Na prvý pohľad možno vyzerá ako ďalší malý hatchback. Lenže Honda Jazz vo verzii Advance s balíkom Functional Fun Kit ukazuje, že aj v segmente malých áut sa dá nájsť model, ktorý je pohodlný, premyslený a mimoriadne úsporný.
Testovaný kus prišiel v zaujímavej tmavomodrej metalíze s oranžovými doplnkami. Tak trochu netradičná kombinácia, ktorá však naživo funguje. Nie je výstredná, no dokáže Jazz opticky „rozbiť“ a odlíšiť od bežného šedého priemeru. Pridané kryty prahov, lišty a dizajnové doplnky majú praktickú aj estetickú funkciu. Podľa Hondy ide o pokus o oživenie mestského stereotypu.

Kabína väčšia, než vyzerá zvonka
Po usadnutí prekvapí výborná pozícia za volantom a veľmi dobrý výhľad všetkými smermi. Honda síce zostala verná klasickej architektúre, ale ergonómia je presne taká, ako má byť. Displej systému Honda CONNECT 2 má rýchle reakcie. Podporuje Android Auto aj Apple CarPlay (bezdrôtovo), a nechýba klasický panel klimatizácie s otočnými ovládačmi. To ocení každý, kto neznáša dotykové menu na nastavenie teploty.

Zadná lavica je na pomery segmentu priam luxusná. Jazz nemá problém odviezť aj vyšších pasažierov. A ak potrebujete prepraviť niečo objemné, Magic Seats umožnia sedadlá vyklopiť ako v kine. Vznikne priestor napríklad na prevoz rastlín, televízora alebo bicykla bez potreby skladať zadné koleso. V tejto oblasti Jazz nemá konkurenciu.

Hybridný system a prevodovka
Pod kapotou sa nachádza dobre známy a osvedčený 1,5-litrový atmosférický benzínový motor s nepriamym vstrekovaním. V dnešnej dobe preplňovania a zložitých riešení pôsobí ako návrat k spoľahlivej klasike. Presne takýto typ motora je ideálny pre mestskú prevádzku – rýchlo sa zohrieva, dobre reaguje a je jednoduchý na servis aj z dlhodobého hľadiska.

Pri voľbe prevodovky použila Honda vlastný systém e-CVT. Nejde o klasickú remeňovú prevodovku, ale o elektronicky riadený bezstupňový systém, ktorý kombinuje výstupy zo spaľovacieho a elektrického motora. Pri rozjazdoch je tichý, v meste plynulý a na diaľnici sa motor drží v nízkych otáčkach. Pri prudkom zrýchlení síce motor krátkodobo zahučí, no reakcia je rýchla a plynulá. V meste táto prevodovka pôsobí prirodzenejšie než klasický automat.

Auto sa väčšinu času v meste pohybuje v elektrickom režime, spaľovací motor si privoláva len v prípade potreby. Aj preto sme počas testu vedeli udržať spotrebu v meste len 3,4 litra na 100 km a mimo neho nie oveľa viac. Takýto výsledok nie je len na papieri – počas týždňového testu sme najazdili 908 kilometrov s výslednou priemernou spotrebou len 4,1 litra na 100 km. A to bez snahy o extrémne šetrenie. Na okreskách sme sa držali na úrovni 3,9 litra a diaľnica vyšla na stále veľmi rozumných 5,7 litra. 100-kilometrový kombinovaný okruh (mesto, okresky, diaľnica) uzavrel výsledok na 4,4 l/100 km.

Prekvapivo pohodlné auto
Podvozok sa orientuje na komfort, čo je v tomto segmente výnimkou. Tlmí istotne, bez nervozity, a na 16-palcových kolesách verzie Advance nepôsobí tvrdým dojmom ani na slovenských cestách. Hluk od kolies je dobre utlmený a celkovo Jazz pôsobí tichšie než väčšina konkurentov.
Na druhú stranu, nejde o auto, ktoré by vás chcelo zabávať v zákrutách. Riadenie je neutrálne, naladenie podvozku mierne nedotáčavé. Jazz je jednoznačne stavaný ako dopravný prostriedok s fantastickou spotrebou a nie ako hračka na okresy. A tak to má byť.

Bezpečnosť, ktorá prekvapí
Už základná výbava Elegance má 10 airbagov, systém Honda Sensing a adaptívny tempomat. Advance pridáva navyše navigáciu, vyhrievaný volant a Smart Entry systém. V tejto triede je to nadštandard. Zaujímavosťou je stredový airbag medzi prednými sedadlami, ktorý je bežnejší skôr vo vyšších triedach.

Okrem toho sa Jazz stal podľa TÜV 2025 najspoľahlivejším autom v kategórii do 3 rokov. A to je údaj, ktorému možno veriť. Navyše, ak auto pravidelne servisujete v autorizovanej sieti, Honda vám ponúkne vernostný program s až 8-ročnou zárukou.
Výbava a konektivita
Verzia Advance obsahuje okrem navigácie aj zadnú kameru, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, Full LED svetlá a všetky praktické detaily, ktoré zvyšujú každodenné pohodlie – napríklad elektrické spätné zrkadlá s vyhrievaním, automatickú klimatizáciu či dvojicu USB-C konektorov pre zadných pasažierov.

Zákazník navyše dostane na 3 roky zadarmo prístup k mobilnej aplikácii My Honda+ (bežná cena 179 €), ktorá umožňuje diaľkový prístup k vozidlu či plánovanie servisu.
Cena
Honda Jazz Advance 1.5 i-MMD začína na cene 27 090 €, no aktuálne je v ponuke zľava 3 500 €, takže základná cena testovaného modelu je 23 590 €. S príplatkom za metalízu (600 €) a doplnkovým balíkom Functional Fun Kit (1 198 €) sa dostávame na finálnu cenu 25 388 €.

Za túto sumu dostanete hybrid, ktorý sa nemusí nabíjať, jazdí s mimoriadne nízkou spotrebou, ponúka v rámci svojej triedy výnimočný priestor a presvedčivú bezpečnostnú výbavu. Honda Jazz Advance tak dáva zmysel nielen ako druhé auto do domácnosti, ale aj ako hlavné vozidlo pre vodiča, ktorý preferuje pokoj, spoľahlivosť a nízke prevádzkové náklady.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Honda Jazz |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1489 cm3 |
Max. systémový výkon | 90 kW / 122 k (elektromotor) + 79 kW / 107 k (spaľovací motor) |
Max. krútiaci moment | 252 Nm (elektromotor) 131 Nm (spaľovací motor) |
Palivo | benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňová AT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4089 mm |
Šírka | 1694 mm |
Výška | 1526 mm |
Rázvor náprav | 2517 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1302 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Objem bat. priestoru | 304 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 3,4 l/100 km |
Diaľnica | 5,7 l/100 km |
Okresky | 3,9 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 22 690 € (akciová cena) |
Cena testovanej verzie | 25 388 € (akciová cena) |