Domov TESTY Jazdené vozidlá Nízky nájazd, veľa zábavy. Jazdený roadster je stroj na šťastie

Nízky nájazd, veľa zábavy. Jazdený roadster je stroj na šťastie

Ak hľadáte svižné a zábavné auto na víkendy, ktoré nie je potrebné hnať na limity priľnavosti, aby vám dokázalo vykúzliť úsmev na tvári, koncepciu motora uloženého za prednou nápravou a pohonu zadných kolies, nízke prevádzkové náklady, možnosť jazdiť so stiahnutou strechou a to všetko za rozumný objem peňazí, jazdený Fiat 124 Spider je v tomto prípade vynikajúcou voľbou. Na čo si ale treba dávať pozor?

Tajomstvo dokonalého roadsteru: Jazdený Fiat 124 Spider po 60 000 km!

Podľa siluety tohto roadsteru vám určite napadne, že ide spoločný projekt s Mazdou MX-5, čo je pravda, pretože aj samotná produkcia modelu Fiat 124 Spider sa uskutočnila v Japonsku na produkčnej linke práve tohto legendárneho japonského automobilu. Fiat 124 Spider bol predstavený v roku 2016 a v predaji vydržal až do roku 2020. My sme mali možnosť testovať kus s nájazdom 68 000 km.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Fiat 124 Spider je kompaktným vozidlom, pretože rázvor osi kolies má len 2,3 metra. Celková dĺžka je 4 metre, šírka 1,7 metra a výška 1,2 metra, čo znamená, že vyššie osoby si pri nastupovaní do vozidla musia doslova čupnúť. Samotný dizajn vychádza síce z Mazdy MX5 generácie ND, avšak zachováva si taliansku emóciu a vášeň, ktorá sa odzrkadľuje napríklad na LED dennom svietení a samotných predných svetlometoch a celkovom prednom nárazníku, ale aj na proporčne veľmi dobre stavaných 17-palcových kolesách.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dizajn s talianskym podpisom

Ak by vás zaujímali mená, ktoré dizajnovali toto auto, tak bol to Alberto Dililo v spolupráci s Rubenom Weinbergom pochádzajúcim z Abarthu. A áno, Abarth 124 Spider existoval s ešte s agresívnejším dizajnom a vyšším výkonom. Pod kapotou tohto Fiatu však nájdeme preplňovaný štvorvalec MultiAir s objemom 1,4 litra, maximálnym výkonom 140 koní a krútiacim momentom 240 Nm. Je uložený za prednou nápravou, čo sa nám odráža práve na fantastických jazdných vlastnostiach.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Áno, nastupovanie je trošku gymnastika, ale nemení to nič na fakte, že za volantom auto dáva vodičovi vynikajúcu spätnú väzbu a extrémne veľa endorfínov. Interiér je veľmi dobre ergonomicky spracovaný. Výhľad z vozidla a samotný posed je trošku náročnejší pre vyšších vodičov. Pokiaľ ide o jazdený kúsok, dajte si pozor na vysedené sedadlá, pretože tie trošku uberajú na samotnom zážitku z jazdy a určite sa pozrite na volant, či nie je nejakým spôsobom opotrebovaný alebo zošúchaný. Veľkou devízou je aj sklápateľná strecha, ktorá sa dá sklopiť alebo vytiahnuť v podstate za 3 sekundy, ale treba to urobiť ručne. Použiteľný odkladací priestor tu je v podstate iba jeden – na zadnej stene medzi sedadlami. Nachádza sa tu síce aj odkladacia plošinka na telefón, ale v nej počas jazdy vydrží mobil len naozaj krátko.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Krátke dráhy radenia a dokonalá spätná väzba

Manévrovateľnosť so Spiderom je na veľmi dobrej úrovni, nakoľko je tu dlhá kapota a vodič v zásade sedí na zadných kolesách, čiže je to trošku iný spôsob ovládania auta, možno na aký sme zvyknutí, ale pridáva to na manévrovateľnosti a samotnom polomery otáčania, ktorý je naozaj famózny. Čo sa nám na 124-ke páči najviac, je kulisa radiacej páky a samotné krátke dráhy radenia. Je to opäť jedna z vecí, ktorá dodáva na zážitku z jazdy pri šoférovaní takéhoto typu auta. Fiat 124 Spider má o čosi tuhšie naladený podvozok, ale stále je o level komfortnejší ako napríklad v prípade BMW Z4. Aj zvukový prejav je, hoci nejde o verziu Abarth, príjemný. Hmotnosť auta je necelých 1,3 tony, takže skromný výkon 140 koní úplne stačí na to, aby v prípade trochu vlhkej cesty vás auto vysielalo signály, že zákrutu chce prejsť kontrolovaným šmykom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky

Majitelia často hlásili problémy s infotainmentom a servisným úkonom sa nevyhli ani brzdy, ktoré sa opotrebujú rýchlejšie než je zvykom. Pri kúpe jazdenky sa na vozidle určite prevezte a vnímajte riadenie. Volant totižto vie pri vyšších rýchlostiach vibrovať a podvozok vydávať rôzne pazvuky. Čo sa týka motora, pozor na nadmernú spotrebu oleja a niektoré kúsky trápia netesnosti na vodnej pumpe. Zhrnuté podčiarknuté, Fiat 124 Spider je skvelá jazdenka, ale oplatí sa poznať jej slabé miesta. Nami testovaný Fiat 124 Spider nájdete u predajcu AAA Auto s nájazdom necelých 70 000 km za sumu 17 500 € s DPH.

Tajomstvo dokonalého roadsteru: Jazdený Fiat 124 Spider po 60 000 km!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!