Hyundai predstavil prekvapenie v podobe ďalšej generácie vodíkového vozidla, ako náhradu za iX35 na Consumer Electronic Show v Las Vegas. NEXO sa môže pochváliť osobitou jazdnou technikou a obrovským rozsahom využitia plynu.

Vodíkový model, ktorý by mal stáť menej ako 57 000 € bude tiež vybavený najnovšími technológiami. Nexo vyzerá ako akýkoľvek iný automobil tejto značky, ale skvelá správa je, že všetko, čo vypustí výfukový systém bude voda. Tichá jazda a žiadne toxické plyny ničiace životné prostredie – to je cieľom Hyundaiu.

Dostatočná výdrž pochádza z troch veľkých valcovitých nádrží uložených pod podlahou a sedadlami značky NEXO. Hyundai tvrdí, že tanková farma nezasahuje do interiérového priestoru a tak je vnútorná plocha rovnaká ako pri benzínovom ekvivalente tohto modelu. Vďaka svojmu dojazdu sa určite radí medzi konkurenčné autá poháňané benzínom či naftou, pričom natankovanie tohto SUV trvá iba niekoľko minút.

Elektrický motor NEXO má výkon 120 kW alebo 161 koní, naštartuje bez problémov pri teplotách nižších ako – 6°C (čo sa nedalo pri palivových článkoch v Tucsone), zrýchlenie 0-100 km/h je 9,5 sekundy – toto všetko obsahuje jedno z 18 ekologických vozidiel, ktoré plánuje Hyundai uviesť na trh do roku 2025.

NEXO bude mať vo výbave aj niekoľko nových technologických funkcií ako monitor slepého bodu, ktorý používa tri kamery na zobrazenie zadných a bočných uhlov, Lane Follow Assist udrží toto autíčko medzi čiarami pri rýchlosti až 140 km/h. Pomocou inteligentného parkovacieho asistenta zaparkuje bez ohľadu na to, či vodič sedí v aute, alebo kontroluje situáciu zvonka.

„NEXO stelesňuje všetko, čo sme sa naučili v priebehu piatich rokov o palivových článkoch v Tucsone“, povedal senior viceprezident spoločnosti Ki Sang Lee. Napriek tomu, že Hyundai nepotrebovalo nové vozidlo so šetrnými emisiami (keďže už teraz predávajú dostatok elektrických vozidiel s ionizmom), Hyundai sa rozhodol postaviť úplne novú platformu, čo nie je lacný návrh. To svedčí o múdrom smerovaní automobilky do vodíkovej budúcnosti.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBack in time: Brabus 7.3 S – fax, či telefón v aute? Aj toto bolo možné začiatkom 90-tych rokov.
Nasledujúci článokTEST – Mazda CX-5 2.0 SkyActiv G 2018