
Cena hybridu začína od 27 890 €, ale väčšina zákazníkov už siahne po najvyššej výbave Extreme za 29 890 €. Za túto sumu síce neponúka žiadny luxus, ale v kabíne nemáte pocit, že by išlo o nejaké robotnícke auto.
Sedadlá sú potiahnuté látkou pripomínajúcou outdoorové oblečenie, ktorá sa ľahko čistí, ale v teplom počasí v nich rýchlo prepotíte tričko. Druhým vážnejším nedostatkom, ktorý pramení z technického riešenia automatickej prevodovky, sa v rámci evolúcie nepodarilo celkom odstrániť.
Tento sprej zbaví vašu klimatizáciu zápachu. Teraz je v EXKLUZÍVNEJ 15 % zľave za pár eur
Ide o radenie z druhého na tretí prevodový stupeň v prípade potreby prudko akcelerovať, teda napríklad najmä pri pripájaní sa na diaľnicu. Systém váha, radenie je pomalé a pauza v prenose krútiaceho momentu na kolesá je citeľná a v niektorých momentoch aj nepríjemná. S tým treba jednoducho počítať a dynamické manévre robiť s dostatočnou rezervou, aby ste sa vyhli kolíznym situáciám. Pri bežnej jazde je radenie takmer nepostrehnuteľné, konštruktéri zapracovali aj na odhlučnení spaľovacieho motora, jazda je plynulá a prirodzená.

Ako hybrid funguje
Aby bolo jasné, ako celý hybridný systém funguje – benzínový agregát slúži na pohon vozidla, no zároveň pracuje ako generátor energie pre elektromotor. Vždy, keď to podmienky dovoľujú, jazdí vozidlo primárne na elektrickú energiu. Keď jej je nedostatok, aktivuje sa spaľovací motor, ktorý hýbe vozidlom a zároveň dobíja batériu. Systém si necháva dostatočnú rezervu na to, aby bol maximálny kombinovaný výkon vždy k dispozícii, takže batéria sa celá nevybíja. Výhodou je, že hybridný systém je relatívne nezávislý na jazdnom štýle.
Či sa snažíte s pravou nohou narábať opatrne, alebo plynulosť až tak neriešite, rozdiel vo výslednej spotrebe je relatívne malý. Samozrejme, najnižšiu spotrebu dosahuje agregát v mestskej premávke, kde dokáže prejsť najväčšiu porciu kilometrov na elektrinu. Ale hybrid je efektívny aj na diaľniciach a okresných cestách. V podstate počas celého týždňa sa nám priemerná spotreba pohybovala na úrovni 5 l/100 km.

Čo sa týka riadenia, z vozidla je dobrý výhľad a vysoko položená kapota vám dodáva pocit neohroziteľnosti. Riadenie je ľahké a adekvátne reaguje na pohyby volantu, no nejakú hlbšiu komunikáciu s volantom netreba očakávať. Hoci úroveň odhlučnenia je citeľne lepšia ako napríklad v modeli Duster, v porovnaní s drahšou konkurenciou ide stále o hlasitejší prejav pri jazde na diaľnici alebo po asfalte s drsnejším povrchom. Pokiaľ ako motorizáciu pre Bigster zvolíte hybrid, v kufri musíte v porovnaní s benzínovou jednotkou TCe počítať s určitými obmedzeniami. Základný objem sa vám scvrkne zo 702 na 612 litrov, na druhú stranu tu nájdete rezervné koleso.

Záver
Dacia Bigster Hybrid je pre ľudí, ktorí kupujú vozidlo hlavou a nie srdcom, hoci už aj vizážou to Bigster hrá na lifestyle a jeho praktické vlastnosti vysoko prevyšujú štandard tejto triedy. Exteriér s vysokou svetlou výškou má prispôsobený výjazdom mimo spevnený asfalt a na jazdu po poľných cestách či ceste k chate vám úplne stačí aj pohon predných kolies. Hybridný systém je skutočne prepracovaný a zaujme predovšetkým spotrebou, ktorá je nízka v podstate za každých okolností.
MUSÍTE HO MAŤ V AUTE. TENTO ROZMRAZOVAČ SKIEL FUNGUJE DO -60°C, TERAZ DOSTANETE JEDEN ZADARMO
Museli by ste doslova jazdiť ako dobytok alebo vkuse lietať po diaľnici, aby ste sa dostali nad hranicu 6 l/100 km. Pohon 4×4 je v prípade modelu Bigster možný len v kombinácii s manuálnou prevodovkou, ale veríme, že Renault, resp. Dacia do dvoch rokov príde s riešením, aby sa s pohonom všetkých kolies dal kombinovať aj tento hybridný agregát.
Pokiaľ hľadáte full hybrid podobnej veľkosti s pohonom všetkých kolies, treba sa obzrieť napríklad po modeli Ford Kuga s cenou od 36 290 € alebo Kia Sportage s cenou od 33 490 €.
Porovnanie s konkurenciou
| Model | Dacia Bigster | Ford Kuga | Kia Sportage | MG HS Hybrid+ |
| Výbava | Extreme | Active | Gold | Exclusive |
| Dĺžka (mm) | 4570 | 4604 | 4515 | 4670 |
| Rázvor (mm) | 2702 | 2711 | 2680 | 2765 |
| Objem kufra (l) | 612 | 553 | 587 | 441 |
| Motorizácia | 1,8 Hybrid | 2,5 Duratec | 1,6 T-GDi HEV | 1,5 TGI HEV |
| Užitočné zaťaženie (kg) | 521 | 541 | 601 | nezistené |
| Výkon (k) | 156 | 180 | 210 | 224 |
| Spotreba (l/100 km) | 4,7 | 5,3 | 5,5 | 5,5 |
| Cena (€) | 29 890 | 35 090 | 33 490 | 35 790 |
Podrobnejšie sme sa modelu Dacia Bigster venovali vo videoteste verzie s pohonom 4×4.

































































