EÚ schválila dodatok, ktorý umožní držiteľom vodičského oprávnenia triedy B riadiť obytné automobily do 4,25 tony.
Európsky parlament a jeho členské štáty sa podľa magazínu Aboutcampbtob dohodli na novele smernice EÚ o vodičských preukazoch, ktorá v budúcnosti umožní držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B riadiť obytné automobily s hmotnosťou do 4,25 tony namiesto súčasného limitu 3,5 tony, ako uvádza Nemecká asociácia priemyslu karavaningu (CIVD). Medzi Európskym parlamentom a Radou bola dosiahnutá predbežná dohoda o smernici EÚ o vodičských preukazoch, ktorá zahŕňa celý rad ďalších zmien určených na modernizáciu pravidiel vodičských preukazov a zvýšenie bezpečnosti na cestách. Tieto zmeny a doplnenia smernice znamenajú, že držitelia vodičského oprávnenia skupiny B budú môcť v budúcnosti riadiť obytné autá s celkovou hmotnosťou do 4,25 tony za predpokladu, že absolvujú špeciálny výcvik alebo preskúšanie. Či sa vyžaduje školenie, test alebo oboje, je na rozhodnutí jednotlivých členských štátov EÚ.
Kemping pre všetkých
Pre všetky vozidlá s alternatívnymi systémami pohonu sa dodatočná skúška nevyžaduje, ak je vodič držiteľom vodičského oprávnenia aspoň dva roky. Tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh vrelo privítal CIVD, ktorý spolu s Európskou federáciou karavanov (ECF) dlhodobo vedie kampaň za reformu vodičských preukazov týkajúcich sa vozidiel na voľný čas. Vo vyhlásení CIVD sa uvádza, že: „Revidovaná smernica o vodičských preukazoch ponúka možnosť sprístupniť udržateľné a rodinné cestovanie obytným autom ešte väčšiemu počtu ľudí.”

Hmotnosť ďalej porastie
So zavedením vodičského oprávnenia skupiny B v roku 1999 sa neustále rastúci počet majiteľov obytných áut nielen v Nemecku čoraz viac rozdeľuje do dvoch tried. Zatiaľ čo staré vodičské oprávnenie triedy 3 stále umožňovalo riadiť obytné automobily s celkovou povolenou hmotnosťou do 7,5 tony, držitelia vodičského preukazu triedy B smú riadiť iba obytné automobily do 3,5 tony. Moderné limity sú šetrnejšie k životnému prostrediu než kedykoľvek predtým avšak stali sa ťažšími. V neposlednom rade kvôli bezpečnostným a environmentálnym požiadavkám, ktoré do značnej miery predpisujú právne predpisy EÚ s dlhodobým cieľom prechodu na alternatívne systémy pohonu sa očakáva, že hmotnosť vozidla sa bude v budúcnosti naďalej zvyšovať.
Je to len otázka času
Z tohto dôvodu CIVD už mnoho rokov vedie kampaň za rozšírenie hmotnostného limitu pre vodičský preukaz B na úrovni EÚ prostredníctvom Európskej organizácie European Caravan Federation (ECF). Pokiaľ ide o implementáciu, dohoda predpokladá zavedenie digitálneho vodičského preukazu do roku 2030. Konkrétny časový harmonogram nadobudnutia účinnosti ďalších ustanovení, vrátane rozšírenia preukazov kategórie B, však ešte nebol stanovený. Po formálnom prijatí smernice budú mať členské štáty lehotu, vo všeobecnosti 2 až 3 roky, na jej transpozíciu do svojich vnútroštátnych právnych predpisov.