Cupra minulý rok predstavila svoje plány do budúcnosti a tento rok zhodila plachtu z celkom nového modelu Tavascan. V podstate sme sa dozvedeli, že všetky nové modely budú minimálne elektrifikované, ak nie úplne elektrické. Aj keď sa automobilka musí deliť s koncernovými súrodencami, každý jeden model je unikát minimálne z dizajnového a funkčného hľadiska.
Born vychádza z Volkswagenu ID.3, ale berie si len to najpodstatnejšie a ide si vlastnou cestou. Výkonu Cupra Born zodpovedá aj jeho stimulujúci štýl. Vozidlo je navrhnuté tak, aby zapôsobilo a vyvolalo emócie od chvíle, keď ho uvidíte. Predná časť so svojím zmysluplným charakterom a rafinovanými prvkami štýlu osvetlenia, záhyby na kapote a rámovanie odznaku CUPRA dodávajú odhodlanú tvár, ktorá vyjadruje silu. Zatiaľ čo ID.3 je uhladený až konzervatívny, Born je dynamický, nabitý energiou a má temperamentný štýl.
Intuitívny aj nie
Kokpitu dominuje veľký displej, ktorý je určený na ovládanie infotainmentu a ďalších funkcií. Na nastavovanie teploty v podobe “slideru“ si treba zvyknúť a s citom sa naučiť presnú voľbu stupňov. A treba k tomu aj dávku trpezlivosti. Áno, Cupra mieri svoje modely na novú generáciu vodičov, ktorí možno budú považovať niektoré ovládacie prvky za bezproblémové, ak nie priamo intuitívne.
Prekvapivo komfortná
To, čo sme od modelu Born čakali, bolo tuhé riadenie a podvozok naladený skôr do tvrda. Predsa len, Cupra sa prezentuje ako športová automobilka. Veľké a príjemné bolo naše prekvapenie, keď sme po pár kilometroc zistili, že Cupra Born hravo zvláda aj retardéry či rozbité cesty. Možno je za tým nižšie ťažisko kvôli umiestneniu batérie, no každopádne vás toto auto bude voziť s väčším komfortom ako niektorí nemeckí koncernoví konkurenti s tradičným spaľovacím pohonom.
Dôraz na životné prostredie
Cupra neprispieva k zelenšej planéte len svojimi pohonmi. Interiér obklopuje celý rad materiálov, ktoré vytvárajú pocit športovosti, kultivovanosti a kvality, vrátane štandardných sedadiel, ktoré využívajú priadzu Seaqual vyrobenú z recyklovaných morských plastov. Voliteľné sedáky sú vyrobené z kože Dinamica a sú tiež vyrobené z recyklovaných materiálov. Prístup značky Cupra k environmentálnemu povedomiu zahŕňa oveľa viac než len energiu, ktorá poháňa jej vozidlá.
Takže ako Cupra?
Cupra Born je model, ktorý je cielený na mladšie motoristické publikum. Tento elektromobil patrí k tým, ktoré jednoducho vzbudia emócie a vášne a na ceste si ho nemôžete nevšimnúť. Nie je to celkom elektromobil na dlhšie medzimestské prejazdy. Aj keď, ak vám stačí menší vnútorný priestor, tak Born zvládne aj dlhšie presuny s krátkou zastávkou na nabíjanie. Naopak, v meste si ho môžete užívať celý týždeň a nebudete musieť popri bežných povinnostiach myslieť na nabíjanie.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Cupra Born |
Motor | Elektrický |
Typ a kapacita akumulátora | Li-ion, 62 kWh |
Max. výkon | 170 kW/231 k |
Max. krútiaci moment | 395 Nm |
Dojazd | 420 km |
Pohon | RWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 322 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 809 mm |
Výška | 1 540 mm |
Rázvor náprav | 2 771 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 867 kg |
Objem batožinového priestoru | 385 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,6 s |
Rozmer pneumatík | 215/45 R20 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 16 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 25,3 kWh / 100 km |
Okresky: | 18 kWh / 100 km |
Dojazd |
400 km |
Maximálny nabíjací výkon | 150 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 55 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 30 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 44 280 € |
Základná cena testovanej verzie | od 47 000 € |