Stavebné práce na úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna pokračujú podľa plánu. Najväčší most Slovenska ide do finále. V týchto dňoch prebieha na mostných objektoch pokládka liateho asfaltu, čo predstavuje kľúčovú vrstvu na ochranu nosnej konštrukcie a izolácie mostov. Ide o významný míľnik pri výstavbe.
Vedeli ste, že už čoskoro otvoria nový najväčší most Slovenska? Presnejšie povedané, ide o najdlhšiu estakádu krajiny. Po položení vrstiev asfaltu bude nasledovať finálna fáza – pokládka obrusnej vrstvy, teda samotnej vozovky, po ktorej sa budú motoristi čoskoro pohybovať.
Národná diaľničná spoločnosť plánuje tento viac ako 9-kilometrový úsek odovzdať do užívania ešte v priebehu tohto roka.
Dlhšiu estakádu u nás nenájdete
Dominantou celej stavby je najdlhšia estakáda na Slovensku s celkovou dĺžkou 4 374 metrov. Rozdelená je na osem dilatačných celkov a buduje sa pomocou viacerých moderných technológií – letmej betonáže, výsuvnej skruže a postupného výsuvu nosnej konštrukcie.
V posledných týždňoch sa realizovali aj práce na príslušenstve mostov – aplikácia hydroizolácie, betonáž ríms, montáž zábradlí a zvodidiel. Na stavbe pracuje denne viac ako 400 pracovníkov.
Odľahčí okresnú cestu
Úsek R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na susedné časti rýchlostnej cesty. Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna napoja na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku, konkrétne pred obcou Mýtna, prechádza do úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. R2ka je rýchlostnou cestou v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria.
Po jej dokončení výrazne odľahčí okolité obce a cestu I/16 od tranzitnej dopravy, čím prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a komfortu cestovania v regióne Novohradu.
S meškaním a za viac peňazí
Nová časť rýchlostnej cesty R2 mešká. Problémy a zdržania okrem iného narobila viac ako 50 rokov stará skládka komunálneho odpadu pri obci Kriváň. Museli ju urýchlene odstrániť, ak chceli rýchlostnú cestu dokončiť.
To sa nezaobišlo bez navyšovania rozpočtu. Diaľničná spoločnosť platí za odstránenie skládky stavebnej firme 6,4 milióna eur navyše. Dodatkov k tomuto úseku R2 už podpísali viacero. Už dnes vieme, že namiesto pôvodných 232 miliónov eur bez DPH bude nová R2 stáť minimálne viac ako 270 miliónov eur.