
Interiér a výbava
Zaujímavým riešením je chýbajúca prístrojová doska. Citroën ë-C3 používa nový typ informačného panelu umiestneným pred vodičom, ktorý zobrazuje informácie o jazde na lesklý čierny panel medzi hornou časťou prístrojovej dosky a spodnou časťou čelného skla. Toto riešenie zabezpečuje, že nedochádza k duplicite informácií medzi prístrojovým panelom a tradičným head-up displejom premietajúcim údaje na čelné sklo. Podobne teda ako napríklad vo vozidlách značky Peugeot, na info o jazde pozeráte ponad volant, akurát s tým rozdielom, že Citroën ë-C3 má volant s väčším priemerom venca ako v Peugeotoch.

Infotainment je zabudovaný do 10,25-palcovej dotykovej obrazovky orientovanej horizontálne smerom na vodiča. Poteší bezdrôtová konektivita Android Auto a Apple Car Play. Čo sa týka výbav, stupeň You Plus, ktorým bolo vybavené testovacie vozidlo, by nám aj stačil, nebyť jednej dôležitej veci, ktorá tu cýbala. Hoci sme sa pousmiali nad manuálnym otváraním zadných okien alebo potrebou aktivovať vozidlo pootočením kľúčika v zapaľovaní, predsa len nám chýbala zadná parkovacia kamera. Tá sa nachádza len v najvyššej výbave Max. To je trochu škoda, pretože vybaviť vozidlo parkovacou kamerou stojí len zopár eur a navyše ide o prvok, ktorý nie je nejakým rozmarom, ale má významne bezpečnostný charakter.

Inak z hľadiska skladby výbav nemáme Citroënu čo vytknúť. Výbava You Plus obsahuje napríklad elektronicky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu (bez výduchov pre zadných pasažierov), tempomat, 3 USB-C porty (1 vpredu a 2 vzadu), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, strešné lišty, lakťovú opierku s úložným priestorom medzi prednými sedadlami, elektronickú parkovaciu brzdu, LED predné svetlá alebo šesť airbagov. Výbava Max navyše obsahuje okrem mnohých ďalších prvkov aj navigáciu, podložku na indukčné nabíjanie mobilného telefónu, automatickú funkciu stieračov, elektricky ovládané zadné okná, automatickú klímu či spomínanú zadnú parkovaciu kameru.

Nabíjanie, batéria a dojazd
Citroën udáva maximálny nabíjací výkon 100 kW. Nám sa podarilo dosiahnuť nanajvýš 92 kW a to už po necelých dvoch minútach, keď sme vozidlo zapojili na nabíjačku pri stave batérie 10 %. Z 10 na 80 % sa batéria na nabíjačke s rýchlym jednosmerným prúdom nabije za 33 minút. Z 20 na 80 % to trvá len niečo viac ako 26 minút. Po dosiahnutí hranice 80 % klesne nabíjací výkon na 20 kW, takže trvá takmer raz toľko, kým dosiahne 100 %. Pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti preto nedáva príliš veľký zmysel nabíjať batériu na viac ako 80 %.

Pod podlahou vozidla je uložená LFP batéria s kapacitou 44 kWh. V kombinovanom jazdnom cykle (mesto, okresky, diaľnice) má Citroën ë-C3 pri teplotách okolo 25ºC reálny dojazd 270 km. V čisto mestskej plynulej (!) premávke sa reálny dojazd môže vyšplhať až na 400 km. Tak ako pri mnohých iných malých elektromobiloch platí, že čím rýchlejšie idete, tým klesá dojazd rýchlejšie. Je to dané tým, že maximálna rýchlosť vozidla je len 132 km/h a na diaľnici sa teda blížite tejto maximálnej rýchlosti. Pri rýchlosti 110 km/h môžete počítať s dojazdom okolo 200 km a pri rýchlosti 130 km/h s dojazdom okolo 180 km. Tepelné čerpadlo ani predohrev batérie tu nie sú dostupné.

Rekuperácia
Výkon elektromotora je úplne dostatočných 113 koní a na predné kolesá sa v okamihu dokáže preniesť krútiaci moment 120 Nm. V mestskej premávke má Citroën ë-C3 dostatočný záťah na agilný pohyb a dynamika nesklamala ani na mestskom obchvate. Pohyb na diaľnici limituje len spomínaná nižšia maximálna rýchlosť. Rekuperáciu nie je možné nastavovať, ale v prípade Citroënu ë-C3 nám to ani neprekážalo. Prednastavený režim je dostatočne účinný na to, aby ste mechanické brzdy používali len v minimálnej možnej miere. Väčšina situácií pred križovatkami vyzerá potom tak, že niekoľko desiatok metrov pred ňou uvoľníte nohu z akcelerátora, vozidlo začne automaticky spomaľovať a úplne ho zastavíte len ťuknutím do brzdy. Auto nedokáže zastaviť úplne samé (rekuperácia sa zastaví pri rýchlosti 9 km/h) a neobsahuje ani funkciu auto hold, takže počas státia musíte držať nohu na brzde.

Tento rok by Citroën mal uviesť na trh aj priameho konkurenta pre Daciu Spring. Variant s menšou, len 30 kWh batériou ponúkne dojazd 200 km podľa WLTP, ale cenou by sa mal dostať pod hranicu 20 000 €.
Rýchle porovnanie s konkurenciou
Citroën ë-C3 sa cenovo pohybuje v podobných vodách ako Dongfeng Box. Čínsky konkurent prekonáva Citroën luxusnejšou výbavou a lepším spracovaním, elektrická cé-trojka je však agilnejšia a má lepší jazdný prejav. Renault 5 E-Tech je výraznejšie drahší, ten však boduje perfektným retro dizajnom. Hyundai Inster prekoná Citroën lepšou výbavou, väčším počtom asistenčných systémov, no tiež je drahší. S Citroënom ë-C3 dostanete robustné a agilné malé auto, s ktorým budete každý deň na cestách najmenej pociťovať investičný dlh, ktorý má Slovensko a jednotlivé samosprávy voči kvalite cestnej infraštruktúre. Jeho podvozok totiž funguje veľmi dobre.