Obrovský pickup s naftovým šesťvalcom, bez kúska elektrifikácie a s dizajnom, ktorý je peklom pre chodcov aj aerodynamiku. Priatelia, toto je Jeep Gladiator.
Na dverách má Jeep Gladiator štítok Trail Rated. Ten môžeme chápať ako takú maturitu pre off-roadové vozidlá. Tento štítok dodáva pocit neporaziteľnosti, ktorý s prvým blatom nezmizne, práve naopak, len sa znásobí. Legendárny systém pohonu Command-Trac je spojený s redukčnou prevodovkou. Hnacie ústrojenstvo dopĺňajú nápravy Dana 44 tretej generácie, ochranné kryty na podvozku, uzávierka zadného diferenciálu Trac-Lok a off-roadové pneumatiky. Tie síce nebudú na bežných cestách najtichšie, ale keď raz v bačorine budete márne hľadať kúsok trakcie, bude vám to jedno.

Prejde, potiahne, odnesie
Bláznivé sú aj nájazdové uhly. Nájazdový je 41 stupňov, prechodový 18,5 a odjazdový 25 stupňov. Ale poďme aj k pohonu. Trojlitrová naftová “vé-šestka” ponúkne 264 koní a 600 Nm, ktoré na kolesá putujú cez 8-stupňovú prevodovku od firmy ZF. Táto sila zabezpečuje zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 sekundy a ťažnú kapacitu 2722 kg. Poviete si, že to musí žrať aj trávu pri ceste. Opak je pravdou, na diaľnici sme sa dokázali držať aj pod siedmymi litrami, čo je na túto masu extrémne číslo. Gladiator dokonca ponúka každodennú využiteľnosť. Korba má na dĺžku 1,5 metra. Za aj pod zadnými sedadlami sa nachádza úložný priestor a keď sa niečo zašpiní, všetko je navrhnuté tak, aby ste to jednoducho umyli. Všetky dôležité ovládacie prvky môžete ovládať aj v rukaviciach.

Toto inde nezažijete
Ale jeho najväčšou prednosťou je, že to je jediný pickup-kabriolet na svete. Strechu je totiž možné odstrániť, čelné okno sklopiť a dvere úplne odmontovať. Má to aj háčik, nemôžete takto jazdiť po bežných cestách. Ale aj s dverami to stojí za to. Ak viete, čo robíte, s triviálnym náradím od Jeepu to viete zvládnuť za pol hodinu. Musíte však myslieť na to, že v aute nie je priestor na odmontované panely. Preto si treba vopred dobre pozrieť, aké bude počasie. A koľko tento pojazdný antisystémový kolos stojí? S plátennou strechou vo výbave Sport začína Jeep Gladiator od 63 400 €, s pevnou strechou vo vyššej výbave Overland je od 72 850 €.

TECHNICKÉ ÚDAJE | Jeep Gladiator |
Usporiadanie a počet valcov | V6 |
Zdvihový objem | 2 987 cm3 |
Max. výkon | 196 kW / 264 k |
Max. krútiaci moment | 600 Nm |
Palivo | nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 5 591 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 894 mm |
Výška | 1 843 mm |
Rázvor náprav | 3 488 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 478 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,6 s |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,4 l/100 km |
Diaľnica | 6,8 l/100 km |
Okresky | 7,2 l/100 km |
Objem palivovej nádrže | 71 l |
CENA | |
Základná cena modelu | 63 400 € |
Cena testovanej verzie | od 72 850 € |