Domov SPRÁVY News Škrty pokračujú, Mercedes ukončí výrobu dvoch modelov

Škrty pokračujú, Mercedes ukončí výrobu dvoch modelov

Mercedes-Benz Triedy T
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes v poslednom období zoštíhľuje svoje modelové portfólio. V roku 2026 bude ešte redšie, keďže príde k ukončeniu výroby ďalších dvoch modelov.

Portál Automotive News Europe informuje, že výroba modelov Mercedes-Benz Citan a Trieda T vrátane ich elektrických súrodencov bude ukončená v polovici roka 2026. Automobilka totiž presunie ťažisko svojej ponuky úžitkových vozidiel na ziskovejšie modely. Tie budú stáť na celkom novej podvozkovej platforme. Napokon, koncept novej Triedy V by sme mali mať možnosť vidieť už tento mesiac.

Foto: Mercedes-Benz

Ukončenie výroby Triedy T a Citanu je odôvodnené ukončením výroby Renaultu Kangoo, od ktorého sú odvodené a ktoré sa vyrábajú v závode značky Renault v Maubeuge v severnom Francúzsku. Na tomto mieste vzniká aj Nissan Townstar, ktorého výroba bude pokračovať. Renault ukončenie výroby modelov Kangoo, Citan a T potvrdil.

Mercedes-Benz tak pretrhne väzby na alianciu Renault-Nissan a sústredí sa skôr na svoj rad úžitkových vozidiel, ktoré tvoria modely ako Vito, Trieda V a Sprinter. Tie sú pre samotnú automobilku aj výhodnejšie, pretože ich predáva s vyššou maržou.

Foto: Mercedes-Benz

Zaujímavosťou je, že divízia dodávok generuje automobilke vyššie marže ako jej divízia osobných automobilov. Kým Mercedes-Benz predpokladá, že tento rok dosiahne maržu pre dodávky okolo 10-12 %, v prípade osobných vozidiel je predpoklad 6-8 %. Mercedes v predchádzajúcom roku dosiahol predaj 405 610 dodávok, čo bolo medziročne o 9 % menej. Predaj modelu Citan klesol o 3 percentá na 23 351 kusov a objem Triedy T sa znížil o 31 percent na 5 117.

Foto: Mercedes-Benz

Koncept novej Triedy V už 23. apríla

Nová generácia elektrických dodávok bude stáť na platforme Van.EA a po cestách začne jazdiť v roku 2026. Koncept prvého vozidla stojaceho na tejto platforme uvidíme už na autosalóne v Šanghaji 23. apríla. Pôjde o štúdiu nasledujúcej generácie Triedy V, ktorá však bude veľmi blízka sériovému prevedeniu. Nová generácia dodávok značky Mercedes-Benz bude zdieľať viac ako 70 % svojich dielov, čím sa zjednoduší ich výroba a znížia sa náklady.

Mercedes v minulosti spolupracoval s Renaultom aj na vývoji a výrobe modelov Smart ForFour a pick-upe Triedy X. Ani jeden z týchto modelov nebol nejak zvlášť predajne úspešný. Výroba pick-upu triedy X bola ukončená už po troch rokoch.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJames Bond ich autá miluje. Aston Martin je k Slovákom o krok bližšie
Nasledujúci článokNové pravidlá pre vodičáky: Brusel poriadne sprísňuje, ovplyvní milióny vodičov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.