Domov TESTY Nové vozidlá Jazdí za 3,4 litra bez nabíjania. Toto auto je poklad, ktorí mnohí...

Jazdí za 3,4 litra bez nabíjania. Toto auto je poklad, ktorí mnohí prehliadajú

Honda Jazz
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na prvý pohľad možno vyzerá ako ďalší malý hatchback. Lenže Honda Jazz vo verzii Advance s balíkom Functional Fun Kit ukazuje, že aj v segmente malých áut sa dá nájsť model, ktorý je pohodlný, premyslený a mimoriadne úsporný.

Testovaný kus prišiel v zaujímavej tmavomodrej metalíze s oranžovými doplnkami. Tak trochu netradičná kombinácia, ktorá však naživo funguje. Nie je výstredná, no dokáže Jazz opticky „rozbiť“ a odlíšiť od bežného šedého priemeru. Pridané kryty prahov, lišty a dizajnové doplnky majú praktickú aj estetickú funkciu. Podľa Hondy ide o pokus o oživenie mestského stereotypu.

Honda Jazz
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Kabína väčšia, než vyzerá zvonka

Po usadnutí prekvapí výborná pozícia za volantom a veľmi dobrý výhľad všetkými smermi. Honda síce zostala verná klasickej architektúre, ale ergonómia je presne taká, ako má byť. Displej systému Honda CONNECT 2 má rýchle reakcie. Podporuje Android Auto aj Apple CarPlay (bezdrôtovo), a nechýba klasický panel klimatizácie s otočnými ovládačmi. To ocení každý, kto neznáša dotykové menu na nastavenie teploty.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zadná lavica je na pomery segmentu priam luxusná. Jazz nemá problém odviezť aj vyšších pasažierov. A ak potrebujete prepraviť niečo objemné, Magic Seats umožnia sedadlá vyklopiť ako v kine. Vznikne priestor napríklad na prevoz rastlín, televízora alebo bicykla bez potreby skladať zadné koleso. V tejto oblasti Jazz nemá konkurenciu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hybridný system a prevodovka

Pod kapotou sa nachádza dobre známy a osvedčený 1,5-litrový atmosférický benzínový motor s nepriamym vstrekovaním. V dnešnej dobe preplňovania a zložitých riešení pôsobí ako návrat k spoľahlivej klasike. Presne takýto typ motora je ideálny pre mestskú prevádzku – rýchlo sa zohrieva, dobre reaguje a je jednoduchý na servis aj z dlhodobého hľadiska.

Honda Jazz Hybrid
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pri voľbe prevodovky použila Honda vlastný systém e-CVT. Nejde o klasickú remeňovú prevodovku, ale o elektronicky riadený bezstupňový systém, ktorý kombinuje výstupy zo spaľovacieho a elektrického motora. Pri rozjazdoch je tichý, v meste plynulý a na diaľnici sa motor drží v nízkych otáčkach. Pri prudkom zrýchlení síce motor krátkodobo zahučí, no reakcia je rýchla a plynulá. V meste táto prevodovka pôsobí prirodzenejšie než klasický automat.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Auto sa väčšinu času v meste pohybuje v elektrickom režime, spaľovací motor si privoláva len v prípade potreby. Aj preto sme počas testu vedeli udržať spotrebu v meste len 3,4 litra na 100 km a mimo neho nie oveľa viac. Takýto výsledok nie je len na papieri – počas týždňového testu sme najazdili 908 kilometrov s výslednou priemernou spotrebou len 4,1 litra na 100 km. A to bez snahy o extrémne šetrenie. Na okreskách sme sa držali na úrovni 3,9 litra a diaľnica vyšla na stále veľmi rozumných 5,7 litra. 100-kilometrový kombinovaný okruh (mesto, okresky, diaľnica) uzavrel výsledok na 4,4 l/100 km.

Honda Jazz
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Prekvapivo pohodlné auto

Podvozok sa orientuje na komfort, čo je v tomto segmente výnimkou. Tlmí istotne, bez nervozity, a na 16-palcových kolesách verzie Advance nepôsobí tvrdým dojmom ani na slovenských cestách. Hluk od kolies je dobre utlmený a celkovo Jazz pôsobí tichšie než väčšina konkurentov.

Na druhú stranu, nejde o auto, ktoré by vás chcelo zabávať v zákrutách. Riadenie je neutrálne, naladenie podvozku mierne nedotáčavé. Jazz je jednoznačne stavaný ako dopravný prostriedok s fantastickou spotrebou a nie ako hračka na okresy. A tak to má byť.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Bezpečnosť, ktorá prekvapí

Už základná výbava Elegance má 10 airbagov, systém Honda Sensing a adaptívny tempomat. Advance pridáva navyše navigáciu, vyhrievaný volant a Smart Entry systém. V tejto triede je to nadštandard. Zaujímavosťou je stredový airbag medzi prednými sedadlami, ktorý je bežnejší skôr vo vyšších triedach.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Okrem toho sa Jazz stal podľa TÜV 2025 najspoľahlivejším autom v kategórii do 3 rokov. A to je údaj, ktorému možno veriť. Navyše, ak auto pravidelne servisujete v autorizovanej sieti, Honda vám ponúkne vernostný program s až 8-ročnou zárukou.

Výbava a konektivita

Verzia Advance obsahuje okrem navigácie aj zadnú kameru, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, Full LED svetlá a všetky praktické detaily, ktoré zvyšujú každodenné pohodlie – napríklad elektrické spätné zrkadlá s vyhrievaním, automatickú klimatizáciu či dvojicu USB-C konektorov pre zadných pasažierov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zákazník navyše dostane na 3 roky zadarmo prístup k mobilnej aplikácii My Honda+ (bežná cena 179 €), ktorá umožňuje diaľkový prístup k vozidlu či plánovanie servisu.

Cena

Honda Jazz Advance 1.5 i-MMD začína na cene 27 090 €, no aktuálne je v ponuke zľava 3 500 €, takže základná cena testovaného modelu je 23 590 €. S príplatkom za metalízu (600 €) a doplnkovým balíkom Functional Fun Kit (1 198 €) sa dostávame na finálnu cenu 25 388 €.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Za túto sumu dostanete hybrid, ktorý sa nemusí nabíjať, jazdí s mimoriadne nízkou spotrebou, ponúka v rámci svojej triedy výnimočný priestor a presvedčivú bezpečnostnú výbavu. Honda Jazz Advance tak dáva zmysel nielen ako druhé auto do domácnosti, ale aj ako hlavné vozidlo pre vodiča, ktorý preferuje pokoj, spoľahlivosť a nízke prevádzkové náklady.

TECHNICKÉ ÚDAJE Honda Jazz
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1489 cm3
Max. systémový výkon 90 kW / 122 k (elektromotor) + 79 kW / 107 k (spaľovací motor)
Max. krútiaci moment 252 Nm (elektromotor) 131 Nm (spaľovací motor)
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňová AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4089 mm
Šírka 1694 mm
Výška 1526 mm
Rázvor náprav 2517 mm
Pohotovostná hmotnosť 1302 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem bat. priestoru 304 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 3,4 l/100 km
Diaľnica 5,7 l/100 km
Okresky 3,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 22 690 € (akciová cena)
Cena testovanej verzie 25 388 € (akciová cena)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDacia vyťahuje ďalší tromf. Takú inováciu nemá nikto iný
Nasledujúci článokNová výnimka: Autá môžu parkovať v zákaze. Pokuta nehrozí, ak splníte podmienku
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.