Domov SPRÁVY Elektromobilita Vrátia sa autá do 15 000 €? Stellantis má plán, ale EÚ...

Vrátia sa autá do 15 000 €? Stellantis má plán, ale EÚ stojí v ceste

Stellantis - syntetické palivá
Foto: Stellantis

Koncern Stellantis sa netají ambíciou priniesť späť malé mestské autá, akými boli Citroën C1 či Opel Agila. Podľa vedenia koncernu však Európa musí urobiť krok späť v prísnych reguláciách, inak sa cenovo dostupné vozidlá pod hranicou 15 000 eur nevrátia. Jean-Philippe Imparato, ktorý je v koncerne Stellantis zodpovedný za európske značky, to otvorene povedal počas autosalónu IAA v Mníchove, informuje autoweek.

Zatiaľ čo v roku 2019 si zákazníci mohli vyberať z 49 modelov, ktoré stáli menej ako 15 000 eur, dnes zostal len jediný. Imparato upozornil, že viac ako 20 percent kupujúcich míňa na auto menej ako 20 000 eur, pričom drvivá väčšina si nemôže dovoliť vozidlá za viac ako 40 000 eur. Podľa neho preto musí EÚ prehodnotiť svoje ciele do roku 2035 a odsunúť termín povinného predaja čisto elektrických áut.

Foto: Stellantis

Prekážky v podobe bezpečnostných pravidiel

Jednou z najväčších prekážok dostupnosti sú podľa Stellantisu povinné bezpečnostné systémy. Tie predražujú výrobu o približne 1 500 eur na jedno auto, čo je pri malých modeloch dvojnásobok ich výrobných nákladov. Imparato preto navrhuje špeciálne homologizačné pravidlá a dokonca obmedzenie maximálnej rýchlosti malých áut na 110 km/h. Tieto opatrenia by podľa neho otvorili cestu k lacným modelom vhodným najmä do miest a to nielen s elektrickým, ale aj hybridným alebo plug-in hybridným pohonom.

Návrat A-segmentu je len jedným z bodov, ktoré Stellantis plánuje predložiť predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyen. Koncern chce tiež posunúť termín zavedenia elektrických dodávok, pretože podľa Imparata „neexistuje trh pre Ducato za viac ako 50 000 eur“. Ďalej žiada, aby sa neuprednostňovali len elektromobily, ale aj nové vozidlá so spaľovacími motormi, pretože výmena starého vozového parku by znížila emisie efektívnejšie než samotná elektrifikácia. Posledným bodom je podpora európskej výroby batérií. Imparato varuje, že ak priemysel v tomto segmente padne, Európa zostane závislá od čínskych výrobcov.

Diskusia o budúcnosti automobilového trhu sa tak znovu otvára a Stellantis prináša jasné posolstvo. Dostupné autá pod 15 000 eur sa môžu vrátiť len vtedy, ak EÚ zmierni prísne bezpečnostné a emisné predpisy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!