Volkswagen tento mesiac predstavil očakávanú novinku – druhú generáciu modelu T-Roc, ktorý bude historicky prvým modelom značky s full-hybridným pohonom. Oproti predchodcovi narástol T-Roc II o 12 centimetrov, ale aj citeľne zdražel.
O cenách druhej generácie modelu T-Roc sme vás informovali v tomto článku. Je teda pochopiteľné, že Volkswagen ponúka zaujímavé zľavy na skladové modely prvej generácie a pravdepodobne toto bude ten dôležitý faktor, prečo sa VW T-Roc stal najpredávanejším modelom v Európe. Podľa štatistík JATO Dynamics, ktoré mapujú predaj nových automobilov v 28 európskych krajinách (členské štáty EÚ okrem Bulharska a Malty + Nórsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo), sa Volkswagen T-Roc stal v auguste tohto roka najpredávanejším modelom s počtom kusov 14 693. Na druhom mieste skončila Dacia Sandero (13 834 ks) a na treťom Toyota Yaris Cross (12 201 ks).

TOP 10 najpredávanejších modelov v Európe za mesiac august 2025 podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics
1. | VW T-Roc | 14 693 ks | + 14% |
2. | Dacia Sandero | 13 834 ks | – 11% |
3. | Toyota Yaris Cross | 12 201 ks | – 8% |
4. | VW Tiguan | 12 094 ks | +23% |
5. | Renault Clio | 12 091 ks | – 1% |
6. | Hyundai Tucson | 11 350 ks | + 28% |
7. | Dacia Duster | 9 813 ks | – 16% |
8. | Toyota Yaris | 9 666 ks | – 6% |
9. | Opel Corsa | 9 585 ks | + 2% |
10. | VW Golf | 9 444 ks | – 2% |
August bol celkovo pre európsky trh s novými osobnými automobilmi pozitívnym mesiacom. Podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics bolo v auguste 2025 v Európe zaregistrovaných celkovo 790 177 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 5 %. Rast v minulom mesiaci bol poháňaný najmä Nemeckom (+5,0 %), Poľskom (+15 %), Španielskom (+18 %) a Rakúskom (+25 %). Tento rast možno čiastočne pripísať nárastu registrácií elektromobilov, pretože v porovnaní s augustom 2024 zaznamenal augustový predaj EV nárast o 27 %. Výsledkom je nový rekordný trhový podiel elektromobilov na úrovni 20,2 %. V roku 2025 bolo doteraz v Európe zaregistrovaných 1,54 milióna elektrických vozidiel.

TOP 10 najpredávanejších elektromobilov v Európe za mesiac august 2025 podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics
1. | Tesla Model Y | 8 330 ks | – 37% |
2. | Škoda Elroq | 6 450 ks | nový model |
3. | Tesla Model 3 | 6 382 ks | + 15% |
4. | BMW iX1 | 5 260 ks | + 42% |
5. | VW ID.3 | 5 253 ks | + 52% |
6. | VW ID.4 | 4 963 ks | + 22% |
7. | Kia EV3 | 4 519 ks | nový model |
8. | Škoda Enyaq | 4 410 ks | – 18% |
9. | Renault 5 | 4 175 ks | nový model |
10. | VW ID.7 | 3 981 ks | + 42% |
Ešte pôsobivejší mesiac majú za sebou plug-in hybridné vozidlá. V auguste bolo zaregistrovaných 83 900 plug-in hybridov, pričom objemy medziročne vzrástli o 59 % a trhový podiel PHEV vzrástol na 10,6 %. O tento nárast sa postarali predovšetkým čínske automobilky, ktoré sa po uvalení dodatočných ciel na dovoz elektromobilov rýchlo preorientovali na dovoz plug-in hybridov. Kým vlani v auguste predali čínske značky 779 plug-in hybridných vozidiel, minulý mesiac to bolo až 11 064 kusov. Medzi desiatkou najpredávanejších plug-in hybridných vozidiel boli až tri čínske modely: BYD Seal U, Jaecoo J7 a MG HS.

V Európe pôsobí celkovo až 40 rôznych čínskych automobilových značiek, ktoré dohromady predali v auguste 2025 43 500 vozidiel. 84 % z celkového počtu však pripadá na päť najväčších hráčov – MG, BYD, Jaecoo, Omoda a Leapmotor. Kombinované registrácie čínskych automobilových značiek (43 500 ks) boli v minulom mesiaci dokonca vyššie ako registrácie značiek Audi (41 300 kusov) a Renault (37 800 kusov). To, že čínske značky už v Európe nie sú iba do počtu, svedčí aj skutočnosť, že značka MG zaregistrovala viac nových áut ako Tesla alebo Fiat, spoločnosť BYD predbehla Suzuki aj Jeep a Jeacoo a Omoda predali viac vozidiel ako Alfa Romeo alebo Mitsubishi.