Domov TESTY Nové vozidlá Nová Škoda pobláznila Európu. Po týždni za volantom vieme prečo

Nová Škoda pobláznila Európu. Po týždni za volantom vieme prečo

Škoda Elroq 60 Essence
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Škoda Elroq 60 v základnej výbave ukazuje, že aj bez drahých doplnkov možno získať praktický, dobre vybavený elektromobil za rozumný peniaz.

Do redakcie nám na test dorazila základná verzia elektromobilu Škoda Elroq 60 s názvom Essence, ktorá bola obohatená o niekoľko rozumných príplatkových prvkov. Zamerali sme sa na to, čo reálne ponúka vodičovi, ktorý nehľadá zbytočný luxus, ale funkčnosť a rozumný dojazd. Auto spája známe technológie s novým dizajnom a celkovo pôsobí ako vyvážený kompromis medzi cenou a úžitkom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Podľa údajov JATO Dynamics sa Elroq stal v máji po Tesle Model Y druhým najžiadanejším elektromobilom v Európe s 9222 novými registráciami, čo bolo viac ako zaznamenali napríklad modely ako Kamiq, Karoq alebo Kodiaq.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nabíjanie

Dobíjanie batérie v modeli Elroq 60 prebieha rýchlo a bez zbytočných komplikácií – presne tak, ako si to väčšina vodičov predstavuje. Ak využijete rýchlonabíjaciu stanicu, Elroq zvládne doplniť energiu z 10 na 80 % za približne 25 minút. Maximálny nabíjací výkon pritom dosahuje solídnych 169 kW, čo je v tejto triede výborná hodnota.

Na bežné denné používanie, napríklad pri dochádzaní do práce, postačí domáca alebo verejná AC nabíjačka. Elroq podporuje trojfázové AC nabíjanie výkonom 11 kW, takže batériu viete doplniť za zhruba 6 hodín – ideálne cez noc alebo počas pracovného dňa.

Nabíjací proces sa dá pohodlne plánovať priamo cez dotykový displej vozidla alebo mobilnú aplikáciu MyŠkoda. Viete si teda zvoliť konkrétny čas, kedy má auto začať čerpať energiu, čo sa hodí najmä pri využívaní výhodnejších nočných taríf.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dojazd a spotreba

Pri elektrickom aute sa veľa pozornosti venuje dojazdu – a Škoda Elroq 60 v tomto smere určite nesklame. Pod podlahou sa nachádza batéria s využiteľnou kapacitou 59 kWh, čo podľa údajov výrobcu stačí na viac než 400 kilometrov. V reálnej premávke, pri rozumne vyváženom štýle jazdy sme sa pohybovali v rozmedzí 380 až 420 km – podľa toho, aký pomer jázd v meste, na okreskách a na diaľniciach sme absolvovali.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zaujímavé sú aj čísla z nášho 100-kilometrového trimixu, ktorý simuloval bežný deň na cestách. Kombinácia mesta, okresných ciest a diaľnice priniesla priemernú spotrebu 15,7 kWh/100 km, čo je výborný výsledok vzhľadom na rozmery a hmotnosť vozidla. V mestskej premávke sa Elroq ukazuje ako veľmi úsporný partner – najmä vďaka účinnej rekuperácii.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rekuperácia funguje v dvoch režimoch. Prvý je klasický režim Brake, v ktorom auto po pustení pedála začne výraznejšie spomaľovať a zároveň dobíjať batériu. Druhou možnosťou je automatická rekuperácia, ktorá pracuje podľa údajov z navigácie a dopravnej situácie – napríklad pred zákrutou alebo pri zjazde z kopca. Celý systém pôsobí prirodzene a pri bežnej jazde sa doň netreba často miešať.

Niekoho môže prekvapiť, že Elroq neponúka pádla pod volantom na manuálne ovládanie rekuperácie. Pre väčšinu vodičov to však nebude prekážkou – oba režimy pracujú efektívne a jazda pôsobí plynulo.

Škoda Elroq má jedno tajomstvo..

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 168

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!