Ubehli zhruba štyri roky od jej otvorenia a autobusová stanica Nivy v Bratislave bude vyzerať inak. V súčasnosti prebiehajú úpravy, ktoré majú zvýšiť komfort návštevníkov a zároveň zohľadniť menší počet odbavených autobusov. Dopravná časť stanice ustupuje populárnym potravinám.
Do budúcna sa ešte viac potvrdí, že bratislavská stancia Nivy reprezentuje predovšetkým nákupné centrum s doplnkovou funkciou pre verejnú dopravu. V zahraničí je trendom presný opak. Zároveň však treba rovno aj uznať, že lokalita nemá ani len napojenie na nosný systém bratislavskej MHD, teda električky.
Developer HB Reavis odkazuje, že priestory autobusovej stanice sú príliš veľké v porovnaní s reálnymi potrebami autobusárov. Odstráni preto nástupištia – namiesto 36 ich bude už len 19. Veľkej zmeny sa dočká aj časť pre vystupovanie z autobusov, dnes môžu autobusy využívať sedem plôch, po novom zostanú len štyri.

Na Nivách ušetria zmenšením dopravnej časti projektu plochu, na ktorej pribudnú nové potraviny. Pôjde o obchod Kaufland.
Zlepšia prístup pre cestujúcich
Okrem toho nastanú aj viaceré (z pohľadu cestujúcich) pozitívnejšie zmeny. Upravený eskalátor zo strany Páričkovej ulice zabezpečí priamu dostupnosť autobusovej stanice bez toho, aby museli pasažieri vo veľkom prechádzať okolo obchodov, ako tomu bolo doposiaľ.
Pre jednoduchší prístup do stanice pribudne aj nový travelátor z podzemného parkoviska – podobný tomu, ktorý dnes ústi pri predajni Lidl. “Tento však povedie priamo do priestorov autobusovej stanice, takže ak zaparkujete v garáži, dostanete sa k nástupištiam rýchlo a bez zbytočného blúdenia,” uvádza web nivy.com.

Vylepšená technológia vzduchotechniky sa zároveň na autobusovej stanici Nivy postará o úspornejšie chladenie, ktoré zabezpečí trojnásobok čerstvého vzduchu oproti pôvodnej kapacite.
Bratislavský magistrát však zjavne nie je nadšený zmenami, ktoré majú zrealizovať do konca roka: „Vzniknutá situácia nás mrzí a určite by sme sa prihovárali za navrátenie plnej kapacity stanice a jej plnohodnotnému využívaniu zo strany poskytovateľa prepravy. Zároveň platí, že mesto nemá možnosť ani oprávnenie prikázať majiteľovi autobusovej stanice, aby držal pôvodný rozsah stanice,“ povedal Peter Bubla, hovorca magistrátu.