Domov TESTY Nové vozidlá SUV s 1 000 Nm: Jeho sila spôsobuje mdloby. Extrém, čo môže...

SUV s 1 000 Nm: Jeho sila spôsobuje mdloby. Extrém, čo môže jazdiť v uliciach

BMW iX M70
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Model iX vyvolal veľa rozruchu, keďže išlo o jeden z prvých elektromobilov od BMW, ktorý nevychádzal pôvodne zo žiadneho existujúceho modelu. Často diskutujúcou stránkou bol aj jeho kontroverzný dizajn. Teraz prišla pomerne výrazná modernizácia. 

Áno, hovoríme o prednej časti. Exteriér nového BMW iX má výrazný a monolitický vzhľad s charakteristickými proporciami. Výrazný dizajn prednej časti sa vyznačuje najmä prepracovanou maskou chladiča s obzvlášť efektne vypracovaným rámom a štruktúrou zvislých a diagonálnych čiar v jeho strede. Po novom vie aj obrys svietiť, čo na ceste vyzerá obzvlášť efektne hlavne v tme. Pri vrcholnej motorizácii, ktorú sme testovali, ide o štandard. Svetlomety boli tiež prepracované s vertikálnymi prvkami pre denné svietenie a smerovky. Štandardné vybavenie obsahuje adaptívne LED svetlomety s integráciou smeroviek a denným svietením.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Športovosť na každodenné využitie

Interiér BMW iX prináša kombináciu luxusu a športového dizajnu. Nové multifunkčné M sedadlá z perforovaného mikrovlákna/Sensatec alebo voliteľne z prírodného koženého čalúnenia poskytujú lepšiu bočnú oporu a výrazný vzhľad. Nečakajte tu žiadne nepohodlné škrupiny, napriek výkonu ponúka aj verzia M70 komfort na vysokej úrovni. Súčasťou balíka je aj M kožený volant, dvojfarebná prístrojová doska s logom M, ozdobné lišty Dark Silver, antracitové čalúnenie stropu, M pedále a stredová konzola s čiernou povrchovou úpravou s vysokým leskom. M je jednoducho takmer samostatná značka a pozor, toto nie je dizajnový balíček M Line, ale plnohodnotná verzia M. Čakali by ste, že priestor pre batožinu s objemom 500 litrov je pri päťmetrovom aute málo? Netreba sa báť, zbalíte sem kočík aj s batožinou.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Športový dojazd

Ak by ste čakali tvrdšie nastavenie podvozka či už z dôvodu verzie M alebo uloženia batérie, netreba mať obavy. Obrovské 23-palcové kolesá odfiltrujú prakticky všetko, nerovnosti takmer ani nepocítite. Ak by vám stačila štandardná verzia s nižším výkonom (stredná v ponuka), tak pri nej oceníte vyšší dojazd (oficiálne až 700 kilometrov). Pri M70 treba oželieť možno 200 kilometrov z dojazdu. Aj tak ale prejdete po meste okolo 400 kilometrov a po diaľnici okolo 300 až 350 kilometrov. Pri nabíjacom výkone 195 kW však nikdy nestrávite na nabíjačke viac ako 30 minút.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa startstop.sk – Stop Magazín (@startstopsk)

Športová spotreba

Áno, je to tak, ako je to aj pri spaľovacích M modeloch BMW. Spotreba či už v meste alebo na diaľnici sa pohybovala počas testu niekde medzi 25-30 kWh/100 km. Ak budete využívať plný potenciál (čo ani pri tom šialenom výkone nie je možné), dostanete sa bez problémov nad 30 kWh. Treba však vziať do úvahy fakt, že vozidlo má 2,6 tony a ide o športový elektrický superšpeciál.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

A prečo nie radšej X5?

Model iX je momentálne výstavná skriňa bavorskej automobilky pred predstavením Neue Klasse. Ak porovnáme verziu iX xDrive60 s xDrive 50e modelu X5, cena aj výkon sú porovnateľné. Pri X5 však dostanete väčší batožinový priestor v naftovej verzii (hybridná má rovnakých 500 litrov ako iX). Ak pridáme do porovnania naftovú verziu X5, tá vychádza najlepšie z hľadiska jazdných nákladov vzhľadom na súčasnú cenu nafty. My by sme si pravdepodobne vybrali iX vo verzii xDrive60 hlavne kvôli vyššiemu dojazdu. A má takmer porovnateľné zrýchlenie a výkon ako testovaná verzia. To znamená, že na stovku zrýchli len o sekundu pomalšie, keďže má o približne 100 koní menej.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 108,9 kWh
Max. výkon 485 kW/659 k
Max. krútiaci moment 1015 Nm
Dojazd 450 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 965 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 970 mm
Výška 1 695 mm
Rázvor náprav 3 000 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 655 kg
Objem batožinového priestoru 500 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 3,8 s
Rozmer pneumatík 275/35 R23
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 24 kWh / 100 km
Diaľnica: 31 kWh / 100 km
Okresky: 22 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 195 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 45 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 83 870 eur
Cena testovanej verzie 145 344 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok6 l/100 km, 200 koní, 24 000 €. O toto SUV sa Slováci potrhajú
Nasledujúci článokMá o koliesko viac a vy o starosť menej. Zamilovali sme si trojkolesový skúter
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.