Domov SPRÁVY News Kompaktné SUV s nádychom kupé – Audi Q3 Sportback oficiálne

Kompaktné SUV s nádychom kupé – Audi Q3 Sportback oficiálne

Audi Q3 Sportback
Foto: Audi

Audi rozširuje ponuku svojich SUV o štýlovú verziu Q3 Sportback, ktorá spája praktickosť kompaktného crossoveru s dynamickejším dizajnom a modernými technológiami. Nižšia strecha, nové svetlá a plug-in hybridný pohon sú len začiatkom zoznamu zmien.

Audi pokračuje v trende, ktorý odštartovalo BMW X6 ešte v roku 2007. SUV so splývavou líniou strechy, dnes známe ako „SUV-kupé,“ priťahuje pozornosť zákazníkov doteraz. Najnovším prírastkom do portfólia značky je Audi Q3 Sportback, ktoré prichádza krátko po predstavení klasickej verzie Q3. Hoci ide v podstate o technického súrodenca štandardného crossoveru, zmeny na karosérii dávajú vozidlu nový charakter.

Foto: Audi

Dizajn

Najvýraznejším prvkom Q3 Sportback je znížená línia strechy, ktorá je oproti bežnému modelu Q3 nižšia o 29 milimetrov. Vďaka tomu pôsobí SUV športovejšie, no stále si zachováva proporcie crossoveru. Zadná časť vozidla dostala modernejší tvar, pričom za príplatok môže byť vybavená OLED svetlami s animáciami a možnosťou výberu vlastného svetelného podpisu. V prednej časti zaujmú nové Matrix LED svetlá s mikro-diódovými modulmi. Každý z nich obsahuje až 25 600 diód s hrúbkou menšou ako ľudský vlas, čo zabezpečuje výnimočnú presnosť osvetlenia. Audi ponúka štandardne 18-palcové kolesá, pričom k dispozícii sú za príplatok až 20-palcové disky.

Foto: Audi

Zníženie strechy si vyžiadalo aj mierne obmedzenie praktickosti. Základný objem batožinového priestoru zostáva v závislosti od polohy zadných sedadiel 488 až 575 litrov, no po ich sklopení klesá maximálna kapacita na 1 289 litrov – teda o 97 litrov menej než pri štandardnom Q3. Na každodenné používanie však rozdiel nebude dramatický.

Foto: Audi

Interiér plný technológií

Palubná doska je takmer identická s klasickou Q3. Dominuje jej 11,9-palcový digitálny prístrojový panel a 12,8-palcový dotykový displej infotainmentu MMI. Audi zredukovalo počet fyzických tlačidiel, pričom ovládanie klimatizácie prešlo na dotykový panel. Medzi voliteľnú výbavu patrí akustické zasklenie predných bočných okien, ktoré výrazne znižuje hluk v kabíne, a prémiový 12-reproduktorový audiosystém Sonos s výkonom 420 W. Niektorých vodičov môže potešiť aj zjednotená páčka smeroviek a stieračov či modernizovaná radiaca páka na stĺpiku volantu.

Foto: Audi

Motorizácie pre každý štýl jazdy

Pod kapotou Q3 Sportback nájdete širokú ponuku pohonných jednotiek:

2.0 TDI – 150 k, 360 Nm, pohon predných kolies, 5,3 – 5,8 l/100 km

1.5 TFSI mild-hybrid – 150 k, priemerne 6,0 – 6,6 l/100 km

2.0 TFSI – 204 k, 320 Nm, pohon quattro, 7,8 – 8,4 l/100 km

2.0 TFSI – 265 k, 400 Nm, quattro, 8,5 – 9,0 l/100 km

Plug-in hybrid 1.5 TFSI + elektromotor – 272 k, 400 Nm, batéria 25,7 kWh (využiteľných 19,7 kWh), dojazd až 118 km na elektrinu podľa WLTP

Plug-in hybrid podporuje nabíjanie výkonom 50 kW, takže na rýchlonabíjačke stačí približne 30 minút na doplnenie energie. Audi uvádza spotrebu 1,7 – 2,2 l/100 km v kombinovanom režime a 13,9 – 15,0 kWh/100 km pri jazde na elektrinu.

Foto: Audi

Asistenčné systémy

Pokiaľ ide o asistenčné systémy vodiča, Audi Q3 sa spolieha na širokú škálu systémov, ktoré výrazne uľahčujú každodenný život na cestách a tým zvyšujú bezpečnosť. Štandardné funkcie pri uvedení na trh zahŕňajú parkovací systém plus so zobrazením vzdialenosti, tempomat (vrátane obmedzovača rýchlosti) s prípravou na adaptívny tempomat, systém varovania pred opustením jazdného pruhu s núdzovým asistentom, rozpoznávanie dopravných značiek, systém varovania pred únavou a neustálou únavou vodiča s monitorovaním a aktívny asistent čelného brzdenia s asistentom vyhýbania sa a odbočovania, asistentom pre križujúcu premávku vpredu a asistentom núdzového brzdenia vpredu.

Asistent parkovania umožňuje zákazníkom naučiť Audi Q3 individuálne parkovacie manévre. Ak je prístup k prístrešku pre autá alebo do garáže ťažký, stačí Audi Q3 naučiť parkovací manéver iba raz a potom sa o parkovanie postará samo. To isté platí pre výjazd z parkovacieho miesta. Nové Audi Q3 si pamätá až päť parkovacích manévrov s dĺžkou 50 metrov. Manévre je možné individuálne pomenovať. Pri rýchlostiach pod 35 km/h si Audi Q3 zapamätá vzdialenosť približne 50 metrov a samostatne cúva rýchlosťou približne 10 km/h.

Foto: Audi

Cena a výroba

V Nemecku začína základná cena nového Audi Q3 Sportback na 46 450 €, čo je o 1 850 € viac ako porovnateľná verzia štandardného Q3. Model cieli najmä na zákazníkov, ktorí hľadajú štýlovejšie SUV s modernými technológiami, no nechcú sa vzdať praktickosti. Napriek menšiemu batožinovému priestoru a vyššej cene pôsobí ako zaujímavá alternatíva pre tých, ktorí chcú spojiť štýl s každodennou využiteľnosťou.

Vozidlo sa bude vyrábať v Győri, ale keďže Audi Q3 je jedným z najobľúbenejších modelov v portfóliu Audi, automobilka buduje aj integrovanú výrobnú sieť s Ingolstadtom. Karosérie pre tento dodatočný objem sa budú vyrábať v Győri a následne sa budú lakovať a montovať v Nemecku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!