Domov TESTY Nové vozidlá Nové SUV za 32-tisíc pre cholerikov: Nevypína motor ani nepípa, keď idete...

Nové SUV za 32-tisíc pre cholerikov: Nevypína motor ani nepípa, keď idete rýchlo

DR 6.0
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Rozčuľujú vás nové autá systémami, ktoré pred každou jazdou aj tak radšej vypnete? Ďalší zástupca talianskeho koncernu DR Automobiles, ktorý sa objavil v našej redakcii, by potom mohol získať vaše sympatie.

Dizajn modelu DR 6.0 pôsobí už na prvý pohľad prémiovo, nešetrilo sa chrómom, ale ani plastom. Hlavne na obrovskom grile, ktorý by ako z oka vypadol nemeckému Audi. To má potom za následok, že auto nepôsobí až tak originálne a aj keď je pekné, zapadne medzi ostatné. To, čo auto po dizajnovej stránke vyzdvihuje, je jeho metalízová svetlomodrá farba laku. Ale povedzme si, z akého modelu vychádza šestka. Ide o Cherry Tiggo 7, model známy ako v Rusku, tak aj v Mexiku, Austrálii či Indonézii. Zmenila sa v podstate len predná maska.

DR 6.0
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Jedna výbava

Tak, ako aj ostatné modely v rámci DR, aj 6.0 dostal jediný a v tomto prípade aj slušne vybavený stupeň. Full-LED svetlomety vedia automaticky prepínať medzi stretávacím a automatickým režimom, kamery okolo auta zabezpečia panoramatický pohľad na okolie vozidla z každej strany. Mimochodom, pri každom zastavení na križovatke sa nám displej prepol do tohto 360-stupňového režimu a po pár dňoch to už bolo dosť otravné. Hlavne ak máte zapnutú navigáciu alebo sledujete Spotify.

DR 6.0
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Komfort na palube

V prvom rade nastavenie spätných zrkadiel a sedadla. Všetko v elektrine, ale bojovali sme s uložením ideálnej pozície a systém si stále svojvoľne menil nami uložené pozície. Na druhej strane boli kožené sedadlá pohodlné, aj keď opäť bola ich najnižšia pozícia stále dosť vysoko. Nechýbalo ani prepojenie mobilného telefónu v bezdrôtovej podobe, čo nie je úplne samozrejmosť, keďže EVO 5 a Sportequipe 8 vyžadovali USB kábel.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Bezpečnosť a jazda

Nechýbali tu asistenti ako adaptívny tempomat, predný radar s núdzovým brzdením, či asistent udržiavania v pruhu. Na nastavenie plynového pedála si treba zvyknúť. Keď ho stlačíte príliš slabo, auto veľmi nereaguje, keď naopak pritlačíte, nečakane vystrelí vpred. Nastavenie by mohlo byť príjemnejšie, rozbiehanie na križovatke tak väčšinou dopadne tak, že zbytočne stojíte na mieste alebo vystrelíte. Prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra je všetko, len nie úsporný. V meste sme jazdili za 10,5 litra, diaľnica ustálenou rýchlosťou vie byť úspornejšia o dva litre. Tu by sa možno hodila verzia LPG, ktorá sa však u nás neponúka.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Priestor pre rodinu

Áno, priemerne veľké SUV s dĺžkou 4,5 metra ponúka pre štvorčlennú rodinu bohatý priestor. Dokonca viete medzi podsedák a detskú sedačku v druhom rade sklopiť lakťovú opierku s držiakmi na fľaše/poháre, čo kvôli vnútornej šírke nebýva vždy zvykom. Chválime aj rovnú podlahu, čiže žiadny stredový tunel, ktorý by obmedzoval voľný priestor. Objem 680 litrov sa nám zdal príliš optimistický, čínske normy merania objemu sú pravdepodobne odlišné. Nenachádza sa tu ani 12-voltová elektrická zásuvka.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Verdikt

DR 6.0 je príjemné auto, lenže konkurencia je vyladenejšia. DR 6.0 má zopár múch, ktoré ale nie sú zvlášť výrazné. Komfort na palube aj vnútorný priestor sú ideálne, aj keď by batožinový priestor mohol byť hlbší. A hlavne spotreba by mohla byť o pár litrov nižšia. V čase testu sme mali v redakcii aj Daciu Bigster, ktorá má porovnateľné rozmery a aj cenu. Dokázala jazdiť s polovičnou spotrebou ako DR 6.0, pretože mala pod kapotou full hybrid. Európske ale aj kórejské automobilky vedia skonštruovať úspornejší benzínový motor. A áno, na našom trhu sú aj lepšie čínske autá.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 198 cm3
Max. výkon 136,5 kW / 185 k
Max. krútiaci moment 275 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 500 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 842 mm
Výška 1 740 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 562 kg
Objem batožinového priestoru 680 l
Zrýchlenie 0-100 km/h
Rozmer pneumatík 225/55 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 10,5 l/100 km
Diaľnica 8,0 l/100 km
Okresky 6,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 32 290 eur
Základná cena testovanej verzie 32 290 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZrýchľuje ako Ferrari, stojí ako Peugeot. Za hodinu si toto auto objednalo 289 000 ľudí
Nasledujúci článokZmeny bratislavských mostov: Už čoskoro obmedzia dopravu na D1 aj R7
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.