Domov TESTY Nové vozidlá 612 l kufor, 5l/100 km, 30000 €. Je to nový ideál slovenských...

612 l kufor, 5l/100 km, 30000 €. Je to nový ideál slovenských rodín?

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Veľké, pohodlné auto, ktoré málo žerie. Sen mnohých slovenských rodín a chalupárov, ktorým sa zreničky otáčajú pri pohľade na rastúce ceny nových vozidiel. S riešením prichádza Dacia v podobe modelu Bigster, ktorý sme tento raz vyskúšali so samonabíjateľným hybridným pohonom. 

Model Bigster pritiahol pozornosť mnohých motoristov, ktorí potrebujú veľa priestoru, no zároveň nechcú ovládať komplikovaný počítač na kolesách a súčasní zástupcovia segmentu C sa cenovo vzdialili ich finančným možnostiam. Dacia práve teraz vycítila príležitosť na útok do segmentu C, ktorý sa pred 5-7 rokmi cenovo pohyboval okolo hranice 30-tisíc eur, ale v súčasnosti dobre vybavené vozidlá tejto kategórie atakujú hranicu 35 až 40-tisíc eur. Takže kým konkurencia sa pomaly, ale isto vzďaľuje bežným zákazníkom, Bigster Hybrid v najvyššej výbave Extreme dokazuje, že aj za menej ako 30-tisíc eur (konkrétne od 29 890 €) sa dnes dá kúpiť veľké, dobre vybavené a technologicky pokrokové auto. V tomto kontexte pôsobí Bigster ako záchranné koleso pre všetkých, ktorí nechcú robiť kompromisy medzi priestorom, spotrebou a výkonom, no zároveň si nemôžu (alebo nechcú) dovoliť platiť prémiové prirážky.

Dacia Bigster Hybrid
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zásadnou výhodou je aj plne hybridný pohon, do ktorého Renault ako materská značka Dacie investoval viac ako dekádu vývoja. V porovnaní s konkurenciou, ktorá často stavia len na mild-hybridoch s minimálnym efektom, ide o technologicky vyspelé riešenie, ktoré v reálnej prevádzke šetrí palivo bez potreby nabíjania a zároveň ponúka slušnú dynamiku. Bigster teda nie je len väčšia Dacia – je to dospelé rodinné SUV, ktoré si trúfa nielen rozmermi, ale aj výbavou konkurovať oveľa drahším modelom. A špeciálne s hybridným pohonom má aj v mnohom navrch.

Dacia Bigster Hybrid
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Úsporne, rýchlo, bez nabíjania, bez starostí

Kým koncern Volkswagen má v portfólio tradičné benzínové aj naftové motorizácie, vozidlá od koncernu Stellnatis také šťastie nemajú. Všetky nové modely stojace na podvozkovej platforme STLA Medium používajú ako základnú motorizáciu preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra doplnený o mild-hybridnú technológiu. Dacia, resp. Renault vsadili na síce technicky komplikovaný, ale v reálnom svete mimoriadne efektívny full-hybridný pohon, ktorý kombinuje dostatočný výkon aj dynamiku s nízkymi prevádzkovými nákladmi.

Dacia Bigster Hybrid
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Práve v modeli Bigster sa po prvý raz objavila inovovaná hybridná jednotka používajúca už 1,8-litrový atmosférický benzínový motor namiesto doterajšej jedna-šestky. Nepatrne sa zvýšil výkon a ešte viac sa zlepšila jeho efektivita, takže hoci Bigster je s touto motorizáciou drahší, netreba s ňou robiť žiadne kompromisy. Výkonu má dosť a v kombinovanom jazdnom cykle jazdí za 5 litrov na sto, v mestskej premávke dokonca za ešte menej. Jediné, s čím sa musíte rozlúčiť, je pohon všetkých kolies, ktorý s hybridom nie je dostupný. Na druhej strane, k hybridu dostanete pohodlie automatickej prevodovky.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 250

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!