Domov TESTY TEST Jeep Gladiator – toto auto nemá hranice

TEST Jeep Gladiator – toto auto nemá hranice

Obrovský pickup s naftovým šesťvalcom, bez kúska elektrifikácie a s dizajnom, ktorý je peklom pre chodcov aj aerodynamiku. Priatelia, toto je Jeep Gladiator. 

Tak toto nevyšlo - Jeep Gladiator TEST

Na dverách má Jeep Gladiator štítok Trail Rated. Ten môžeme chápať ako takú maturitu pre off-roadové vozidlá. Tento štítok dodáva pocit neporaziteľnosti, ktorý s prvým blatom nezmizne, práve naopak, len sa znásobí. Legendárny systém pohonu Command-Trac je spojený s redukčnou prevodovkou. Hnacie ústrojenstvo dopĺňajú nápravy Dana 44 tretej generácie, ochranné kryty na podvozku, uzávierka zadného diferenciálu Trac-Lok a off-roadové pneumatiky. Tie síce nebudú na bežných cestách najtichšie, ale keď raz v bačorine budete márne hľadať kúsok trakcie, bude vám to jedno. 

Foto: Jakub Šuplata
Prejde, potiahne, odnesie

Bláznivé sú aj nájazdové uhly. Nájazdový je 41 stupňov, prechodový 18,5 a odjazdový 25 stupňov. Ale poďme aj k pohonu. Trojlitrová naftová “vé-šestka” ponúkne 264 koní a 600 Nm, ktoré na kolesá putujú cez 8-stupňovú prevodovku od firmy ZF. Táto sila zabezpečuje zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 sekundy a ťažnú kapacitu 2722 kg. Poviete si, že to musí žrať aj trávu pri ceste. Opak je pravdou, na diaľnici sme sa dokázali držať aj pod siedmymi litrami, čo je na túto masu extrémne číslo. Gladiator dokonca ponúka každodennú využiteľnosť. Korba má na dĺžku 1,5 metra. Za aj pod zadnými sedadlami sa nachádza úložný priestor a keď sa niečo zašpiní, všetko je navrhnuté tak, aby ste to jednoducho umyli. Všetky dôležité ovládacie prvky môžete ovládať aj v rukaviciach. 

Foto: Jakub Šuplata
Toto inde nezažijete

Ale jeho najväčšou prednosťou je, že to je jediný pickup-kabriolet na svete. Strechu je totiž možné odstrániť, čelné okno sklopiť a dvere úplne odmontovať. Má to aj háčik, nemôžete takto jazdiť po bežných cestách. Ale aj s dverami to stojí za to. Ak viete, čo robíte, s triviálnym náradím od Jeepu to viete zvládnuť za pol hodinu. Musíte však myslieť na to, že v aute nie je priestor na odmontované panely. Preto si treba vopred dobre pozrieť, aké bude počasie. A koľko tento pojazdný antisystémový kolos stojí? S plátennou strechou vo výbave Sport začína Jeep Gladiator od 63 400 €, s pevnou strechou vo vyššej výbave Overland je od 72 850 €. 

Foto: Jakub Šuplata

Tak toto nevyšlo - Jeep Gladiator TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE Jeep Gladiator
Usporiadanie a počet valcov V6
Zdvihový objem 2 987 cm3
Max. výkon 196 kW / 264 k
Max. krútiaci moment 600 Nm
Palivo nafta
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 591 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 894 mm
Výška 1 843 mm
Rázvor náprav 3 488 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 478 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,4 l/100 km
Diaľnica 6,8 l/100 km
Okresky 7,2 l/100 km
Objem palivovej nádrže 71 l
CENA
Základná cena modelu 63 400 €
Cena testovanej verzie od 72 850 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokNový Ford Tourneo Courier a Transit Courier sa už dajú objednať
Nasledujúci článokPrvé elektrické kombi na Slovensku. Stojí menej ako Octavia?
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.