Domov TESTY Nové vozidlá Má viac koní ako GT3 RS, ale spotrebu nižšiu než Dacia Spring....

Má viac koní ako GT3 RS, ale spotrebu nižšiu než Dacia Spring. Takéto auto Slovensko ešte nevidelo

Rok 2025 sa nesie v znamení príchodov nových čínskych značiek na slovenský trh. Jednou z mnohých je aj prémiová značka Hongqi, ktorá je známa ako vôbec najstaršia čínska značka vyrábajúca osobné vozidlá. Na Slovensko prišla značka Hongqi hneď s piatimi modelmi. Ako prvý sme mali možnosť otestovať luxusný, výkonný a plne elektrický sedan EH7.

Hongqi EH7 - Značka, o ktorej si nikdy nepočul. Ale jej auto je TOP!

Značka Hongqi (v preklade červená vlajka) patrí pod koncern FAW Group. Importérom pre slovenský a český trh sa stala slovenská spoločnosť Plastonic, ktorá má bohaté skúsenosti s dovozom automobilov značiek Dongfeng, Voyah a M-Hero. Značka Hongqi vznikla v roku 1958 a už onedlho sa stala vlajkovou loďou čínskeho automobilového priemyslu. V Číne sú vozidlá Hongqi tradične spájané s vládnymi predstaviteľmi a oficiálnymi ceremóniami. Tieto automobily sú známe vysokou kvalitou spracovania, luxusným interiérom a inovatívnymi technológiami v oblasti pohonných systémov, bezpečnosti či konektivity.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Teraz značka prináša svoje autá aj zákazníkom na Slovensku. „Hongqi má ambície stať sa globálnym hráčom na trhu luxusných automobilov a konkurovať etablovaným značkám ako Rolls-Royce, Bentley alebo Mercedes-Maybach. Je to naozaj veľká a ambiciózna výzva. V ponuke sú však, samozrejme,  aj „civilnejšie“ autá, ktoré sú cenovo dostupné a zároveň taktiež veľmi atraktívne,“ povedal Branislav Kocper, generálny riaditeľ spoločnosti Plastonic, pri oficiálnom predstavení značky Hongqi na Slovensku. V súčasnosti už v našej krajine funguje 8 predajných a servisných miest značky Hongqi. Zaujímavosťou je, že zatiaľ ani jedno sa nenachádza v Bratislave.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dve verzie

Hongqi EH7 je atraktívny, plne elektrický sedan novej generácie so špičkovou aerodynamikou. Ponúka sa zatiaľ v dvoch verziách. Prvá má 85 kWh LFP batériu, pohon zadných kolies, výkon 344 koní, dojazd 510 km a stojí od 52 900 €. Druhá disponuje NMC batériou s kapacitou 111 kWh, pohonom všetkých kolies, výkonom 619 koní, dojazdom 640 km a treba za ňu zaplatiť minimálne 67 900 €. Sedan má trojmetrový rázvor osí kolies, nabíjanie batérie z 10 na 80 % trvá 25 minút. Vo výbave sa nachádza napríklad head-up displej s rozšírenou realitou, panoramatická strecha či asistenčné systémy umožňujúce autonómnu jazdu 2. úrovne. My sme testovali model EH7 práve v druhej verzii.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Typický sedan, s kufrom vzadu aj vpredu

Z dizajnového hľadiska nemusí vozidla sadnúť úplne každému. Natiahnutá karoséria pritiahne pozornosť predovšetkým tých motoristov, ktorí majú radi klasické tvary. Ide o sedan s elektricky vyklápajúcimi sa dverami batožinového priestoru. Kufor ponúka základný objem 570 litrov a je skutočne hlboký. Aby ste dočiahli na veci, ktoré sa počas jazdy zatúlajú k zadným sedadlám, treba sa za nimi poriadne načiahnuť. Jeho vypracovanie je však solídne, privítali by sme však možnosť bezdotykového otvárania dverí podkopnutím pod zadným nárazníkom. Povinnú výbavu a nabíjacie káble je možné odložiť aj pod prednú kapotu, kde Hongqi EH7 takisto ponúka objemný úložný priestor.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vozidlo jazdí na vzduchovom podvozku s viacprvkovým zavesením kolies a brzdovými strmeňmi Brembo na prednej náprave. Kolesá majú v tejto výkonnejšej verzii štandardne 19 palcov. Vpredu obúvajú pneumatiky Pirelli P Zero s rozmerom 245/45 R19 a vzadu 265/40 R19. Hongqi EH7 je jedno z mála čínskych áut na Slovensku, ktoré je dostupné s Matrix LED svetlometmi. Táto technológia totiž mimo Európy nie je taká rozšírená a ani mnohé luxusné a prémiovo sa tváriace elektromobily čínskych automobiliek (ako napríklad Xpeng) túto technológiu svetlometov nepoužívajú. Vyrezávanie protiidúcich vozidiel však nie je v ich podaní také precízne, ako sme zvyknutí z európskych automobilov. Čoskoro však môže prísť aktualizácia, ktorá ich výkon upraví tak, aby fungovali správne.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Príjemný interiér s ergonomickými chybičkami

