Na výročnom podujatí Investor Day v New Yorku predstavila automobilka Hyundai stratégiu, ktorá má výrazne ovplyvniť smerovanie jej elektromobility. V roku 2027 totiž uvedie na trh prvé vozidlo typu EREV (extended range electric vehicle). Ide o koncepciu, ktorá sa v posledných rokoch rýchlo presadzuje najmä v Číne a teraz sa postupne dostáva aj do Európy a Severnej Ameriky, informuje InsideEVs.
Hyundai oznamuje revolúciu v segmente elektrifikovaných vozidiel. Namiesto tradičných hybridov, ktoré kombinujú spaľovací motor a elektromotor na pohon kolies, prichádza s inovatívnym riešením EREV (Extended-Range Electric Vehicle).
Podstata tejto technológie spočíva v čisto elektrickom pohone, kde spaľovací motor slúži výhradne ako generátor na dobíjanie batérie. Vďaka tomu si vodič užíva dynamiku a tichú jazdu ako v klasickom elektromobile, no zároveň sa zbavuje obáv z obmedzeného dojazdu. Jednoduché dotankovanie na čerpacej stanici mu totiž umožní pokračovať v ceste bez nutnosti hľadať nabíjaciu stanicu.
Prvý model značky Hyundai s touto technológiou má ambíciu prekonať viac než 960 kilometrov na jedno nabitie a dotankovanie. Očakáva sa, že na takýto dojazd bude postačovať batéria s kapacitou 30 až 40 kWh, čo predstavuje významný posun v efektivite.

Genesis sa pridáva k elektrifikácii
Hyundai neplánuje nechať technológiu EREV len pre seba. Systém bude implementovaný aj do ponuky prémiovej divízie Genesis, ktorá plánuje od roku 2026 uviesť vlastnú sériu hybridných modelov.
Tento strategický krok je súčasťou širšieho plánu oboch značiek, v rámci ktorého chcú do roku 2030 predať spoločne 3,3 milióna elektrifikovaných vozidiel. Ambiciózny cieľ zahŕňa viac ako 18 nových hybridov a široké portfólio batériových elektromobilov.
Význam EREV je obzvlášť veľký pri väčších SUV a úžitkových vozidlách. V týchto segmentoch sú masívne batériové bloky problematické, keďže so sebou prinášajú vyššiu hmotnosť, znižujú efektivitu a pri ťahaní prívesov alebo pri práci v teréne ich reálny dojazd rýchlo klesá. Koncepcia predĺženého dojazdu preto poskytuje možnosť, ako zachovať parametre elektromobilu a zároveň zaručiť dlhšiu prevádzkovú flexibilitu.
Podobné riešenia pripravujú aj ďalšie značky. V USA sa očakáva príchod modelov Scout Terra a Traveler s dojazdom okolo 800 kilometrov či nového pick-upu Ram 1500 REV. Ukazuje sa, že kombinácia elektrického pohonu a generátora by sa mohla stať mostom medzi súčasnými hybridmi a plne elektrickými vozidlami.
Hyundai má už dnes skúsenosti s obľúbenými elektromobilmi, ako sú modely IONIQ 5 a IONIQ 6, ktoré získali ocenenia za dojazd, rýchlosť nabíjania aj dizajn. Napriek tomu automobilka priznáva, že globálny trh s elektromobilmi je nestabilný a rast predaja nenapĺňa pôvodné očakávania. Z tohto dôvodu sa rozhodla rozšíriť svoje portfólio o hybridy aj EREV modely, ktoré môžu osloviť širšiu skupinu zákazníkov a zároveň zabezpečiť postupný prechod k čisto elektrickej doprave.