Domov SPRÁVY News Prevádzkový zisk značky Porsche sa za rok prepadol o 99 %

Prevádzkový zisk značky Porsche sa za rok prepadol o 99 %

logo Porsche
Foto: Porsche

Automobilka Porsche zverejnila svoje hospodárske výsledky za prvé tri kvartály tohto roka. 

Značka Porsche dosiahla za prvých 9 mesiacov tohto roka tržby 26,86 miliardy eur. Zákazníkom na celom svete bolo dodaných 212 059 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému poklesu o 6 percent. Porsche vždy patrilo medzi najziskovejšie automobilky na celom svete. Lenže kvôli náročným trhovým podmienkam v Číne, najmä v luxusnom segmente, organizačnými zmenami, aktivitami v oblasti batérií a zvýšenými výdavkami po zavedení dovozných ciel v USA klesol prevádzkový zisk spoločnosti z 4,035 miliardy v roku 2024 na len 40 miliónov eur v roku 2025. Prevádzková návratnosť tržieb skupiny klesla zo 14,1 % v roku 2024 na 0,2 %.

Porsche Macan
Foto: Porsche

Dopady reorganizácie

Naopak, čistý peňažný tok z automobilového priemyslu sa na konci tretieho štvrťroka 2025 zvýšil na 1,34 miliardy eur (predchádzajúci rok: 1,24 miliardy eur). Marža čistého peňažného toku z automobilového priemyslu vzrástla na 5,6 percenta (predchádzajúci rok: 4,8 percenta). V náročnom trhovom prostredí sme dosiahli robustný cash flow. Zároveň sme ďalej posilnili našu strategickú orientáciu. Teraz rozhodne implementujeme jasné rozhodnutia,“ zdôrazňuje Dr. Jochen Breckner, člen predstavenstva pre financie a IT v spoločnosti Porsche AG. „Tohtoročné výsledky odrážajú vplyv našej strategickej reorganizácie. Tieto opatrenia sú však nevyhnutné. Vedome akceptujeme dočasne slabšie finančné čísla, aby sme posilnili odolnosť a ziskovosť spoločnosti Porsche v dlhodobom horizonte.

V rámci reorganizácie svojej produktovej stratégie plánuje spoločnosť Porsche doplniť svoj produktový rad o ďalšie modely so spaľovacími motormi a plug-in hybridnými pohonnými jednotkami. Vzhľadom na oneskorený nábeh elektrickej mobility sa na oplátku plánuje neskoršie uvedenie niektorých modelov plne elektrických vozidiel na trh. Predovšetkým sa má odložiť vývoj plánovanej novej platformy pre elektrické vozidlá v 30. rokoch 21. storočia. Platforma má byť technologicky prepracovaná v spolupráci s ostatnými značkami v rámci koncernu Volkswagen. Existujúci modelový rad plne elektrických vozidiel sa však neustále aktualizuje.

Zameriavame Porsche na silnú, dlhodobú ziskovosť,“ vysvetľuje Breckner. „Očakávame, že rok 2025 bude rokom poklesu, ktorý bude predchádzať citeľnému zlepšeniu pre Porsche od roku 2026. Naším cieľom je vylepšiť našu značku a urobiť naše produkty ešte individualizovanejšími, exkluzívnejšími a žiadanejšími. Pritom staviame na silných základoch: lojálnej zákazníckej základni, obnovenom a atraktívnom produktovom portfóliu a jednej z najikonickejších značiek na svete.

Porsche 911 Turbo S
Foto: Porsche

Rastúci predaj hybridov a elektromobilov

V prvých deviatich mesiacoch roka dodala spoločnosť Porsche zákazníkom na celom svete 212 509 vozidiel. Podiel elektrifikovaných vozidiel sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zvýšil na 35,2 percenta. Zo všetkých dodaných vozidiel bolo 23,1 percenta plne elektrických a 12,1 percenta plug-in hybridov. V Európe dosiahol podiel elektrifikovaných vozidiel dokonca 56 percent. Najsilnejší rast spomedzi šiestich modelových radov zaznamenal Macan so 64 783 dodanými kusmi (nárast o 18 percent). Nové historické maximá boli dosiahnuté v USA a na zámorských a rozvíjajúcich sa trhoch. V regióne Severnej Ameriky bol zaznamenaný nárast o päť percent.

Porsche Cayenne
Foto: Porsche

Spoločnosť pokračuje v realizácii svojho strategického programu výkonnosti „Push to Pass“. Výrobca športových automobilov má v úmysle zvýšiť svoju efektívnosť a tržby, aby si zabezpečil dlhodobú ziskovosť v prostredí pretrvávajúcich inflačných nákladov. V októbri Porsche začalo rokovania medzi vedením a zástupcami zamestnancov o balíku Future Package. „Musíme predpokladať, že všeobecné trhové podmienky sa v dohľadnej budúcnosti nezlepšia. Preto musíme diskutovať o rozsiahlych riešeniach vo všetkých oblastiach – a to aj v kontexte balíka Future Package,“ zdôrazňuje Breckner. Bližšie informácie o výsledkoch dôverných rokovaní poskytne Porsche neskôr.

Porsche AG 1. – 3. štvrťrok 2025  1. – 3. štvrťrok 2024 Zmena 
Tržby z predaja  26,86 miliardy eur  28,56 miliardy eur -6,0 %
Prevádzkový zisk  40 miliónov eur 4 035 miliónov eur -99,0 %
Prevádzková návratnosť tržieb  0,2 % 14,1 %  
Dodávky zákazníkom  212 509 ks 226 026 ks -6,0 %

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!