Rozčuľujú vás nové autá systémami, ktoré pred každou jazdou aj tak radšej vypnete? Ďalší zástupca talianskeho koncernu DR Automobiles, ktorý sa objavil v našej redakcii, by potom mohol získať vaše sympatie.
Dizajn modelu DR 6.0 pôsobí už na prvý pohľad prémiovo, nešetrilo sa chrómom, ale ani plastom. Hlavne na obrovskom grile, ktorý by ako z oka vypadol nemeckému Audi. To má potom za následok, že auto nepôsobí až tak originálne a aj keď je pekné, zapadne medzi ostatné. To, čo auto po dizajnovej stránke vyzdvihuje, je jeho metalízová svetlomodrá farba laku. Ale povedzme si, z akého modelu vychádza šestka. Ide o Cherry Tiggo 7, model známy ako v Rusku, tak aj v Mexiku, Austrálii či Indonézii. Zmenila sa v podstate len predná maska.

Jedna výbava
Tak, ako aj ostatné modely v rámci DR, aj 6.0 dostal jediný a v tomto prípade aj slušne vybavený stupeň. Full-LED svetlomety vedia automaticky prepínať medzi stretávacím a automatickým režimom, kamery okolo auta zabezpečia panoramatický pohľad na okolie vozidla z každej strany. Mimochodom, pri každom zastavení na križovatke sa nám displej prepol do tohto 360-stupňového režimu a po pár dňoch to už bolo dosť otravné. Hlavne ak máte zapnutú navigáciu alebo sledujete Spotify.

Komfort na palube
V prvom rade nastavenie spätných zrkadiel a sedadla. Všetko v elektrine, ale bojovali sme s uložením ideálnej pozície a systém si stále svojvoľne menil nami uložené pozície. Na druhej strane boli kožené sedadlá pohodlné, aj keď opäť bola ich najnižšia pozícia stále dosť vysoko. Nechýbalo ani prepojenie mobilného telefónu v bezdrôtovej podobe, čo nie je úplne samozrejmosť, keďže EVO 5 a Sportequipe 8 vyžadovali USB kábel.

Bezpečnosť a jazda
Nechýbali tu asistenti ako adaptívny tempomat, predný radar s núdzovým brzdením, či asistent udržiavania v pruhu. Na nastavenie plynového pedála si treba zvyknúť. Keď ho stlačíte príliš slabo, auto veľmi nereaguje, keď naopak pritlačíte, nečakane vystrelí vpred. Nastavenie by mohlo byť príjemnejšie, rozbiehanie na križovatke tak väčšinou dopadne tak, že zbytočne stojíte na mieste alebo vystrelíte. Prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra je všetko, len nie úsporný. V meste sme jazdili za 10,5 litra, diaľnica ustálenou rýchlosťou vie byť úspornejšia o dva litre. Tu by sa možno hodila verzia LPG, ktorá sa však u nás neponúka.

Priestor pre rodinu
Áno, priemerne veľké SUV s dĺžkou 4,5 metra ponúka pre štvorčlennú rodinu bohatý priestor. Dokonca viete medzi podsedák a detskú sedačku v druhom rade sklopiť lakťovú opierku s držiakmi na fľaše/poháre, čo kvôli vnútornej šírke nebýva vždy zvykom. Chválime aj rovnú podlahu, čiže žiadny stredový tunel, ktorý by obmedzoval voľný priestor. Objem 680 litrov sa nám zdal príliš optimistický, čínske normy merania objemu sú pravdepodobne odlišné. Nenachádza sa tu ani 12-voltová elektrická zásuvka.

Verdikt
DR 6.0 je príjemné auto, lenže konkurencia je vyladenejšia. DR 6.0 má zopár múch, ktoré ale nie sú zvlášť výrazné. Komfort na palube aj vnútorný priestor sú ideálne, aj keď by batožinový priestor mohol byť hlbší. A hlavne spotreba by mohla byť o pár litrov nižšia. V čase testu sme mali v redakcii aj Daciu Bigster, ktorá má porovnateľné rozmery a aj cenu. Dokázala jazdiť s polovičnou spotrebou ako DR 6.0, pretože mala pod kapotou full hybrid. Európske ale aj kórejské automobilky vedia skonštruovať úspornejší benzínový motor. A áno, na našom trhu sú aj lepšie čínske autá.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 198 cm3 |
Max. výkon | 136,5 kW / 185 k |
Max. krútiaci moment | 275 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 500 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 842 mm |
Výška | 1 740 mm |
Rázvor náprav | 2 670 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 562 kg |
Objem batožinového priestoru | 680 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Rozmer pneumatík | 225/55 R19 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 10,5 l/100 km |
Diaľnica | 8,0 l/100 km |
Okresky | 6,7 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 32 290 eur |
Základná cena testovanej verzie | 32 290 eur |