Hlavná značka koncernu Volkswagen si pre výstavné plochy aktuálne konaného autosalónu v Ženeve pripravila poslednú modernizáciu modelu Passat. Okrem toho sme sa konečne dočkali reinkarnácie štýlovky Buggy, ktorá na plážach chýbala niekoľko desaťročí. V prípade Buggy sa jedná o kompletné prekopanie pohonu, v prípade Passatu sa jedná o akúsi labutiu pieseň.

Autosalón Ženeva 2019: Volkswagen Passat - Startstop.sk

Passat

Už je to oficiálne. Aktuálny facelift ťažiskového modelu Passat bude jeho poslednou modernizáciou. To, čo sa kedysi zdalo ako sci-fi, sa v roku 2022 stane pravdepodobne realitou. Súčasná generácia Passatu sa v spomínanom roku skloní pred novým Superbom bez priameho nástupcu. Preto by sa dalo povedať, že všetky esá z rukávu Volkswagen vytiahne práve teraz. Len pred pár týždňami automobilka z Wolfsburgu oficiálne predstavila facelift Passatu v tlačovej správe. Teraz sa jedná o jeho výstavnú premiéru, ktorá odhaluje všetky kľúčové novinky.

Medzi tie navonok viditeľné patrí mierne prepracovanie prednej a zadnej časti. Passat prišiel s uhladeným dizajnom a hlavne zjednotenou grafikou zadných svetiel so zvyškom portfólia Volkswagenu. Novinka okrem toho prinesie úspornejšie motory a taktiež aj úplnú modernu v podobe agregátu TDI Evo. Taktiež sa nezabudlo ani na hybridnú verziu GTE, ktorá po novom sľubuje dojazd čisto na elektrinu až 55 kilometrov. Čo sa týka technológií, Passat disponuje novým systémom IQ.DRIVE, čo znamená, že môže jazdiť čiastočne automatizovane v širokom rozsahu rýchlostí. Okrem toho ide o prvý Passat, ktorý dostal kapacitný volant, ktorý bude slúžiť na intuitívnejšie ovládanie infotainmentu či dokonca svetlomety IQ.LIGHT – LED-Matrix z nového Touaregu. 

Buggy

Ako je už vyššie spomenuté, výstavnú prieméru si na autosalóne v Ženeve odkrútil aj reinkarnovaný prototyp Buggy. Jedna z najväčších legiend, ktorá kedysi vychádzala z klasického „Chrobáka“, po novom stojí na platforme MEB, čo znamená, že sa jedná o striktný elektromobil. Volkswagen chce týmto prototypom ukázať širokú modularitu svojej platformy budúcnosti a taktiež aj to, že elektromobil nemusí byť povinne nudným autom.

Touareg V8 TDI

Dočkali sme sa! Prichádza konkurencia Audi SQ7, BMW X5 M50d a iných výkonných dieslových SUV v podobe osemvalcového Touareg-u. Ako naznačuje jeho názov, pod kapotou pracuje preplňovaný vznetový osemvalec s objemom 4 litre. Produkuje ohromujúci výkon 310 kW alebo 420 konských síl a jeho točivý moment je na úrovni 900 Nm. Prirodzene, motor spolupracuje s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Tieto prvky umožňujú vrcholovej verzii Touaregu zrýchliť z 0 na 100 kilometrov v hodine za menej ako 5 sekúnd.

Okrem skvelého výkonu ponúka osemvalcová verzia oveľa štedrejšiu základnú výbavu ako jej slabší brat s motorom V6 TDI. Tá zahŕňa vzduchový podvozok, elektronické otváranie kufru, príplatkové komfortné sedadlá, 19 palcové disky kolies a balík „Light & Sight“. Ak chcete aby váš nový Touareg vyzeral ešte lepšie, môžete siahnuť po výbave R-line, ktorú vidíte na fotografiách. V nej dostane auto čiernu lesklú mriežku chladiča a viacero doplnkov exteriéru a interiéru, ktoré umocňujú športový charakter tohto „zálesáka“.

Informácia pre enviromentalistov – aj napriek maximálnej rýchlosti 250 km/h spĺňa Touareg najnovšiu emisnú normu Euro 6d-TEMP. Ak zvažujete, že si zaobstaráte toto praktické a rýchle SUV, môžete tak učiniť už od konca mája 2019.

T-Roc R

Keď sme už pri rýchlych SUV z Wolfsburgu, nesmieme zabudnúť na menší, ale dostatočne ostrý T-Roc R.

Autosalón Ženeva: Výstavná premiéra Škoda Kamiq a Vision iV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: Mazda CX-30 jednoznačne prekvapí
Nasledujúci článokTest Nissan Qashqai 1,3 DIG-T TEKNA+: Veľké telo s hravou dušou
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.