Chystá sa masívna expanzia bratislavského letiska, akú ešte hlavné mesto nezažilo. Wizz Air oznámil mnohé nové letecké linky zo Slovenska a zjavne ešte nepovedal posledné slovo. Nízkonákladová letecká spoločnosť odkazuje, že ide len o začiatok, píše portál aktuality.sk.
Bratislavské letisko dokázalo poriadne prekvapiť. Nové letecké linky v takom objeme, ako ich oznámil maďarský Wizz Air, nečakal skutočne nikto.
Od zimného letového poriadku tento prepravca otvorí bázu v Bratislave. Umiestni ku nám dvojicu moderných lietadiel Airbus A321neo s kapacitou pre 239 pasažierov. Wizz Air zároveň u nás začne prevádzkovať 13 nových pravidelných spojení. Letisko počíta s historickým rastom počtu cestujúcich smerom k úrovni troch miliónov odbavených cestujúcich za rok.
Lietať budú aj do Nórska či Talianska
Do Bratislavy pribudnú v polovici novembra, resp. decembra nasledovné nové letecké linky: Atény, Alicante, Barcelona, Malaga, Bazilej, Lamezia Terme, Neapol, Palermo, Niš, Plovdiv, Varna a Oslo. Už od 28. októbra začne lietať nové spojenie Wizz Airu medzi Bratislavou a Bukurešťou.
V rozhovore pre portál Aktuality.sk prezradil Wizz Air viac detailov. Aerolinka nateraz nechcela prezradiť, či expanzia čaká aj naše druhé najväčšie letisko v Košiciach.
Wizz Air začal nábor, chce expandovať
“Nie sme tu na to, aby sme oznámili iba dve lietadlá a niekoľko nových liniek. To nie je všetko. Toto je len začiatočný bod,” uviedol Mauro Peneda z manažmentu Wizz Airu s tým, že medzičasom začali nábor leteckého personálu pre oficiálne ohlásené linky.
Čo sa týka hlavného mesta, nízkonákladovka chce ďalej expandovať. “Riaditeľ letiska Dušan Novota spomínal, že majú dostatočnú kapacitu. Ak sa nám tu podarí založiť kvalitnú prevádzku a slovenskí spotrebitelia sa naučia dôverovať našej značke, plánujeme aj ďalší rast,” vysvetlil Peneda.

Investícia 200 miliónov eur
Podľa slov manažéra Wizz Airu stojí jedno lietadlo zhruba 100 miliónov eur, takže aktuálna investícia leteckej spoločnosti na Slovensku sa dá zjednodušenou formou vyčísliť ako 200 miliónov eur.
K tomu treba pripočítať prevádzkové náklady. Wizz Air takisto vytvorí nové pracovné miesta či už priamo, alebo nepriamo cez externých partnerov, u ktorých si bude objednávať rozličné služby v rámci prevádzkovania svojich letov.
“Tržby budú narastať časom. Investícia na novom trhu sa vráti až za nejaký čas,” konštatuje Peneda. Podľa člena manažmentu Wizz Airu počítajú s tým, že plný potenciál dosiahnu ohlásené letecké linky až o niekoľko rokov.