, čiže vyššie posadené, takže napriek jeho vysokej efektivite stále vidíte cez spätné zrkadlo.

VTEC kicked in yo

Optimalizácia výkonu je heslo, ktoré platí pre motorový priestor. Nárast výkonu o 10 koní nie je nič zásadné. Ale Japonci vedia, že auto športovým nerobí výkon. Dôležitá je jeho odozva, agilita a pružnosť. 2-liter VTEC ponúka výkon 329 koní a 420 Nm. Najväčšie zásluhy si v tomto prípade pripisuje nové turbo. Motor je spárovaný so 6-stupňovým manuálom s extrémne krátkymi dráhami. Na margo podvozku, vpredu dvojité ramená, vzadu 5-prvkové zavesenie, špecifické naladenie pružín a tlmičov, ale hlavne geometrie, ktoré sa stará o najväčší rozdiel. A všetko je samozrejme vyladené stovkami kilometrov na Nurburgringu. A konečne ponúka Type R aj režim individual. Najostrejší jazdný režim bol totiž na bežné cesty jednoducho príliš. Teraz si viete všetko naladiť presne podľa svojho gusta.

Honda Civic Type R

Uchvacujúca jazda

A to auto funguje ako sen. Spätná väzba od riadenia je jednoducho fantastická a na milimeter presne môžete smerovať auto k vrcholom zákrut. Predný samosvorný diferenciál, ale aj nie úplne vypínateľné systémy, zabraňujú zbytočnému pretáčaniu kolies. Áno, čítate správne. Civic Type R neumožňuje úplne vypnutie trakčnej a stabilizačnej kontroly jedným tlačidlom. Musíte na to vykonať proces, ktorý skôr pripomína kriesenie aztéckych bohov, než pár sekundovú procedúru.

Honda Civic Type R

Vo svete pretekárskych áut nie je pomoc trakčnej kontroly výnimočná, ale v hothatchi je to predsa len zvláštne. Nepredstavujte si to ale tak, že vás bude elektronika brzdiť. Práve naopak, ak si na to zvyknete a budete delikátne pracovať s plynom, Civic bude doslova lietať. Úprimne, neviem ani celkom opísať pocit, aký toto auto prináša pri jazde na obľúbenej okreske. Ak existuje nejaký raj na druhom svete, dúfam, že to je aspoň trošku podobné jazdeniu s Civicom Type R.

Honda Civic Type R

Je to veľa, alebo akurát?

Hádam jediná výhrada je cena. Aj keď toto už nie je hothatch, ktorý robí dojem dunivým zvukom výfuku. Toto je superšport. V podstate 911 GT3 RS s pohonom predných kolies. A necelých 57 tisíc za najrýchlejšie auto s pohonom predných kolies na svete, do ktorého prakticky už nemusíte nič priplácať, zas nie je také zlé. Hlavne, keď pomyslíme na to, koľko stoja ostatné autá s prívlastkom „najrýchlejšie“.

Test Honda Civic Type R - Najlepšie auto, aké som šoféroval

TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Civic Type R

Motor

R4

Zdvihový objem

1996 cm3

Max. výkon

242 kW/329 k

Max. krútiaci moment

420 Nm

Palivo

benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

6 st. manuál

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 594 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 890 mm

Výška

1 401 mm

Rázvor

2 734 mm

Objem palivovej nádrže

47 l

Objem batožinového priestoru

410 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

5,4 s

Maximálna rýchlosť

275 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

11,5 l/100 km

Diaľnica

8,9 l/100 km

Okresky

8,4 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

56 490 €

Cena testovanej verzie

57 090 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChevrolet Silverado prichádza v omladenej verzii do každého terénu
Nasledujúci článokSpráva agentúry EPA odhalila rekordný výkon nových áut, no aj najnižšie emisie CO2

1 COMMENT

Comments are closed.