Interiér prináša komfort, atmosféru luxusu a digitálne rozhranie. Informácie sa vodičovi zobrazujú na digitálnom displeji za volantom, na centrálnej obrazovke i na výborne čitateľnom head-up displeji. Materiálové spracovanie je kvalitné, v podstate všetky kontaktné plochy sú čalúnené kožou. Multimediálny systém má peknú a intuitívnu grafiku, s ktorou sa človek veľmi rýchlo skamaráti. Má takisto rýchlu odozvu a všetky dôležité a často používané prvky zobrazuje hneď na domovskej obrazovke.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Absolútne bez chyby funguje aj bezdrôtová konektivita Android Auto resp. Apple Car Play. Vyhrievané sú všetky sedadlá aj volant, ventilované len sedadlá vpredu. Prítomné sú tu aj typické črty luxusnejších čínskych vozidiel ako napríklad funkcia čistenia vzduchu alebo možnosť nastaviť si jednu zo štyroch vôní. Po ergonomickej stránke nám neprišlo ako úplne vhodné riešenie nastavovanie hlasitosti rádia iba prostredníctvom dotykových plôch na volante. Privítali by sme aj klasické otočné koliesko na palubovke. Na rozdiel od konkurenčných čínskych áut však má EH7 zabudované rádio aj navigáciu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Trojmetrový rázvor osí kolies sa na zadných sedadlách prejavuje obrovskou rezervou v oblasti priestoru na kolená. Aj napriek použitiu panoramatickej strechy je nad hlavou dosť miesta. Sedadlá majú dlhé sedáky a mäkké čalúnenie, takže cestovanie vzadu je skutočne pohodlné. Stredová opierka je multifunkčná, nájdete tu odkladacie priestory na drobnosti i držiaky na nápoje s aretáciou. K maximálnemu komfortu nám chýbala už len ventilácia sedadiel a roletky proti slnku.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné vlastnosti

Hongqi EH7 je dlhé vozidlo s dlhým rázvorom, čo sa prejaví najmä v úzkych priestoroch. Ak očakávate, že manévrovateľnosti pomôže zadná natáčacia náprava, tak bohužiaľ, tento prvok tu absentuje. Na druhú stranu nás podvozok veľmi príjemne prekvapil šírkou svojich schopností. Jazda je skutočne komfortná a vodič má k dispozícii na výber niekoľko jazdných režimov, ktoré citeľne menia charakteristiku auta. V športovom režime vozidlo stuhne a riadenie i pedál akcelerátora poskytuje lepšiu odozvu. Za danú cenovku žiadny európsky elektromobil nedokáže poskytnúť takú zásobu koní a krútiaceho momentu ako práve Hongqi EH7. Pod pravou nohou ovládate takmer 620 koní, ktoré v okamihu dokážu vystreliť auto smerom k horizontu. V normálnom režime je vozidlo takisto rýchle, aby na odomknutie plného výkonu je potrebné zvoliť jazdný režim Sport. Vtedy dokáže EH7 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a v rozlete sa zastaviť pri hranici 200 km/h.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba a dojazd

Vzhľadom na použitie batérie s kapacitou až 111 kWh nie je udávaná hmotnosť na úrovni 2,4 tony až taká masívna. Pri pokojnej jazde Hongqi EH7 ťaží zo svojej prepracovanej aerodynamiky a nízkej siluety, preto v meste či po okreskách dokáže jazdiť so spotrebou energie aj pod 15 kWh/100 km. Keďže sme vo vozidle videli vysoký potenciál, absolvovali sme s ním aj jeden 25-kilometrovú okruh po meste s cieľom dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu. Na konci nám vozidlo ukázalo spotrebu len 9 kWh/100, čo je ešte menej ako sa nám podarilo zajazdiť na elektrickej verzii modelu Kia Niro.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Je to teda elektromobil, ktorý bez problémov dokáže na jedno nabitie prejsť viac ako 500 km a pokiaľ to nebudú len diaľničné kilometre, zvládne ich prejsť aj viac ako 600. Na diaľnici jazdil tento sedan so spotrebou 23 kWh/100, čo korešponduje s diaľničnou spotrebou VW ID7. Treba tiež spomenúť, že adaptívny tempomat zatiaľ funguje iba do rýchlosti 130 km/h. Pri teste nabíjania zaznamenalo vozidlo maximálny nabíjací výkon na úrovni 200 kW. Zo 7 na 100 % sa batéria nabila za 48 minút s priemerným nabíjacím výkonom 126 kW.

Hongqi EH7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hongqi EH7 je zaujímavou alternatívou k európskym elektromobilom. Poskytuje prémiové spracovanie za cenu mainstreamu. Môže zaujať vodičov, ktorí hľadajú reprezentatívne vozidlo s dlhým dojazdom a napríklad taký Volkswagen ID7 sa im zdá príliš fádny či málo výkonný. Hongqi má v ponuke aj podobne výkonné plne elektrické SUV, ktoré sa predáva pod názvom EHS7, ale v portfóliu značky nájdete aj sedan H5 či SUV-čka HS3 a HS5 s čisto spaľovacím motorom.

Hongqi EH7 - Značka, o ktorej si nikdy nepočul. Ale jej auto je TOP!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!