Domov SPRÁVY News Tesla Model 3 a Model Y Standard: Reklama na rozum alebo chudobu?

Tesla Model 3 a Model Y Standard: Reklama na rozum alebo chudobu?

Zdroj:Electrek

Tesla oficiálne uviedla nové verzie Modelu 3 a Modelu Y, ktoré majú priniesť „dostupnejší“ vstup do sveta elektromobilov značky. Verzie označené ako Standard sú najlacnejšie v aktuálnej ponuke, pričom Model 3 začína na približne 34 000 €, Model Y na 37 500 € po prepočte z dolárov, no za tieto sumy kupujúci dostane citeľne zjednodušený automobil, píše portál Electrek.

Kým Tesla pôvodne plánovala predstaviť úplne nový „Model 2“ s cenou okolo 25 000 dolárov, projekt bol podľa viacerých zdrojov zrušený. Namiesto neho vznikli práve tieto odľahčené verzie existujúcich modelov. Aj keď firma prezentuje ich príchod ako krok k dostupnosti elektromobility, v skutočnosti ide skôr o marketingový kompromis.

Čo všetko chýba

Model Y Standard prichádza bez panoramatickej strechy, ktorú nahradila plechová konštrukcia, hoci sklenený panel údajne zostal pod čalúnením. Zmizli aj predné svetelné pásy, kožené sedadlá a ventilácia predných sedadiel. Vzadu sa vytratilo vyhrievanie aj samostatná 8-palcová obrazovka, ktorá bola súčasťou modernizácie „Juniper“. Nový Model 3 prišiel o časť ambientného osvetlenia a zvukových reproduktorov, no zachováva sklenenú strechu.

Zdroj:Electrek

Oba modely stoja na 18-palcových diskoch, pričom väčšie 19-palcové kolesá sú k dispozícii za príplatok. Paleta farieb je tiež výrazne obmedzená. Zatiaľ čo sivá je bez príplatku, za bielu si kupujúci priplatí 900 € a za čierny až 1 350 €.

Technika a dojazd

Pod povrchom sa skrýva jediný zadný elektromotor s výkonom okolo 220 kW (300 k), napájaný z menšej 69 kWh batérie. Dojazd Modelu Y Standard dosahuje približne 515 km (321 míľ) podľa amerických meraní, čo by v európskom cykle WLTP predstavovalo asi 480 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8 sekundy, teda o 1,4 sekundy pomalšie ako verzia Premium, píše Motor1.

Zákazníci však neprídu o softvérové funkcie, zachovaný zostal prístup k navigácii, aktualizáciám aj k balíku Full Self-Driving (Supervised), ktorý si možno dokúpiť. Niektoré asistenčné systémy, ako napríklad automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, však Tesla z nových verzií odstránila.

Zdroj: Electrek

Lacnejšie, ale nie výhodnejšie

Aj keď Tesla hovorí o „cenovo dostupnejších“ modeloch, realita je iná. Ceny po zrušení amerických dotácií reálne vzrástli. V Spojených štátoch sú nové verzie o 2 000 až 2 500 dolárov drahšie než pred týždňom, keď ešte platila federálna podpora. V Európe, kde sa tieto modely očakávajú v roku 2026, by mohli byť síce lacnejšie než doterajšie varianty, no úspora oproti konkurencii ako Hyundai IONIQ 5 či Chevrolet Bolt EV bude minimálna.

Tesla tak namiesto revolúcie ponúka len miernu evolúciu – menej funkcií, menší dojazd, o niečo nižšiu cenu a stále rovnakú filozofiu, ktorá kladie dôraz na softvér namiesto prémiovej výbavy. Či tento krok pomôže Tesle zvrátiť klesajúce predaje, sa ukáže až po príchode nových verzií na trh.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!