Medzinárodná automobilová federácia pred Veľkou cenou Singapuru prvý raz v histórii vydala varovanie pred vysokými teplotami. Jazdci tak počas tréningov, kvalifikácie aj ostrých pretekov musia mať na sebe oblečené špeciálne klimatizačné zariadenia.
Uvedené je reakciou na Veľkú cenu Kataru z roku 2023, počas ktorej jazdci zápasili s obrovskými teplotami a niektorým bolo aj fyzicky nevoľno. Keďže FIA predpokladala, že podobne extrémne podmienky sa v budúcnosti môžu zopakovať, zriadila pracovnú skupinu pre teplotné podmienky, ktorej cieľom bolo nájsť riešenie na lepšiu ochranu jazdcov pri extrémnom teple. To prešlo dohodou v rámci celého štartovného poľa a prvýkrát bude použité práve počas víkendov Veľkej ceny Singapuru.
FIA totiž oficiálne vydala varovanie pred vysokými teplotami, keďže predpovede počasia hlásia teploty nad 31 °C. Keď k tomu pripočítate vlhkosť, ktorú v našich podmienkach zažijeme tak maximálne v saune, je jasné, že jazdcom pôjde opäť doslova o život. Riešením je špeciálne oblečenie so zabudovaným klimatizačným zariadením. Aby sa zabezpečilo, že systém využijú všetky tímy, minimálna hmotnosť monopostov sa zvýši o 5 kg na 805 kg a počas tréningov o 2 kg viac.

Jazdcov budú ochladzovať špeciálne hi-tech tielka s takmer 50 metrov dlhým hadicovým systémom, v ktorom prúdi chladiaca kvapalina. Technológia je prispôsobená tomu, že aby jazdcom v prípade nehody nebránila v opustení kokpitu a súčasne vyhovela všetkým protipožiarnym požiadavkám. O cirkuláciu a chladenie kvapaliny sa stará zariadenie s integrovaným mikrokompresorom, kondenzačnou jednotkou a výparníkom. Napájanie má na starosti externá batéria, ktorá by mala byť od sezóny 2026 priamo napojená na systém monopostu.
Chladiace tielka boli od prvých skúšobných jázd počas testov v Bahrajne aktualizované. Vstup do chladiaceho okruhu je teraz umiestnený vpredu, aby jazdcom neprekážal. Stále však platí, že nosenie týchto tielok je dobrovoľné. Viacerí jazdci sa ich rozhodli si obliecť počas predchádzajúcich tréningov či pretekov, no nie všetci s nimi boli spokojní. Sainz uviedol, že chladiace zariadenie použil v Džidde, ale chladiaci efekt fungoval len okolo 15 až 20 minút. Počas nedeľňajších pretekov hlásia predpovede teplotu okolo 32 °C.