Domov TESTY Nové vozidlá Ponáhľam sa a mám spotrebu 4,9 l. Toto auto ma odrovnalo

Ponáhľam sa a mám spotrebu 4,9 l. Toto auto ma odrovnalo

BMW 220d Gran Coupe
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Kompaktný, športovo vyzerajúci sedan s líniami kupé, vo výraznej matnej farbe, s výkonným, ale pritom úsporným motorom, ideálnym na cestovanie po Európe, skutočne vyznieva ako túžba mladých ľudí jazdiť práve na takomto type vozidla, kedy netreba riešiť menší vnútorný priestor či nepraktické otváranie batožinového priestoru. Samozrejme, s prémiovou cenou nie je pre každého, ale ide o veľmi zaujímavú alternatívu k bežnejšiemu hatchbacku radu 1, ktorý na cestách stretávame predsa len o čosi častejšie.

Mladí vodiči bez záväzkov dokážu oceniť príťažlivé línie kupé s praktickými zadnými dverami, bezrámové okná a celkový dynamický dojem, ktoré toto vozidlo vyvoláva, aj keď stojí na parkovisku. Mainstreamové značky podobnú koncepciu opustili už dávno, ale k prémiovým výrobcom takýto typ vozidla predsa len patrí a BMW radu 2 Gran Coupé dostalo novú generáciou s označením F70.

BMW 220d Gran Coupé
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Výborné pneu, tvrdší podvozok

BMW radu 2 Gran Coupé naďalej stojí na platforme UKL2 s pohonom predných kolies, dôležitou zmenou však je to, že podstatne narástla tuhosť karosérie. To za volantom aj náležite cítiť a v kombinácii so športovými pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 s rozmermi 225/40 R19 je vozidlo veľmi dobre ovládateľné a disponuje vysokou dávkou priľnavosti. Veľmi dobre tak plní úlohu entry level vozidla BMW smerom k nadobúdaniu správnych šoférskych zručností.

BMW 220d Gran Coupe
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pre ambiciózneho vodiča môže byť motiváciou na sebe kariérne pracovať, aby mohol neskôr presadnúť do vyšších modelových radov značky BMW s koncepciou pohonu zadných alebo všetkých kolies. Aerodynamický hluk je potlačený na minimum, takže aj pri cestovaní po diaľnici je vozidlo tiché. Daňou za výbornú priľnavosť je trochu vyšší hluk pochádzajúci od pneumatík. Podvozok je naladený športovejšie, takže treba počítať s tým, že filtrovanie nerovností nie je jeho najsilnejšou stránkou, ale riadenie a celkové nastavenie vozidla dokáže vodiča vtiahnuť do hry.

BMW 220d Gran Coupe
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér novej generácie

V porovnaní so svojim predchodcom je dizajn uhladenejší a predovšetkým z pohľadu zozadu aj elegantnejší. Čo je trochu škoda, verzia 220d prišla o priznané koncovky výfukového systému. Tie sa teraz nachádzajú len na zatiaľ vrcholnej verzii M235. Batožinový priestor prišiel o časť svojho objemu, keďže pod podlahou sa nachádza malá batéria mild-hybridného pohonu. Novinka je o dva centimetre dlhšia, ale tento nárast majú na svedomí skôr nové tvary nárazníkov, pretože rázvor osí kolies zostal rovnaký. Nepatrne narástla výška, s čím súvisí aj trochu vyššia poloha sedenia za volantom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér teraz obsahuje displej infotainmentu, ktorý tvorí jeden celok s digitálnym prístrojovým štítom. Infotainment používa operačný systém deviatej generácie, takže používateľ tu nájde skutočne veľké množstvo funkcií. Ich rozsah či možnosť využívania rôznych aplikácií osloví predovšetkým mladých vodičov. Pre tých starších je dôležitejšie skôr to, že z palubnej dosky zmizli fyzické tlačidlá na ovládanie audia a klimatizácie. Takisto musíte vedieť, že kvôli mild-hybridu v základnom jazdnom režime nie je možné deaktivovať systém štart-stop (funkcia je vypnutá v prípade zvoleného jazdného režimu Sport). Po pustení plynového pedálu začne auto automaticky rekuperovať.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba pod 5 litrov aj pri svižnej jazde

