Model iX vyvolal veľa rozruchu, keďže išlo o jeden z prvých elektromobilov od BMW, ktorý nevychádzal pôvodne zo žiadneho existujúceho modelu. Často diskutujúcou stránkou bol aj jeho kontroverzný dizajn. Teraz prišla pomerne výrazná modernizácia.
Áno, hovoríme o prednej časti. Exteriér nového BMW iX má výrazný a monolitický vzhľad s charakteristickými proporciami. Výrazný dizajn prednej časti sa vyznačuje najmä prepracovanou maskou chladiča s obzvlášť efektne vypracovaným rámom a štruktúrou zvislých a diagonálnych čiar v jeho strede. Po novom vie aj obrys svietiť, čo na ceste vyzerá obzvlášť efektne hlavne v tme. Pri vrcholnej motorizácii, ktorú sme testovali, ide o štandard. Svetlomety boli tiež prepracované s vertikálnymi prvkami pre denné svietenie a smerovky. Štandardné vybavenie obsahuje adaptívne LED svetlomety s integráciou smeroviek a denným svietením.

Športovosť na každodenné využitie
Interiér BMW iX prináša kombináciu luxusu a športového dizajnu. Nové multifunkčné M sedadlá z perforovaného mikrovlákna/Sensatec alebo voliteľne z prírodného koženého čalúnenia poskytujú lepšiu bočnú oporu a výrazný vzhľad. Nečakajte tu žiadne nepohodlné škrupiny, napriek výkonu ponúka aj verzia M70 komfort na vysokej úrovni. Súčasťou balíka je aj M kožený volant, dvojfarebná prístrojová doska s logom M, ozdobné lišty Dark Silver, antracitové čalúnenie stropu, M pedále a stredová konzola s čiernou povrchovou úpravou s vysokým leskom. M je jednoducho takmer samostatná značka a pozor, toto nie je dizajnový balíček M Line, ale plnohodnotná verzia M. Čakali by ste, že priestor pre batožinu s objemom 500 litrov je pri päťmetrovom aute málo? Netreba sa báť, zbalíte sem kočík aj s batožinou.

Športový dojazd
Ak by ste čakali tvrdšie nastavenie podvozka či už z dôvodu verzie M alebo uloženia batérie, netreba mať obavy. Obrovské 23-palcové kolesá odfiltrujú prakticky všetko, nerovnosti takmer ani nepocítite. Ak by vám stačila štandardná verzia s nižším výkonom (stredná v ponuka), tak pri nej oceníte vyšší dojazd (oficiálne až 700 kilometrov). Pri M70 treba oželieť možno 200 kilometrov z dojazdu. Aj tak ale prejdete po meste okolo 400 kilometrov a po diaľnici okolo 300 až 350 kilometrov. Pri nabíjacom výkone 195 kW však nikdy nestrávite na nabíjačke viac ako 30 minút.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Športová spotreba
Áno, je to tak, ako je to aj pri spaľovacích M modeloch BMW. Spotreba či už v meste alebo na diaľnici sa pohybovala počas testu niekde medzi 25-30 kWh/100 km. Ak budete využívať plný potenciál (čo ani pri tom šialenom výkone nie je možné), dostanete sa bez problémov nad 30 kWh. Treba však vziať do úvahy fakt, že vozidlo má 2,6 tony a ide o športový elektrický superšpeciál.

A prečo nie radšej X5?
Model iX je momentálne výstavná skriňa bavorskej automobilky pred predstavením Neue Klasse. Ak porovnáme verziu iX xDrive60 s xDrive 50e modelu X5, cena aj výkon sú porovnateľné. Pri X5 však dostanete väčší batožinový priestor v naftovej verzii (hybridná má rovnakých 500 litrov ako iX). Ak pridáme do porovnania naftovú verziu X5, tá vychádza najlepšie z hľadiska jazdných nákladov vzhľadom na súčasnú cenu nafty. My by sme si pravdepodobne vybrali iX vo verzii xDrive60 hlavne kvôli vyššiemu dojazdu. A má takmer porovnateľné zrýchlenie a výkon ako testovaná verzia. To znamená, že na stovku zrýchli len o sekundu pomalšie, keďže má o približne 100 koní menej.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | Elektrický |
Typ a kapacita akumulátora | Li-ion, 108,9 kWh |
Max. výkon | 485 kW/659 k |
Max. krútiaci moment | 1015 Nm |
Dojazd | 450 km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 965 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 970 mm |
Výška | 1 695 mm |
Rázvor náprav | 3 000 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 655 kg |
Objem batožinového priestoru | 500 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 3,8 s |
Rozmer pneumatík | 275/35 R23 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 24 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 31 kWh / 100 km |
Okresky: | 22 kWh / 100 km |
Maximálny nabíjací výkon | 195 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 45 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 30 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 83 870 eur |
Cena testovanej verzie | 145 344 eur |