Domov SPRÁVY Elektromobilita Spring dostal nový podvozok, silnejšie motory a LFP batériu

Spring dostal nový podvozok, silnejšie motory a LFP batériu

Dacia Spring
Foto: Dacia

Od svojho uvedenia na trh v roku 2021 sa v Európe predalo viac ako 179 000 kusov modelu Spring (k júnu 2025). V roku 2025 si Spring viedol veľmi dobre s viac ako 17 000 predanými vozidlami, čím si zabezpečil druhé miesto na európskom trhu s elektrickými vozidlami v segmentoch A a B. Tieto výsledky odrážajú úspech vozidla, no netreba zaspať a produkt neustále vylepšovať. 

Prísľub, že tento plne elektrický model bude každým rokom ešte atraktívnejší vďaka podstatným vylepšeniam, sa darí dodržiavať. Nová identita značky Dacia v roku 2022, nová efektívnejšia pohonná jednotka s výkonom 65 koní v roku 2023 a zásadná modernizácia v roku 2024 vrátane úplne nového dizajnu a viac digitálneho zážitku. Sľub, ktorý sa dnes opäť splnil: model Spring robí významný krok vpred s lepším zážitkom z jazdy, väčším pocitom bezpečia a väčšou všestrannosťou pre každodenné použitie.

Foto: Dacia

Lepší podvozok

Dacia Spring, všestranné kompaktné auto, už v roku 2024 prešlo množstvom vylepšení na optimalizáciu jazdných vlastností, vrátane preladenia elektrického posilňovača riadenia pre väčšiu presnosť a spätnú väzbu, nových 15-palcových kolies a nového volantu pre lepšiu priľnavosť. Dnes Spring posúva tento proces na novú úroveň s dizajnovými zmenami, ktoré prispievajú k plne obnovenému a lepšiemu zážitku z jazdy. Platforma je vybavená novou batériou v zosilnenej strednej časti. Tieto zmeny zvyšujú tuhosť konštrukcie a optimalizujú rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú časť, čím zlepšujú celkovú rovnováhu vozidla. Brzdenie je bezpečnejšie vďaka výkonnejšej asistencii. K ovládateľnosti modelu Spring prispievajú 15-palcové kolesá, ktoré sú štandardne namontované od výbavy Expression. Pružina tiež prvýkrát dostane stabilizátor, ktorý je štandardom vo všetkých verziách. Stabilita vozidla v zákrutách je tak vylepšená a ďalej vylepšená použitím nových nastavení tlmičov a pružín odpruženia.

Dacia Spring
Foto: Dacia

Okrem toho prešiel model Spring aerodynamickými vylepšeniami. Sada krytov vpredu, na boku a vzadu, navrhnutá tak, aby znížila aerodynamické turbulencie pod nimi. Nový spojler znižuje turbulencie v hornej časti zadných dverí. To má veľmi hmatateľný prínos pre vyšší dojazd.

S novými motormi

Dva nové motory s výkonom 70 k/52 kW a 100 k/75 kW nahrádzajú predchádzajúce agregáty s výkonom 45 k/33 kW a 65 k/48 kW. Tieto motory ponúkajú vyšší výkon a krútiaci moment v rozsahu od 80 do 120 km/h (až +20 %). To znamená, že Spring môže ľahko cestovať mimo miest a prirodzene sa zapájať do premávky na cestách a diaľniciach, čím zaisťuje pohodlnejší zážitok z jazdy. A zároveň to zvyšuje bezpečnosť posádky, vďaka agilnejšiemu zrýchleniu. Tieto nové pohonné jednotky pracujú s novou batériou s kapacitou 24,3 kWh, ktorá ako prvá v skupine Renault využíva LFP chemické zloženie a ponúka optimalizovanú tepelnú bezpečnosť, dlhú životnosť a nízke náklady.

Dacia Spring
Foto: Dacia

Optimalizovaný dojazd a rýchlejšie nabíjanie

V súlade s filozofiou spoločnosti Dacia je Spring aj naďalej najľahším štvormiestnym elektromobilom na trhu s hmotnosťou približne jednej tony, a to aj napriek množstvu optimalizovaných prvkov. Jeho nízka hmotnosť prispieva k dosiahnutiu dojazdu, ktorý zodpovedá skutočnému použitiu zákazníkom. Zákazníci najazdia približne 34 km denne počas štyroch kratších jázd priemernou rýchlosťou 34 km/h. S dojazdom 225 km (kombinovaný cyklus WLTP pre verzie s 15″ kolesami) dokáže Spring bez problémov prekonať celý pracovný týždeň na jedno nabitie.

Foto: Dacia

Nabíjanie je optimalizované pomocou novej palubnej nabíjačky s výkonom 40 kW v porovnaní s predchádzajúcimi 30 kW. Je k dispozícii ako voliteľná výbava vo výbavových stupňoch Expression a Extreme a nabije batériu z 20 % na 80 % už za 29 minút. Štandardom všetkých modelov Spring je stále 7 kW AC nabíjačka, ktorá v kombinácii s novou batériou umožňuje rýchlejšie nabíjanie z 20 % na 100 %, a to 3 hodiny a 20 minút namiesto 4 hodín na 7kW wallboxe a 10 hodín a 11 minút na domácej zásuvke. Nová pohonná jednotka s výkonom 70 koní je k dispozícii vo výbavových stupňoch Essential a Expression, zatiaľ čo nová pohonná jednotka s výkonom 100 koní je k dispozícii vo výbave Extreme.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!