Domov SPRÁVY News Čo urobíte, keď sa vaše auto nepredáva? Premenujete ho

Čo urobíte, keď sa vaše auto nepredáva? Premenujete ho

Maserati MCPURA
Foto: Maserati

Bude to stačiť? V Maserati si myslia, že áno. Model MC20 prešiel drobným osviežením, ale najmä prichádza s novým názvom MCPura.

MC je skratka pre Maserati Corse, teda pretekársky program značky, a „pura“ v taliančine znamená „čistý“. Názov je možno odrazom toho, že na rozdiel od mnohých svojich konkurentov medzi superautami – Ferrari 296, Lamborghini Temerario, McLaren Artura – si model MCPura zachoval plnokrvný spaľovací motor bez akéhokoľvek hybridného systému.

Maserati MCPura
Foto: Maserati

Maserati MCPura si zachováva karosériu vyrobenú z uhlíkových vlákien, šesťvalcový motor Nettuno preplňovaný dvoma turbami s výkonom 630 koní, osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku Tremec, pohon zadných kolies, nahor otvárajúce sa dvere i alternatívu v podobe verzie so stiahnutou strechou Cielo. Čo je teda nové? Všimnúť si môžeme upravené nárazníky, vyladenejšiu aerodynamiku, kvalitnejšie spracovanie v interiéri a nové farebné možnosti.

Maserati MCPura
Foto: Maserati

Spolupráca so značkou Dallara

Aerodynamika vozidla bola vylepšená vďaka spolupráci s talianskym výrobcom pretekárskych automobilov Dallara. Na vozidle sa preto objavuje väčší zadný spojler a rôzne, bližšie nešpecifikované úpravy podvozku. Okrem bohatšieho použitia Alcantary v interiéri má MCPura voliteľný volant z uhlíkových vlákien z modelu GT2 Stradale s kontrolkami radenia. Informačno-zábavný systém bol aktualizovaný a doplnený o funkciu Performance Pages, ktorá na centrálnej obrazovke zobrazuje všetky druhy údajov o vozidle v reálnom čase.

Maserati MCPura
Foto: Maserati

V Goodwoode bolo vozidlo predstavené vo farbe karosérie Ai Aqua Rainbow – navrhnutej ako súčasť programu úprav Maserati Fuoriserie, v matnej verzii pre kupé a v lesklej pre MCPURA Cielo. Je to modrá, ktorá sa mení na slnku a vytvára dúhový efekt. Rozkladá biele svetlo, zachytáva všetky jeho aspekty a vytvára jedinečnú a čistú farbu. Trojzubec na mriežke a C-stĺpiku a insígnie na oboch stranách vozidla sú vyhotovené v purpurovej farbe s modrou sľudou, vďaka čomu je táto kombinácia ešte elegantnejšia. Logo v rovnakej farbe sa opakuje aj v strede diskov kolies so špecifickou leštenou diamantovou povrchovou úpravou. Na rozdiel od karosérií sú detaily na kupé lesklé a na kabriolete matné. Maserati MCPura Cielo má prvý raz sklápaciu strechu z tekutých kryštálov s disperziou polymérov (PDLC), ktorú je možné prepnúť z nepriehľadnej na priehľadnú v priebehu sekundy.

Foto: Maserati

Automobil sa bude vyrábať v historickom závode Maserati na Viale Ciro Menotti v Modene, kde sa okrem motora Nettuno vyrába aj GT2 Stradale a od 4. štvrťroka 2025 tu budú vznikať aj modely GranTurismo a GranCabrio. Uvidíme, či sa vozidlu bude na trhu dariť lepšie. Jeho tromfom môže byť spomínaná skutočnosť, že na rozdiel od svojich konkurentov si ponecháva čisto spaľovaciu jednotku bez elektrifikácie. S hmotnosťou menej ako 1500 kg tak ponúka vynikajúci pomer hmotnosti a výkonu – 2,33 kg/k.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Maserati
Predchádzajúci článokM3 zabijak. Hyundai vypustí do ulíc ďalšiu šmolkovú beštiu
Nasledujúci článokSlovensko na čele automobilovej revolúcie. Chýba už len krôčik
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.