
Ako jazdí po cestách?
Hoci sme nemali možnosť otestovať jazdné vlastnosti GT 63 PRO na okruhu, aj tak je zrejmé, že spôsob, akým GT 63 PRO jazdí, je orientovaný na okruh, kde záleží na každej desatinke sekundy. Elektronika a pohon všetkých kolies sú nastavené tak, aby sa auto po výjazde zo zákruty dostalo čo najskôr do rovnej polohy. Z AMG neuvádzajú, že by modifikáciou prešlo aj odpruženie, takže sa netreba báť, že by GT 63 PRO bolo príliš tuhé a na bežné jazdenie nekomfortné. Vôbec nie. Na podvozok sa dá spoľahnúť v akomkoľvek momente a s autom by sme nemali problém prejsť aj trasu dlhú vyše tisíc kilometrov.

Relatívne vyššiu hmotnosť (hoci verzia GT 63 PRO je ľahšia o 20 kg, ale stále atakuje váhu 1,9 tony) a osemvalec vpredu kompenzujú široké predné pneumatiky (295 mm) s veľkým gripom, aktívna stabilizácia nakláňania, riadenie zadných kolies, chytré rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi jednotlivé nápravy a obrovská zásoba výkonu. Obrovské brzdy dovoľujú podržať plyn na podlahe na rovinkách dlhšie, ako by sa na verejných cestách patrilo, pretože spomalenie do ďalšej zákruty je naliehavé a absolútne dominantné.

Aké jazdné režimy sa dajú zvoliť?
Prostredníctvom otočného ovládača na volante je možné si zvoliť jeden zo štyroch jazdných režimov – Comfort, Sport, Sport+ a Race. 9-stupňová automatická prevodovka má, pochopiteľne, možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom, ale pre maximalizáciu rýchlosti je možné ju pokojne nechať v automatickom režime. Motor beží do otáčok ako zbesilý a odhadnúť ideálne spektrum na preradenie na ďalší prevodový stupeň v čase, keď prudká akcelerácia a preťaženie 1,0 g zužujú vnímanie okolitého sveta do rozmazanej šmuhy, si vyžaduje tréning, na ktorý sme nemali dostatočný čas ani bezpečné prostredie. Svoje jazdné zručnosti si však vy viete zlepšiť v jazdeckej škole AMG EXPERIENCE, kde z každého auta dokážete vyžmýkať maximum. Napriek tomu sme si jazdu dokonalo užili aj v automatickom móde a nemali sme pocit, že by sme boli zo schopností auta o niečo ukrátení.

Hoci sa GT 63 PRO vydáva za okruhovú zbraň, riadenie je príjemné, presné a poskytuje akurátny odpor, aby bolo použiteľné aj počas bežných presunov či rýchlejších prejazdov okreskami. Toto kupé má veľa šarmu a vo vodičovi veľmi rýchlo vzbudí dôveru neohrozenej stability, aby mohol kúsok po kúsku zvyšovať rýchlosť v zákrutách. Netušíme, ako sa auto správa na absolútnom limite, či tam je zákerné alebo stále dobre ovládateľné a čitateľné, pretože ako opakujeme, nemali sme k dispozícii uzavretú trať. Tak ako napríklad pri vozidlách BMW Mm aj tu si môžete zvoliť režim pohonu výhradne zadných kolies. Charakteristiku auta tak môžete meniť od rýchlej beštie s vysokou priľnavosťou a trakciou až po chuligána, ktorý na výjazde zo zákruty zanechá veľké čierne stopy.

Mám si ho kúpiť?
Ak máte k dispozícii Mercedesom požadovaný rozpočet, tak určite áno. Mercedes-AMG GT 63 PRO je superauto, civilizovaný špeciál kategórie GT3, ktorý vám umožní ochutnať svet motoristického športu, ale stále pôsobí príjemne aj pri jazde za každodennými povinnosťami.














































