Aká je jazda v aute, ktoré spája dva nespojiteľné svety? Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series predstavuje najšportovejší model v doterajšej histórii značky Maybach. A dáva zážitok, aký tu ešte nebol.
Maybach je totiž synonymom luxusu a primárne auta, ktoré nechcete šoférovať. Nie, že by to bol trest. Pri testovacích jazdách sme si mohli vyskúšať tradičnú triedu S s novým aktívnym pružením, ktorá sa šoféruje doslova ako sen. Ale keď nahliadnete na zadné sedadlá a vidíte ten opulentný luxus, kde je všetko navrhnuté tak, aby vás to hýčkalo a opatrovalo, to potom ťažko sa sústredí na šoférovanie. A toto celé vyruší taký malý zázrak.
Maybach, kde ste kapitánom vy
Celým hrdým menom Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series. Auto, nad ktorého významom sa ani netreba zamýšľať. Toto nie je kúpa z núdze. Toto je šperk, ktorým dávate najavo svoj status. A špeciálne v porovnaní s SL z pera divízie AMG je tento rozdiel markantný.

Vyzdvihnime kapotu. Tá ma oveľa jednoduchší, menej členitý tvar. Vďaka tomu lepšie vyniknú obsidiánová čierna farba na želanie k dispozícii so zapracovaným vzorom Maybach s jednovrstvovým lakom vo farbe grafitová sivá. Aby toho nebolo málo, vďaka programu Manufaktur, v ktorom značka plní špecifické záujmy zákazníkov, si už čoskoro môžete logo Maybach zameniť za vlastné logo. Samozrejme, nechýba tu chrómová centrálna linka, ktorá sa tiahne od čelného skla až takmer k prednej maske. Na vrchole sa týči hviezda Mercedes.
Logá Maybach doslova všade
Ďalšie zmeny sú na prednej maske, kde je podsvietený nápis Maybach a množstvo chrómu, ktorý autu dodáva luxusnejší vzhľad. Rám čelného skla zušľachťuje taktiež lesklý chróm a ďalšie chrómové vložky sa nachádzajú v bočnom obložení prahov. Mercedes-Maybach SL jazdí na 21-palcových kovaných diskoch. Logo Maybach môžete vidieť napríklad aj na kryte strechy, alebo aj na samotnej látkovej streche. Celé to ukončuje opäť oveľa umiernenejšia zadná časť v porovnaní s AMG.
Biely balet s otvoreným nebom
Interiér je taktiež pretvorený na obraz Maybachu. Jemná biela koža nappa s ekologickým činením vás obklopí na dverách, stredovej konzole aj na sedadlách. Tie si zachovali solídne držanie tela, ale sú o poznanie mäkšie a komfortnejšie. Už tu sa však dostávame k prvému zásadnému rozdielu. Ikonou pre Maybach je takzvaná ležiaca pozícia, ktorá poskytuje maximum komfortu. Tá je, pochopiteľne, v roadsteri nedostupná. Miesto nej tu Mercedes zužitkoval to, čo sa za roky produkcie áut bez strechy naučil.

Vyzdvihnime výduchy pod opierkou hlavy, ktoré fúkajú horúci vzduch priamo na krk, takže bez strechy môžete jazdiť aj v chladnejších mesiacoch. Okrem toho je upravená aerodynamika okolo kabíny, aby dovnútra menej fúkalo. Možno mohli niečo nové vymyslieť s priestorom za sedadlami. Ten je síce celý v bielej koži, ale nie je tam žiadna schránka, kde by sa dalo bezpečne uložiť veci. Príjemným detailom je špecifické vyhotovenie digitálnej stránky SL Maybach v jasne bielej, ktorá dokonale hrá so zvyškom interiéru.
Ako s ním jazdiť?
Ale poďme konečne jazdiť. S SL Maybach sa jazdí celkom ťažko. A možno si práve hovoríte, že ako to myslíme? Veď je to Maybach, s ním ide všetko ľahko. A presne to je to. Hlava vníma luxus, srdce ešte stále myslí na 4,0 V8 biturbo s výkonom 585 koní. Tento luxusný čln vystrelí z pokoja na 100 km/h za 4,1 sekundy. V porovnaní s AMG teda mierne pomalšie, aby vám nezabehol kaviár z obeda.

Ale tento prvotný konflikt vyrieši hneď prvých pár metrov. Inžinieri tu totiž prepracovali oveľa viac. Motor zďaleka nemá taký ostrý prejav a na nejaké drzé pľutie z výfukov zabudnite. Kultivovaný zvuk a chod je symbolom SL v prevedení Maybachu. Rovnako tak podvozok mení tváre, ako hľadačky bohatstva, keď ich drahému nevyjde biznis. Športový režim pripomenie, že stále je to platforma, na ktorej pracovalo AMG. Ale nový režim Maybach je doslova obláčik. Všetko akoby v tomto režime spomalilo a je jasné, že o tomto je SL 680. V pokoji sa voziť krajinou, vychutnávať si komfort v spojení s bezprostredným kontaktom s okolím. Je to doslova terapia na kolesách za 280-tisíc eur.