Pokiaľ mild-hybridnú konfiguráciu nechcete, treba zvoliť slabšiu verziu 218d s výkonom 150 koní. Prídete tak však nielen o časť výkonu, ale aj o funkciu Extra Boost, ktorá sa dá dobre využiť pri predbiehaní a navyše mild-hybridný systém prispieva k reálne nižšej spotrebe paliva. BMW 220d Gran Coupé som zobral na 170 km dlhý okruh s cieľom dobre si zajazdiť, a na konci cesty mi svietila priemerná spotreba 4,9 l/100 km. Štýlom jazdenia na spotrebu sa dajú dosiahnuť ešte lepšie hodnoty.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektrifikácia pozostáva z 48-voltového mild-hybridného systému s elektromotorom s výkonom 15 kW (20 k) a krútiacim momentom 55 Nm zabudovaným priamo do skrine prevodovky. Batéria čerpá energiu z adaptívnej rekuperácie s výkonom do 15 kW.

Efektívnejšia jazda bola dosiahnutá aj výmenou staršej osemstupňovej automatickej prevodovky za dvojspojkovú sedemstupňovú. Rozbiehanie s ňou je trochu trhané, špeciálne so zapnutou funkciou auto hold. Po jej vypnutí sme sa dočkali plynulejších štartov z miesta. Prevodovka dostala nový ovládač typický pre súčasné modely BMW, ale oveľa zaujímavejšie je prešívanie v BMW M trikolóre na palubnej doske či efektné svietiace lišty z frézovaného hliníka na palubnej doske.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Motorizácie

Základný model BMW 220 Gran Coupé má pod kapotou 1,5-litrový benzínový trojvalec s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 280 Nm. V BMW 218d Gran Coupé dosahuje naftový 4-valec výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 360 Nm. Dieselový motor s označením 220d má výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 400 Nm. Vrchol ponuky tvorí model BMW M235 xDrive Gran Coupé s výraznými vylepšeniami. Dvojlitrový štvorvalec má výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 400 Nm. Na stovku vystrelí za 4,9 sekundy. Vrcholový model má možnosť konfigurácie aj balíka M Technology. Ten je orientovaný na výkon na pretekárskej dráhe. Obsahuje totiž redukciu hmotnosti, 19-palcové kované M disky kolies aj výkonný brzdový systém M compound.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver

Pokiaľ hľadáte kombináciu štýlového dizajnu, praktickosť zadných dverí, úspornosť a efektivitu naftového motora zabalenú do balíčka od prémiového výrobcu, BMW 220d Gran Coupé je ideálnym autom pre vás. Zaujme agilitou, ktorá nie je náročná na palivo, no svojim charakterom, riadením, digitálnymi funkciami a nastavením podvozka je určené skôr pre mladšie publikum, ktoré vyrástlo na Need for Speed.

Gran Coupé s najsilnejším naftovým motorom v ponuke sa nesnaží za každú cenu pôsobiť ako ostré “emko.” Skôr funguje ako vstupné dvere do sveta prémiovej mobility. Pre ľudí, ktorí v aute hľadajú aj niečo viac ako len presun z bodu A do bodu B, ponúka ideálnu kombináciu elegancie, výkonu, nízkej spotreby a prémiového pocitu bez zbytočne okázalého luxusu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDieselové motory Volkswagenu a vážny problém, nastal nový vývoj v prípade
Nasledujúci článokDiaľničná revolúcia u susedov: Postavia 540 km rýchlych ciest, toto Slováci nerozdýchajú
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.